اخبار داغ

رئیس اداره ارشاد اسلامی تربت جام:

تالار فرهنگ شهر تربت جام مجوز پخش فیلم ندارد

تالار فرهنگ شهر تربت جام مجوز پخش فیلم ندارد
رئیس اداره ارشاد اسلامی تربت جام بیان داشت: سینمای وحدت تربت جام که در سال 85 تعطیل شد وشهرداری بدون هماهنگی و گرفتن مجوز برای سینما اقدام به مرمت و بازسازی کرده و آنچه مشخص است این مکان دیگر سینما نیست و استاندارد خاص آن را ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  جام روز، شهر تربت جام با جمعیت بیش از 170 هزار نفر از کمبود شدید مراکز تفریحی برای سپری کردن اوقات فراقت جوانان و خانواده رنج می برد و آنان منتظر افتتاح مجدد تنها سینمای شهر بودن که با کم کاری مسئولان خبرهای خوبی به مردم مخابره نمی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جام روز، , جام روز,

این موضوع در شبکه اجتماعی با واکنش تند هنرمندان، فرهیختگان هنری و اقشار مردم واقع شده است که به نظر می رسد مسئولان شهرستان و استان باید نگاه ویژه ای به مناطق کمتر برخوردارداشته باشند.

,

این ساختمان که به نام تالار فرهنگ شهر نام گذاری شده قرار است همزمان با همایش هاتفی خرگردی در پنجم مرداد مورد بهره برداری قرار گیرد.

,

چندی پیش یوسف بدری احمدی شهردار تربت جام در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود: این سالن چندمنظوره برای استفاده سینمایی، اجرای تئاتر و همایش‌ها قابل‌استفاده خواهد بود و تمام سعی برای بازسازی مطلوب با تجهیزات جدید است تا بتواند بار بخشی از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری این منطقه را به‌دوش بکشد و برای آیندگان به یادگار بماند.

,

در این خصوص نعمت الله فیاض رئیس اداره ارشاد اسلامی تربت جام در گفتگو باخبرنگار جام روز با انتقاد از عدم هماهنگی شهرداری با این اداره در خصوص بازسازی تنها سینمای شهر و تبدیل آن به تالار فرهنگ شهر بیان داشت: سینمای وحدت تربت جام که در سال 85 بنابه دلایلی تعطیل شد و شهرداری بدون هماهنگی و گرفتن مجوز برای سینما با صرف هزینه 10 میلیارد ریال اقدام به مرمت و بازسازی به سالنی با کاربری چند منظوره شده و آنچه مشخص است این مکان دیگر سینما نیست و استاندارد خاص آن را ندارد.

, جام روز, جام روز,

فیاض تصریح کرد: قشر جوان شهرستان مطالبه سینما را دارند و باید برای تنویر افکار عمومی اعلام شود که چرا تربت جام باید از داشتن سینما محروم باشد؛ در هیچ کجای کشور سینما را به سالن چند منظوره تبدیل نمی کنند؛ مسلماً وجود سینما در شهرستانی با جمعیت 300 هزار نفر، یک ضرورت و نیاز مبرم فرهنگی است.

,

وی ادامه داد: مردم به دنبال مکانی مطمئن برای با هم بودن و دیدن فیلم هستند؛ شاهداین ادعا استقبال چشمگیر مردم از اکران فیلم «یتیم‌خانه ایران» بود که با امکانات معمولی، چندی پیش در سالن ارشاد این شهر پخش شد.

,

رئیس اداره ارشاد اسلامی تربت جام افزود: وجود سینما و فعالیت مرتب و به‌روز آن می‌تواند به رشد فرهنگی، کاهش آسیب‌های اجتماعی، کاهش استفاده از رسانه‌ها و شبکه‌های غیرقانونی، غنی‌سازی اوقات فراغت خانواده‌ها، رشد و افزایش انگیزه در فیلم‌سازی بومی کمک کند.

,

فیاض در این خصوص بابیان اینکه فقر فضای فرهنگی و هنری نسبت به غنای آن در این شهرستان مشهود است گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی این اداره نبود فضای فیزیکی برای اجرا و ارائه آثار فاخر هنری است.

,

وی خاطرنشان کرد: اداره کل ارشاد در بازدید از سینما سابق شهر قول داده بود در صورتی که استاندارد های سینما در بازسازی دیده شود تجهیزات به ارزش 10 میلیارد در اختیار متولیان قرار دهد که متاسفانه به دلیل رعایت نکردن ضوابط ساخت و ساز این وعده قابل محقق شدن نیست.

,

فیاض با اشاره به معطل ماندن دو پروژه مهم فرهنگی و هنری شهر خاطر نشان کرد: ساخت مجتمع فرهنگی هنری و پژوهشکده موسیقی تربت‌جام که از تعهدات وزارت راه و شهرسازی بود، از سال 88 آغازشده است، اما بعد از گذشت هشت سال فقط حدود 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در چند سال اخیر عملیات ساخت به‌طور کامل متوقف است.

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه