اخبار داغ

آب حاشیه‌های شهر یاسوج ناسالم شد/ وقتی به‌جای آب، شن از لوله بیرون می‌آید+تصویر

آب حاشیه‌های شهر یاسوج ناسالم شد/ وقتی به‌جای آب، شن از لوله بیرون می‌آید+تصویر
نبود تصفیه‌ر خانه استاندارد و وجود بیش‌ازاندازه املاح ازجمله شن ریزه در آب شرب شهروندان حاشیه مرکز استان باعث شده که مردم این مناطق نسبت به این موضوع در یک نابسامانی به سر ببرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل ازبویرخبر،شهر یاسوج که در سال‌های نه‌چندان دور، آبی گوارا و خنک را برای شهروندان داشت، امروز در برخی نابسامانی‌ها ازجمله زیادشدن حاشیه‌نشینی و مهاجرت‌های بی‌رویه دچار مشکلات عدیده‌ای شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بویرخبر,

وضعیت قرمز ناسالمی آب در حاشیه‌های یاسوج

, وضعیت قرمز ناسالمی آب در حاشیه‌های یاسوج, وضعیت قرمز ناسالمی آب در حاشیه‌های یاسوج,

این موضوعی در حدی به فاجعه تبدیل‌شده که باعث شده که وضعیت قرمز در ایستان به صدا درآید و نبود آب آشامیدنی برای شهروندان به یک نقطه ابهام تبدیل شود.

,

به‌عنوان سهمیه‌بندی شدن آب در شهری که بیشتر چشمه‌ها و آب‌های سطحی را به خود اختصاص داده است موجب نگرانی مردم مسئولان و حتی مسافران شود.

,

خشکیدگی چشمه‌ها ماحصل بی‌تدبیری مسئولان

, خشکیدگی چشمه‌ها ماحصل بی‌تدبیری مسئولان, خشکیدگی چشمه‌ها ماحصل بی‌تدبیری مسئولان,

یاسوج که در قدیم‌الایام به شهر هزارچشمه و آب‌های خنک مشهور بوده، در چند سال اخیر به دلیل برخی مشکلات در حوزه آب‌رسانی از قبیل نبود تصفیه‌خانه آب و حتی زیادشدن مشترکین این مایع حیاتی دچار تنش آبی بسیاری شد به‌گونه‌ای که نبود آب در این شهر بسیار محسوس است.

,

در جدیدترین شواهد نیز این آب آشامیدنی این شهر دچار مشکلات زیادی شده که نبود تصفیه‌خانه بر سر راه مخازن آب‌رسانی باعث شده که بجای آب از بیشتر لوله‌ها در منازل شهروندان شن و املاح بیرون بیایید.

,

بلهزار و مادوان در مسلخ بی‌تدبیری

, بلهزار و مادوان در مسلخ بی‌تدبیری, بلهزار و مادوان در مسلخ بی‌تدبیری,

این موضوع به‌کلی حاد بوده که در منطقه مادوان، بلهزار که چند چاه جدید آب‌رسانی برای مصرف شهروندان احداث‌شده، بجای آب، شن‌های ریز و رسوبی از لوله‌های آب آشامیدنی بیرون زده که بیشتر به آب کشاورزی شباهت دارد تا آب مصرفی برای شرب که باعث دلخوری مردم و شهروندان شده است.

,

, ,

موضوع ناسالمی آب در این شهر شایدید طولایی در این استان داشته باشد و از طرفی رسوبی و آهک‌دار بودن آب این شهر به دلیل داشتن چشمه‌های آهکی نمونه از این موضوع باشد، اما تصفیه نشدن آب مصرفی برای مشترکان در حالی رخ می‌دهد که امروز در این شهر 140 هزار ساکن هستند و نبود یک تصفیه‌خانه جای بسی نگرانی است.

,

وقتی بجای آب شن ریزه به مردم داده می‌شود

, وقتی بجای آب شن ریزه به مردم داده می‌شود, وقتی بجای آب شن ریزه به مردم داده می‌شود,

به‌عنوان‌مثال مصرف بیش‌ازاندازه آب مصرفی این شهر طبق آمار به‌اندازه یک شهر 800 هزارنفری قلمداد شده که نشانه‌ای نبود مدیریت مصرف در بین مصرف‌کنندگان است و از طرفی دیگر نبود زیرساخت‌های مهمی ازجمله نبود سد و حتی تصفیه‌خانه آب در این شهر بوده که باعث شده شهروندان زیادی در بیشتر مناطق این شهر از داشتن آب سالم محروم باشند.

,

از طرفی دیگر موضوعی بسیار مهمی که باعث دلخوری و سردرگمی شهروندان در حاشیه‌های این شهر شده ناسالم بود آب مصرفی برای شهروندان این مناطق است.

,

آبی شربی که باید بدون املاح به دست مصرف‌کنندگان برسد امروز با روشی عجیب‌وغریب و بدون تصفیه‌خانه به شهروندان ارائه داده می‌شود که باعث شده که صدمات زیان باری را به‌سلامت شهروندان این مناطق وارد کند.

,

هرروز بدتر از دیروز

, هرروز بدتر از دیروز, هرروز بدتر از دیروز,

وجود بیش‌ازاندازه املاح ازجمله شن ریزه‌ها و مواد آهکی در این آب باعث شده که سالیانه بسیاری از شهروندان این شهر با بیماری‌هایی ازجمله کلیوی دست‌وپنجه نرم کنند که نشان از نبود زیرساخت و توجه نکردن مسئولان به این قضیه است.

,

شهری که روزی خودش آواز بیشترین آب‌های سطحی و چشمه‌ها را به خود اختصاص داده بود امروز در بی‌توجهی برخی از مردم و مسئولان به دلیل مصرف بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی در تنش آبی قرارگرفته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه