اخبار داغ

به بهانه روز دختر؛

دختری که در ۱۹ سالگی کارآفرین شد/مادر؛ قهرمان زندگی این هنرمند اراکی

دختری که در ۱۹ سالگی کارآفرین شد/مادر؛ قهرمان زندگی این هنرمند اراکی
فاطمه فراهانی چند سالی است که در زمینه قلم‌زنی فعالیت می کند و با احداث کارگاه قلم زنی برای ۵ نفر زمینه اشتغال فراهم کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ دختر بودن یعنی یک حس زیبا؛ از دیدن تا خلق زیبایی. جلوه ای که روح و جان را به آرامش می رساند و نامی نمی شود بر آن نهاد، مگر هنر. به بهانه سالروز ولادت حضرت معصومه(س) به سراغ دختری ۱۹ ساله رفتیم که زیبایی را بر فلزی مسی می بیند که قرار است با دست قلم زنش تبدیل شود به آیه مزین شده به نام خالق هستی. نقش می زند تا اثری ماندگار از زیبایی خلق کند زیرا دختر بودن نمایش زیبایی جسم نیست؛ روح و جان زیبا را در کالبد جسم جامدی دمیدن اوج زیبایی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

, ,

فاطمه فراهانی شیرین آبادی، نوجوان کارآفرین اراکی یکی از دختران شهر ماست که با هنرش در جامعه نقش آفرین شده است.  دختری که در عین سن و سال کمی که دارد، برای ۵ نفر سفره ای پهن کرده است که از روزی با برکت و دست رنج خود بهره می برند.

,

*سلام. لطفا خودتان رو معرفی کنید.

, *سلام. لطفا خودتان رو معرفی کنید., *سلام. لطفا خودتان رو معرفی کنید.,

من ۱۹ سال دارم. در رشته ی تجربی تحصیل کردم وتصمیم دارم در دانشگاه ادامه تحصیل بدهم؛

,

*قلم زنی را چگونه و از چه زمانی آغاز کردید؟

, *قلم زنی را چگونه و از چه زمانی آغاز کردید؟, *قلم زنی را چگونه و از چه زمانی آغاز کردید؟,

در سن ۱۸ سالگی دوره قلم زنی را در مرکز فنی حرفه ای اراک گذراندم. کارگاه آموزشی خود را در زمینه قلم زنی با هزینه ۱۵۰ هزارتومان راه اندازی کردم و بعد از ۶ ماه ۷ملیون تومان آورده ودرآمد کسب کردم.

,

, ,

*چرا قلم زنی؟

, *چرا قلم زنی؟, *چرا قلم زنی؟,

هنرقلم زنی از صنایع دستی قدیمی است که از گذشتگان به ما رسیده است. طرح های قلم زنی در گذشته طرح و نقش های متنوعی نداشته اند ولی امروز در هنر قلم زنی تنوع ایجاد شده است. شاید یکی از دلایل آن این بوده است که در گذشته اکثرا مردان به حرفه قلم زنی می پرداختند و بیشتر جنبه درآمد زایی داشته است. اما امروز با ظریف کاری هایی که زنان در این هنر انجام می دهند طرح و نقش های متنوع و زیباتری به وجود آمده است.

,

*آیا محلی برای عرضه و فروش این آثار هنری وجود دارد؟

, *آیا محلی برای عرضه و فروش این آثار هنری وجود دارد؟, *آیا محلی برای عرضه و فروش این آثار هنری وجود دارد؟,

بیشتر سفارشاتی که به ما داده می شود از ارگان هایی مثل بانک ها یا سازمانها است که برای جوایز اهدایی به کارکنان خود هنر قلم زنی را انتخاب می کنند. از این هنر همینطور دختران جوان برای جهیزیه خود سفارش می دهند.

,

* برای آینده چه برنامه ای دارید؟

, * برای آینده چه برنامه ای دارید؟, * برای آینده چه برنامه ای دارید؟,

در حال حاضر ۵ کارآموز دارم که اگر مسئولان حمایت بیشتری بکنند امکان گسترش کار وجود دارد. متاسفانه هیچ سازمانی از من به عنوان کارآفرین حمایت نکرد و تسهیلات در اختیار قرار نداد.

,

با وجود بیکاری جوان ها وقتی به عنوان کارآفرین به سازمان های مربوطه مراجعه می کنیم هیچ همکاری با ما نمی شود و حمایت از کارآفرین در حد شعار و حرف باقی می ماند.

,

, ,

سازمان هایی مانند صنایع دستی و میراث فرهنگی به نوجوان ها اعتماد نمی کنند، اگر مسئولان جوان ها را جدی بگیرند و به استعداد و خلاقیت جوان ها احترام بگذارند؛ ما می توانیم کار خود را گسترش بدهیم و حتی به عنوان صنایع دستی کشورمان هنر قلم زنی را به کشورهای دیگر صادر کنیم.

,

ما حتی در معرفی محصولات صنایع دستی خود به سایر کشورها موفق عمل نکردیم. باعث تاسف است که چین هنر قلم زنی ایران را به صورت ماشینی و پرس تولید و به کشور ما صادر می کند. اما من به عنوان یک هنرمند در این زمینه متاسفانه به دلیل اینکه تضمینی برای فروش تولیداتمان وجود ندارد، نمی توانم به عنوان حرفه ای مداوم آن را ادامه بدهم.

,

علاوه بر قلم زنی به دلیل علاقه ای که به شاخه ی هنر دارم به سفال گری و عکاسی نیز می پردازم، در زمینه کار اجرا و گویندگی نیز دوره های فن بیان را گذرانده ام، در این زمینه هم کار کرده ام.

,

, ,

*به عنوان یک دختر چه کسی در زندگیتان الگو بوده است؟

, *به عنوان یک دختر چه کسی در زندگیتان الگو بوده است؟, *به عنوان یک دختر چه کسی در زندگیتان الگو بوده است؟,

من همیشه به اینکه دختر هستم افتخار می کنم. قهرمان زندگی همه دختران جامعه پدرشان است ولی قهرمان زندگی من به غیر از پدر، مادرم بوده است و تمام سعی ام را می کنم تا شبیه او باشم و در آخر باید بگویم که من عاشق مادرم هستم و همه ی موفقیت هایم را مدیون تلاش و زحمت ایشان می دانم.

,

, ,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه