اخبار داغ

ردپای دلالان و واسطه گران در افزایش قیمت مرغ و پیاز/ قیمت مرغ در شاهرود به 8500 تومان رسید

ردپای دلالان و واسطه گران در افزایش قیمت مرغ و پیاز/ قیمت مرغ در شاهرود به 8500 تومان رسید
افزایش نرخ مرغ و پیاز در این روزها موجب اعتراض و نارضایتی مردم شده است و علی رغم وعده های همیشگی مسئولان برای تنظیم بازار به تدریج شاهد افزایش قیمت اقلام خوراکی هستیم که نه تنها باعث اعتراض مردم شده است بلکه باعث شده تا گوشت مرغ نیز مانند گوشت قرمز از سبد غذایی خانوارها حذف شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار نسل شاهوار افزایش نرخ مرغ و پیاز در این روزها موجب اعتراض و نارضایتی مردم شده است و علی رغم وعده های همیشگی مسئولان برای تنظیم بازار به تدریج شاهد افزایش قیمت اقلام خوراکی هستیم که نه تنها باعث اعتراض مردم شده است بلکه باعث شده تا گوشت مرغ نیز مانند گوشت قرمز از سبد غذایی خانوارها حذف شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسل شاهوار,

قیمت مرغ در بازار شاهرود به هشت هزار و 500 تومان رسیده است

, قیمت مرغ در بازار شاهرود به هشت هزار و 500 تومان رسیده است,

مهدی کریمی یکی از شهروندان شاهرودی در گفتگو با خبرنگار نسل شاهوار با بیان اینکه قیمت مرغ در بازار به هشت هزار و 500 تومان رسیده است گفت: به علت گرانی گوشت قرمز تنها گوشت مصرفی خانواده ما مرغ بود اما با این وضعی که پیش می رود کم کم توان خرید مرغ هم نداریم.

, نسل شاهوار ,

وی اظهار کرد: نوسانات قیمت در بازار برای قشر مرفه و ثروتمند جامعه هیچ تاثیری ندارد و تمام فشار نوسانات قیمت در بازار بر قشر کارگر، متوسط و ضعیف جامعه وارد می شود که نمی دانند هزینه اجاره خانه، پول آب، برق و گاز را بدهند یا دغدغه افزایش قیمت اقلام خوراکی.

,

هیچ نظارتی بر قیمت اجناس در بازار انجام نمی شود

, هیچ نظارتی بر قیمت اجناس در بازار انجام نمی شود,

محمد سرایی یکی دیگر از شهروندان شاهرودی با ابراز گلایه از افزایش قیمت پیاز و مرغ گفت: گویا هیچ نظارتی بر قیمت اجناس در بازار انجام نمی شود، قیمت مرغ و پیاز در نقاط مختلف شهر با یکدیگر تفاوت دارد و هیچ کس پاسخگو نیست.

,

وی با بیان اینکه دو ماه است که گوشت قرمز خریداری نکرده ام افزود: قیمت اقلام خوراکی در چند ماهه اخیر در بازار افزایش یافته و قدرت خرید مردم کاهش یافته است، دو ماه است که گوشت قرمز خریداری نکرده ام و بجای آن از گوشت مرغ استفاده می کنیم اما انگار با افزایش قیمت باید با مرغ هم از سفره هایمان خداحافظی کنیم.

,

این شهروند شاهرودی با بیان اینکه بیشتر خانواده ها از نظر معیشتی با مشکل مواجه هستند بیان کرد: مسئولان نیز باید کنترل و نظارت بیشتری بر عرضه مواد غذایی در بازار داشته باشند.

,

خبرنگار پایگاه خبری نسل شاهوار برای بررسی افزایش قیمت مرغ و پیاز با رئیس صنف میوه و تره بار، صنف مرغ و تخم مرغ و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود تماس گرفت و علت گرانی چند وقت اخیر مرغ و پیاز در بازار را جویا شد.

,

ردپای دلالان و واسطه گران در افزایش قیمت مرغ و پیاز

, ردپای دلالان و واسطه گران در افزایش قیمت مرغ و پیاز,

محمد رضا قاسمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود در گفتگو با خبرنگار نسل شاهوار با بیان اینکه قیمت هر محصولی تابع شرایط عرضه و تقاضاست گفت: هر چه قیمت بالاتر باشد افراد از خرید محصول چشم پوشی کرده و تعداد کمتری متقاضی خرید آن محصول هستند.

, نسل شاهوار,

وی در خصوص افزایش قیمت مرغ در بازار اظهار کرد: قیمت تمام شده مرغ بین 7هزار و 200 تا 7 هزار و 500 قیمت معقول و منطقی برای عرضه به مشتری است اما قیمت های گرانتر از این جای بررسی دارد که این موضوع هم بیشتر به دلالان و واسطه ها بر می گردد تا تولید کنندگان و به معنای واضح تر سود ناشی از افزایش مرغ به جیب دلالان و واسطه گران می رود.

,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود افزود: جوجه ریزی کم در فصل تابستان به دلیل افزایش دمای هوا و احتمال افزایش تلفات، قیمت بالای خرید جوجه در هنگام جوجه ریزی و بیماری های شایع بین پرندگان مانند آنفولانزای مرغی که باعث می شود مرغدار تمام گله را معدوم کند از جمله دلایل افزایش قیمت مرغ در بازار است.

,

قاسمی به افزایش قیمت پیاز در بازار نیز اشاره و بیان کرد: در افزایش قیمت پیاز نیز بیشتر نقش دلالان و واسطه گران دیده می شود که پیاز را با قیمت پایین از کشاورز خریداری کرده و با ذخیره کردن آن در انبارها باعث افزایش قیمت آن در بازار می شود و لازم است که نهادهای نظارتی در این بین توجه بیشتری داشته باشند.

,

وی با اشاره به کشت پیاز در شاهرود گفت: در سال جاری در شهرستان شاهرود 330 تا 350 هکتار از اراضی کشاورزی تحت کشت پیاز است،  70 درصد پیاز مورد نیاز استان سمنان در روستای مزج شاهرود کاشته می شود و پیش بینی می شود 20 هزار تن تولید پیاز داشته باشیم.

,

علت گرانی پیاز کاهش کشت و کمبود آن در بازار است

, علت گرانی پیاز کاهش کشت و کمبود آن در بازار است ,

عامری رئیس صنف میوه و تره بار شاهرود در گفتگو با خبرنگار نسل شاهوار کمبود پیاز در بازار را علت اصلی گرانی پیاز دانست و گفت: به علت کاهش قیمت پیاز در سال های قبل کاشت پیاز کاهش و حتی در برخی از استان ها کاشت پیاز به یک سوم سال های گذشته کاهش یافت و باعث شد تا در سال جاری با کمبود پیاز در بازار و افزایش قیمت آن مواجه باشیم.

, نسل شاهوار,

وی اظهار کرد: دولت باید تدبیری در این خصوص داشته باشد و بازار عرضه و تقاضا را کنترل کند و گرنه تا پایان سال با بحران افزایش قیمت پیاز مواجه هستیم.

,

رئیس صنف میوه و تره بار شاهرود افزود: در حال حاضر پیاز به قیمت سه هزار تومان در مراکز فروش عمده عرضه می شود و در بازار و مغازه ها با قیمت چهار هزار و چهار هزار و 500 برای مشتریان به فروش می رسد.

,

عامری در پاسخ به این سوال که آیا برداشت محصول پیاز شاهرود می تواند تاثیری در تنظیم قیمت بازار و کاهش قیمت پیاز داشته باشد بیان کرد: هنوز زمان برداشت پیاز شاهرود هنوز فرا نرسیده است، پیاز شاهرود بیشتر در مناطق مزج، جیلان و روستاهای پشت بسطام کاشته و برداشت آن در فصل پاییز آغاز می شود و در شرایط فعلی هیچ تاثیری در کاهش قیمت پیاز ندارد.

,

وی در پایان گفت: جهاد کشاورزی باید نظارت بیشتری بر کشت و کار کشاورزان در سراسر کشور داشته باشد و برنامه تعریف شده ای برای کشت یک محصول و میزان آن در هر منطقه داشته باشد، اینگونه نباشد که یک سال سطح زیر کشت و کار یک محصول توسط کشاورز آنقدر زیاد باشد که مازاد نیاز بازار باشد و کشاورز متضرر شود و یک سال آنقدر کم کاشته شود که با کمبود آن محصول و افزایش قیمت در بازار مواجه باشیم.

,

با فرارسیدن تابستان قیمت مرغ افزایش می یابد

, با فرارسیدن تابستان قیمت مرغ افزایش می یابد,

طالع زاری رئیس اتحادیه مرغ و تخم مرغ شهرستان شاهرود نیز در گفتگو با خبرنگار نسل شاهوار گفت: مرغ امروز در مراکز عمده فروشی با قیمت هفت هزار و 900 تومان عرضه می شود و قیمت آن برای مصرف کننده هشت هزار و 450 تومان تمام می شود.

, نسل شاهوار ,

وی اظهار کرد: بر اساس قیمت روز مرغ زنده که خریداری می شود قیمت مرغ کشتار شده تعیین و روانه بازار می شود.

,

رئیس اتحادیه مرغ و تخم مرغ شهرستان شاهرود با اشاره به افزایش قیمت مرغ در فصل تابستان هر سال افزود: در فصل تابستان جوجه ریزی مرغداری ها به دلیل گرمای هوا و افزایش تلفات ناشی از آن بسیار کمتر است، به عنوان مثال مرغداری که 20 هزار راس جوجه ریزی در بقیه فصول سال دارد در فصل تابستان تنها 15 هزار راس جوجه ریزی می کند و در برخی از استان ها مثل خوزستان و سیستان بلوچستان اصلا جوجه ریزی نمی شود.

,

طالع زاری با بیان اینکه مرغ به صورت کشوری قیمت گذاری می شود بیان کرد: وقتی میزان عرضه کم و تقاضا بالا باشد خواه ناخواه قیمت افزایش می یابد.

,

وی با بیان اینکه 120 واحد مرغداری در شاهرود فعالیت دارد گفت: تنها 15 تا 20 درصد از مرغ تولید شده در شهرستان وارد بازار شاهرود می شود و مابقی آن برای فروش به بازار تهران و دیگر استان های کشور عرضه می شود.

,

گفتنی است در سال گذشته قیمت پیاز کاهش یافت و قیمت تمام شده آن برای کشاورز به کیلویی 300 تا 400 تومان تمام شد که باعث شد برخی از کشاورزان به دلیل کاهش قیمت پیاز تولیدی خود را انبار کرده و این محصول روی دست آنها بماند و خراب شود.

,

نسل شاهوار بهمن ماه سال گذشته در گزارشی با عنوان " پیازکاران شاهرودی حال و روز خوشی ندارند؛ برداشت محصولی که اشک کشاورزان را در آورد/ نوسان بازار و انبار کردن پیاز توسط کشاورزان" به بررسی این موضوع پرداخت.

, نسل شاهوار , " پیازکاران شاهرودی حال و روز خوشی ندارند؛ برداشت محصولی که اشک کشاورزان را در آورد/ نوسان بازار و انبار کردن پیاز توسط کشاورزان",

کاهش قیمت پیاز در سال گذشته باعث شد برخی از کشاورزان سطح زیر کشت محصول پیاز خود را کاهش داده یا از کشت این محصول خودداری کنند که یکی از عوامل افزایش قیمت پیاز در بازار شد اما دلیل اصلی افزایش قیمت پیاز در بازار حضور دلالان و واسطه گران است که در این خصوص لازم است دولت با برنامه ای مستمر و مدون حضور یافته تا هر چند وقت شاهد افزایش ناگهانی یکی از اقلام خوراکی نباشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه