اخبار داغ

پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر کرد

" 60 ثانیه با تاریخ " با موضوع " کتاب برانداز"

" 60 ثانیه با تاریخ " با موضوع " کتاب برانداز"
60 ثانیه با تاریخ در قسمت سوم به بررسی کتاب کشف‌الاسرار امام خمینی(ره) می‌پردازد. با نگاهی به این کتاب مشخص می‌شود که امام خمینی از سال 1323 طرح ساقط کردن رژیم پهلوی، را در نظر دارند و پس از آن حکومت فقها را حکومت مطلوب می‌دانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش روابط عمومی مرکز اسناد انقلاب اسلامی، قسمت سوم مجموعه موشن گرافیک "60 ثانیه با تاریخ"  با عنوان  " کتاب برانداز " در پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر  شد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "60 ثانیه با تاریخ", " کتاب برانداز " ,
60 ثانیه با تاریخ در این قسمت به بررسی کتاب کشف‌الاسرار امام خمینی(ره) می‌پردازد. با نگاهی به این کتاب مشخص می‌شود که امام خمینی از سال 1323 طرح ساقط کردن رژیم پهلوی، را در نظر دارند.
,
 
,
امام خمینی پس از طرح سرنگونی پهلوی در این کتاب، حکومت جایگزین را هم پیشنهاد می‌دهد. به همین علت "یان ریشارد"، ایران‌شناس فرانسوی در مقاله‌ای با عنوان "تفکر معاصر شیعی ضمن بررسی نظریات امام در کشف‌الاسرار، وجود طرح حکومت اسلامی و ولایت فقیه در این کتاب را بررسی کرده و درباره امام خمینی می‌نویسد: « در نظر [امام] خمینی تنها حاکمی که می‌تواند بر ایران حکومت کند، کسی است که از طرف مجتهدین با تقوا و آشنا به احکام الهی بدون توجه به هوی‌ها و فشارهای نفسانی انتخاب شود. سلطنت را باید منکوب کرد...»
,
 
,
لازم به ذکر است، قسمت اول و دوم مجموعه "60 ثانیه با تاریخ" با عنوان  «رسانه‌های انقلاب» و قسمت دوم نیز با عنوان «ملی‌ شدن صنعت نفت» منتشر شد.
,
 
,
علاقمندان می‌توانند قسمت سوم موشن‌گرافیک "60 ثانیه با تاریخ" را از اینجا دریافت کنند.
 
,
علاقمندان می‌توانند قسمت سوم موشن‌گرافیک "60 ثانیه با تاریخ" را از اینجا دریافت کنند.
, اینجا, اینجا,
 
,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه