اخبار داغ

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

پایتخت صنعتی کشور فاقد مرکز رفاهی و تفریحی کارگری/آمار بیکاری استان مرکزی با واقعیت‌ها منطبق نیست

پایتخت صنعتی کشور فاقد مرکز رفاهی و تفریحی کارگری/آمار بیکاری استان مرکزی با واقعیت‌ها منطبق نیست
نماینده مردم آشتیان، فراهان و تفرش در مجلس با اشاره به اینکه آمار بیکاری استان مرکزی با واقعیت‌ها منطبق نیست افزود: اگرچه اعلام می‌شود نرخ بیکاری استان پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور است ولی بیشترین مراجعات به دفتر نمایندگان در حوزه اشتغال است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  حسینی، نماینده مردم آشتیان، فراهان و تفرش در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری استان مرکزی که با حضور وزیر تعاون در اراک برگزار شد گفت: استان مرکزی با اینکه استانی صنعتی و کارگری است اما از وجود مراکز رفاهی و تفریحی محروم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

حسینی با اشاره به اینکه کارگران استان سال ها منتظر ایجاد مراکز رفاهی هستند، افزود: ایجاد مراکز رفاهی و تفریحی ویژه کارگران حق آن هاست و باید هر چه زودتر اجرایی شود.

,

آمار بیکاری استان مرکزی با واقعیت‌ها منطبق نیست

, آمار بیکاری استان مرکزی با واقعیت‌ها منطبق نیست,

وی با اشاره به اینکه آمار بیکاری استان با واقعیت ها منطبق نیست افزود: علیرغم اینکه اعلام می شود نرخ بیکاری استان مرکزی پایین ترین نرخ بیکاری در کشور است ولی بیشترین مراجعات که به دفتر نمایندگان می شود در حوزه اشتغال است.

,

حسینی اظهار کرد: به دلیل شرایط رکودی حاکم بر کشور وضعیت اشتغال دچار بحران شده است و در حال حاضر واحدهای فعال استان با کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت کار می کنند.

,

نماینده مردم آشتیان، فراهان و تفرش در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به دلیل اینکه وضعیت اشتغال استان مناسب نیست بسیاری از افراد برای جستجوی شغل به تهران مهاجرت می کنند.

,

حسینی با اشاره به تصویب لایحه‌ای برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری از محل منابع صندوق توسعه ملی گفت: برای این امر حدود ۱.۵ میلیارد دلار در نظر گرفته شده تا از صندوق توسعه برداشته و به این لایحه اختصاص داده شود.

,

وی با اشاره به اینکه با توجه به اهمیت مساله اشتغال در روستاها و عشایر این موضوع در دستور کار مجلس قرار گرفته است بیان کرد: امید می رود از این محل اعتبارات خوبی برای روستاهای استان در نظر گرفته شود تا شاهد کاهش بیکاری در استان باشیم.

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه