اخبار داغ

ورزشکاری که ثابت کرد قهرمانی تنها برای مردان نیست+عکس

ورزشکاری که ثابت کرد قهرمانی تنها برای مردان نیست+عکس
فاطمه حاج‌آقایی، نوجوان ۱۷ ساله محلاتی که در رشته‌های ورزشی متعددی همچون اسکیت، والیبال و شنا به شکل حرفه‌ای ورود کرده و با موفقیت در این میادین ثابت کرد که نه تنها قهرمانی تنها برای مردان نیست بلکه یک دختر مسلمان ایرانی هرگز در محدودیت نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح محلات، فاطمه حاج آقایی، دختر ۱۷ ساله محلاتی که از ۴ سالگی به واسطه فعالیت‌های ورزشی مادرش با ورزش والیبال آشنا و از ۹ سالگی به صورت حرفه‌ای در رشته‌های اسکیت، والیبال و شنا فعالیت می‌کند، پس از کسب سه مقام کشوری در اسکیت بانوان این بار به اردوی تیم ملی والیبال بانوان دعوت شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح محلات,  صبح محلات,

, ,

وی در گفتگو با خبرنگار صبح محلات گفت: بسیاری از خانواده‌ها به خاطر ترس از افت تحصیلی فرزندان خود به آنها اجازه فعالیت‌های فوق برنامه چه ورزشی و چه فرهنگی، اجتماعی و هنری را نمی‌دهند ولی همه باید بدانیم با برنامه ریزی صحیح، ورزش و سایر فعالیت‌های غیر درسی هیچ گونه آسیبی به وضعیت تحصیلی دانش آموزان وارد نمی‌کند و به نظرم نه تنها باعث پیشرفت تحصیلی آنان هم می‌شود.

,  صبح محلات,

این ورزشکار دختر محلاتی در خصوص مقام‌های ورزشی خود نیز گفت: در سال ۹۳ در لیگ اسکیت سرعت مقام سوم کشوری در سال ۹۴ مقام دوم و در سال ۹۵ هم مقام اول را کسب کردم و در مسابقات اسکیت استانی نیز مدت ۷ سال است که مقام اول را کسب می‌کنم.

,

 

,

, ,

, ,

, ,

حاج‌آقایی در خصوص فعالیت خود در رشته والیبال اظهار کرد: اولین آشنایی من با ورزش از بدو کودکی رشته والیبال بود و مشوق اصلی من در این رشته مادرم بود. در حال حاضر چند سالی است عضو تیم نوجوانان و جوانان استان هستم و بارها نیز به مسابقات کشوری در یزد، مشهد و بابلسر اعزام شدیم که در سال گذشته در دوره استعدادیابی نوجونان از طرف استان مرکزی به کمپ تیم ملی والیبال دعوت شدم.

,

وی که موفقیت‌های خود در ورزش را مدیون حمایت‌ها و پشتیبانی‌های والدینش می‌‌داند در ادامه گفت: در رشته اسکیت مشوق اصلی پدرم بودند که برای تمرینات زحماتی زیادی کشید و گاها مجبور بودم سه روز در هفته برای تمرین به مرکز استان مسافرت کنم و حتی بعد از مدرسه نهار را داخل ماشین می‌خوردیم.

,

این ورزشکار دختر محلاتی درخصوص چرایی شرکت در تمرینات و عضویت در تیم‌های مرکز استان اظهار کرد: به خاطر نبود امکانات ورزشی مناسب در محلات در هر دو رشته والیبال و اسکیت باید برای تمرینات به اراک می‌رفتم و اکثر مقام‌های کشوری و استانی من در قالب تیم‌های اراک و مرکز استان ثبت و ضبط شده است.

,

, ,

حاج‌آقایی همچنین افزود: توجه بیشتر مسئولین به خصوص مسئولین ورزشی شهرستان به فراهم کردن امکانات ورزشی در شهرستان نقش بسزایی در گرایش و پیشرفت ورزشی جوانان به ویژه بانوان به امر ورزش قهرمانی دارد.

,

وی درخصوص فعالیت در رشته شنا گفت: ورزش شنا به عنوان یکی از ورزش‌های مادر نقش بسزایی در آمادگی جسمانی بخصوص در رشته اسکیت داشت به همین دلیل در ابتدا در دوره‌های آموزش شنا و سپس غریق نجات شرکت و موفق به کسب کارت غریق نجاتی شدم.

,

این بانوی ورزشکار محلاتی، تلاش و پشتکار را رمز موفقیت دانست و خاطرنشان کرد: برای کسب موفقیت، تلاش شخصی و پشتکار نقش اصلی را بر عهده دارد و جوانان و نوجوانان محلاتی اعم از دختر و پسر با تلاش و پشتکار در هر زمینه‌ای می‌توانند به سرعت به سمت قله‌های موفقیت و سربلندی حرکت کنند.

,

, ,

گفتنی است این بانوی ورزشکار محلاتی برای شرکت در تمرینات تیم ملی بانوان بایستی ۲۴ مردادماه سال جاری خود را به کمپ تمرینات تیم ملی والیبال معرفی کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه