اخبار داغ

شهر بن صرفه جو ترین شهر در مصرف آب

شهر بن صرفه جو ترین شهر در مصرف آب
مدیر عامل آب و فاضلاب شهری استان چهارمحال وبختیاری گفت: فرهنگ مذهبی مردم شهرستان بن باعث شده است که در زمینه مصرف و صرفه جویی آب این مردم دقت لازم را داشته باشند و در مصرف آب بسیار صرفه جو باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قدرت‌الله بیگلری مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با زنگ خبر گفت: فرهنگ مذهبی مردم شهرستان بن باعث شده است که در زمینه مصرف و صرفه جویی آب این مردم دقت لازم را داشته باشند و در مصرف آب بسیار صرفه جو  باشند.

وی افزود: در شهرستان بن بخصوص شهر بن این خود مردم هستند که رعایت کرده و در مصرف بهینه آب تلاش های می کنند تا بتوانند مصرف آب خود را کنترل و حال علاوه بر والف های تنظیم فشاری که ما در شهر بن قرار داده ایم؛ مصارف این شهر نسبت به شهر های دیگر پایین تر و قابل کنترل تر بوده است.

بیگلری‌ گفت: میزان مصرف خانگی شهر بن باتوجه به نورم جهانی به این صورت است که میزان نرم جهانی 150 بوده و میزان مصرف شهر بن در حدود 170 لیتر در روز به ازای هر نفر می باشد.

وی در مورد فرهنگ سازی که اداره آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری انجام داده است بیان داشت:  فرهنگ سازی در کل استان با برنامه های خوب و منسجمی در حال پیگیری است و همچنین نصب شیرهای فشار شکن و والف هایی که نصب می شود برای تنظیم فشار شبکه بی تاثیر نیست.

بیگلری‌ در مورد تشویقات و تمهیدات برای مشترکین کم مصرف گفت: یک سری برنامه های با گروه های و سازمان ها در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم برای این افراد انجام دهیم تا این افراد و خانواده ها هم تشویق بشوند و هم دیگر خانواده ها ترقیب شوند و صرفه جویی کنند و البته محاسبه میزان مصرف مشترکان کم مصرف  به صورت پلکانی می باشد که میزان مصرف آن ها هرچقدر کمتر باشد در پلکان های بالاتر برای محاسبه قرار می گیرند و این خود بگونه ای تشویق می باشد.

وی افزود: بهتر است مردم عزیز باز هم در نحوهی مصرف دقت های لازم را بکار بگیرند و در این محدوده ی زمانی که اوج مصرف می باشد میزان مصرف خود را به حداقل برسانند و صرفه جویی های لازم را انجام دهند.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان با بیان وضعیت میزان بارندگی وسطح آب شرب در شهر بن بیان داشت: امسال یک مقدار بحث میزان بارش ها کمتر شده است و میزان سفره های آب زیرزمینی نیز یک مقدار کم شده است و البته مشکل کمبود آب نداریم اما بهتر است که باز هم مردم عزیز شهر صرفه جویی های لازم را انجام دهند.

وی گفت: شاید در نگاه اوّل، وظیفه ما به عنوان کارشناسان فنی مسائل آب، حل مشکلات فنی و دشوار تأمین، انتقال، تصفیه و توزیع آب هدف اصلی باشد لیکن اطمینان داریم حتی اگر درصد کمی از راهکارهای پیشنهادی تهیه شده را ما و مردم فهیم ما عمل نمایند و قدرشناس قطره های زلال آب باشند حداقل قسمتی از رسالت خود را انجام داده ایم.

بیگلری‌ بیان داشت: بدون شک رعایت همگانی این موارد، آبرسانی و تداوم جریان آب را به دنبال خواهد داشت و متأسفانه عدم رعایت صرفه جویی، کمبود و قطع آب را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد،پس یاد بگیریم به جای اسراف و مصرف نادرست این مایه حیات، آن را درست و بهینه مصرف کنیم.

وی در پایان افزود: با توجه به کمبود آب در کشور و تاکیدهای فراوانی که در رسانه ها از سوی افراد مختلف در جهت صرف جویی آب می شود از عموم مردم شهرستان و بخصوص از مشترکین تقاضا دارم تا از مصرف آب لوله کشی در جهت مصارف غیر ضروری مانند شستشوی خودروها، آبیاری درختان و باغ ها جداً پرهیز نمایند چون کشور با بحران کم آبی مواجه است و استفاده از آب شرب لوله کشی برای اینگونه مصارف جایز نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنگ خبر ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه