اخبار داغ

هم نوایی رسانه های داخلی با عقده‌گشایی های بی‌ بی سی فارسی

هم نوایی رسانه های داخلی با عقده‌گشایی های بی‌ بی سی فارسی
اگر چه دشمنی و کینه توزی استعمار پیر انگلیسی با اسلام، روحانیّت مبارز و مجاهدی که سَیر انقلاب اسلامی از مشروطه تا کنون مرهون آن بوده، اَظهَرُ مِنَ الشَمس است، امّا همنوایی رسانه های داخلی که از بیت المال مسلمین تغذیه می شوند، قابل پذیرش و هضم شدن نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زرین نامه؛ محمّد دیلم کتولی کارشناس مسائل سیاسی نوشت: آیت‌الله کاشانی رهبر اصلی نهضت ملّت ایران برای ملّی کردن صنعت نفت در اواخر دهه 20 شمسی بود و انگلیسی‌ها کینه شدیدی نسبت به ایشان دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زرین نامه؛,

وبسایت بی‌بی‌سی برای چندمین‌بار طی ماه‌های اخیر به آیت‌الله کاشانی حمله کرد و به استناد اسناد جعلی آمریکا (شریک جرم MI6 انگلیس درکودتای 28 مرداد 32) مدعی شد آیت‌الله کاشانی در کودتای 28 مرداد نقش داشته است.

,

بی‌بی‌سی نوشته است: (اسناد جدید ثابت نمی‌کند که کاشانی به طور مستقیم در کودتا شرکت داشته یا از سازمان سیا پول دریافت کرده باشد،ولی نشان می‌دهد که آقای کاشانی ازماه‌ها پیش از کودتا نه فقط با سفیر آمریکا،بلکه بامأموران سیادیدارها وگفت‌وگوهایی داشته است!)

,

فصلنامه استارباد، در مقاله ای به قلم دکتر موسوی، آیت‌الله‌کاشانی را یک روحانی «معامله گرسیاسی» و «حق سکوت بگیر» فاقد سلامت و پاکی و صداقت، مدافع آلمان نازی و اطرافیانش را اَراذل و اُوباش و چاقوکش خطاب می کند.

,

مطلب القایی بی‌بی‌سی ادعا می‌کند، نقش آیت‌الله کاشانی در کودتای 28 مرداد، تاریک و بحث‌ برانگیز است. برخی معتقدند که او در پشت‌ صحنه به براندازی مصدّق کمک کرد؛ حتّی گفته می‌شد که وقتی تلاش اولیه برای عزل مصدّق با فرمان شاه شکست خورد، مأموران سیا برای کاشانی پول نقد فرستادند تا دسته‌های آشوبگر را به خیابان بفرستد.

,

جناب دکتر موسوی هم در ادامه همین مقاله، مخالفت آیت الله کاشانی با انگلیسی‌ها را صرفاً کینه شخصی می داند و اینگونه استدلال می کند: « پدر آیت الله توسط انگلیسی ها کشته شده بود و از این رو ایشان مخالفت شدیدی با انگلیسی ها داشتند». هر چند عقل سیاسی اینگونه ادلّه را نمی پذیرد، ولی می توان شکل دیگری استدلال کرد که « کاشانی راهی را در مبارزه با انگلیس انتخاب کرد که پدرش آن را پیمود و اگر چه به شهادت ختم شد، امّا دست از مبارزه با انگلیس نکشید.»

,

یادآور می‌شود رادیو بی‌بی‌سی در هنگام کودتای موسوم به عملیات آژاکس، نقش بی‌سیم کودتا برای اعلام اسم رمز کودتا را ایفا می‌کرد و از این جهت مسخره به نظر می‌رسد که همین رسانه درصدد واکاوی کودتای مذکور باشد.

,

سفیر وقت انگلیس در نامه‌ای به وزارت خارجه دولت متبوعش می‌نویسد: «من تنها امیدی که در مورد کاشانی دارم، آن است که بتوانیم او را در افکار عمومی بی‌آبرو و متّهم سازیم تا نفوذ خود را از دست بدهد.»

,

با این محاسبات سر انگشتی و با کنار هم گذاشتن این ادلّه هم خانواده و هم جنس می توان به منابع واحد این تحلیل ها دست یافت. دشمنی و کینه دیرینه استعمار پیر انگلیسی با اسلام، روحانیّت مبارز و مجاهدی که سَیر انقلاب اسلامی از مشروطه تا کنون مرهون آن بوده، اَظهَرُ مِنَ الشَمس است، امّا رسانه های داخلی که از بیت المال مسلمین و درون آن چاپ و منتشر می شوند، باید تکلیف خود را با آنان مشخّص کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه