اخبار داغ

افزایش قیمت کالاهای اساسی:

گرانی امان مردم را بریده است !

گرانی امان مردم را بریده است !
این روزها بازار مواد اولیه و مورد نیاز خانوادهای ایرانی دست خوش تغییرات بسیار فاحشی شده است و باعث شده است بسیاری از اقلام مورد نیاز خانواده ها افزایش بسیار غیر منطقی و نا معمولی داشته باشد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گرمسارآنلاین  با یک نگاه  کوتاه به بازار  به  نکات بسیار قابل تاملی خواهیم رسید به طوریکه  هیچ  ایرانی نمی تواند با یک حقوق ساده نگاهی به  مغازه های گوشت فروشی چه سفید و چه قرمز  داشته باشد چون قیمت  ها آنچنان افزایش یافته است که به هیچ وجه  با نرخ  خانواده و تناسب افزایش حقوقی شان که تازه وارد فیش های حقوقی ایرانی ها شده است برابری نمی کند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گرمسارآنلاین ,

افزایش ناگهانی و غیر منطقی قیمت گوشت قرمز  باعث تعجب بسیاری از مردم و به خصوص قشر ضعیف جامعه شده است  قیمت  حدود 8500تا 9 هزار تومانی گوشت  سفید و قرمز که گاهی به دلیل افزایشو قیمت بالای گوشت قرمز سبد  غذایی مردم را بیستر تامین می کرد نیز این روز ها امان مردم  کشورمان و به خصوص شهر های کوچک را  گرفته است .

,

وقتی با مردم در مورد افزایش قیمت ها صحبت می کردیم به نکات بسیار مهمی  دست پیدا می کردیم .

,

یکی از صاحبان مغازه مرغ فروشی به نصف رسیدن فروش ش در چند هفته گذشته دلیلی محکم برای  افت بازار عرضه و تقاضای این محصول مهم پروتینی کشور  دانست .

,

این مغازه دار به ما گفت: هر چه قیمت ها منطقی تر باشد صنوف نیز با افزایش میزان فروش می توانند تجارت بهتری نسبت به این روزها باشد .

,

این فروشنده که  موهای سفیدش نشان از  پیشکسوتی او در این  صنف حکایت داشت این  افزایش  در قیمت مرغ به هیچ وجه عادی و منطقی ندانست و گفت : بهتر است دولت با وارد نمودن گوشت با نرخ های دولتی با دلالانی که تنها زا این بازار بی قانون سود می برند مقابله  اقتصادی نمایند .

,

 یکی از کارمندان دولت نیز با اشاره به حذف سبد خانوادگی  خود از گوشت قرمز، از  افزایش قیمت مرغ را نیز بسیار  انتقاد کردو افزود: نمی دانم افزایش 2 هزار تومانی گوشت  سفید در کشور ما  در کدام کشور به این شکل اتفاق می افتد و دیگر نمی شود با یک حقوق کار مندی ساده برای آینده و روز های پایانی ماه برنامه ریزی مفصل یا متناسب غذایی  یا خانوادگی نمود .

,

 یک خانم خانه دار نیز گلایه هایش تنها به گوشت  قرمز و سفید ختم نشد، او  از  افزایش قیمت های میوه های تابستانی گفت: چرا قیمت های میوه های تابستانی همچون آلبالو،گیلاس هنوز هم قیمت های  روز اول تابستان و نوبرانه و حتی در بعضی از میوه ها  همچون گیلاس بالاتر نیز است که این در هیچ سالی اتفاق نیافتاده است .

,

 به هر حال افزایش بی ظابطه  قیمت های کالای  مورد مصرف خانواده های ایرانی این روزها  به هیچ وجه قابل تحمل نیست و باید مسئولان در این حوزه با  طرح های نظارتی و ضربتی به نوعی این  حاله افزایش قیمت از  بازار  کشور رخت بنددو با نظارت های مداوم بازرسین در این حوزه از بی انظباطی  در بازار جلوگیری نمایند .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه