اخبار داغ

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان میرجاوه :

بیش از 80 درصد محصول گندم شهرستان میرجاوه به فروش رسیده است

بیش از 80 درصد محصول گندم شهرستان میرجاوه به فروش رسیده است
محسن کهرازهی گفت: بیش از 5 هزار تن گندم از سطح 2 هزارو700 هکتار زمین کشاورزی برداشت شده است که از این مقدار 80 درصد آن به فروش رسیده است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن کهرازهی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان میرجاوه درگفتگو با خبرنگارلادیز؛ اظهارکرد : اکثرکشاورزان شهرستان میرجاوه محصول گندم امسال خودشان را برداشت و دربازار به فروش رسانده اند .
وی با اشاره به این مطلب که جهاد کشاورزی محصول گندم کشاورزان را با قیمتی بالاتر از بازار خریداری می کند افزود : محصول گندم شهرستان میرجاوه از کیفیت بالایی برخوردار است و تعداد زیادی از کشاورزان به دلیل نقدینگی بازارتمایل زیادی به فروش محصول در بازارآزاد دارند .
کهرازهی با اشاره به اینکه تولید محصول گندم در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش داشته خاطر نشان کرد : شهرستان میرجاوه در سال جاری یکصد هزار تن گندم برداشت و روانه بازار فروش کرده است .
وی بیان کرد: شهرستان میرجاوه بالغ بر 7هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که 2 هزارو700هکتارازآن زیر کشت گندم قراردارد و ازهرهکتار 2 و نیم تن گندم برداشت می شود.
کهرازهی با اشاره به اینکه براشت گندم ازاواخراردیبهشت ماه آغازوتا اواخر تیرماه ادامه دارد تاکید کرد: کشاورزان امسال 4 نوع گندم را از اراضی این شهرستان برداشت کردند امسال گندم کشاورزان برای اولین بار به صورت مکانیزه و با 3 دستگاه کمباین و دروگر های سطح منطقه بیش از5 هزار تن گندم ازاراضی شهرستان میرجاوه برداشت و روانه بازار مصرف شده است .
وی در رابطه با کشت پیازدرشهرستان میرجاوه تصریح کرد : کشت پیاز در سطح های کوچک و پراکنده کشت و اغلب جهت مصارف شخصی و بازار های محلی به فروش می رسد .
این مقام مسئول اذعان کرد : از سال گذشته با برگزاری کلاس ها و برنامه های مشاوره ای برای کشاورزان در جهت تغییر الگوی کشت گام برداشته و موفق به تغییرالگوی کشت شده ایم درهمین راستا کشاورزان به کشت دانه های روغنی گلرنک که مصرف آب پایینتر و ارزش قیمتی بالاتری در بازار دارد ترغیب شده اند .
رئیس جهاد کشاورزی میرجاوه با بیان این مطلب که بالغ بر90 درصد گلرنگ استان سیستان و بلوچستان در شهرستان میرجاوه در سطح 300 هکتارکشت می شود گفت : روغن گلرنگ به دلیل داشتن مقدار زیادی اسیدهای چرب غیر اشباع یکی از سالم ترین روغن های نباتی به شمار می رود،کشت گلرنگ در شهرستان نسبت به سال قبل دوبرابر شده و علت این افزایش مقاومت بالای این گیاه به شوری،پایین بودن نیاز آبی و استقبال کشاورزان منطقه ازاین محصول است، تغییر الگو ی کشت با هدف مقابله با پدیده خشکسالی ازعوامل انتخاب گیاه روغنی گلرنگ برای کشت در شهرستان میرجاوه است.

انتهای پیام /

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, لادیز,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه