اخبار داغ

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

عدم توجه آموزش و پرورش به دروس پرورشی/ فعالیت های پرورشی در مدارس جایگزین مناسبی ندارد

عدم توجه آموزش و پرورش به دروس پرورشی/ فعالیت های پرورشی در مدارس جایگزین مناسبی ندارد
جبار کوچکی نژاد با اشاره به عدم توجه آموزش و پرورش به مربیان پرورشی در مدارس، گفت: اوایل انقلاب مربیان پرورشی در مدارس با شوق و ذوق زیادی کار می کردند که امروزه به دلیل عدم جایگزینی و قرار دادن این درس جز فعالیت های سوم و چهارم مورد بی توجهی قرار گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از «دیارباران» جبار کوچکی نژاد در همایش اختتامیه دانش آموزی چهارمین دوره طرح لشکر فرشتگان ویژه پاسداشت بانوان مبارز و مجاهد به همت اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گیلان، ضمن گرامیداشت یادو خاطره شهدا و تبریک روز دختر، اظهار کرد: در هفته کرامت قرار داریم و امروز روز تجلیل از دختران این سرزمین است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارباران,

وی افزود: امیدوارم همانطور که از مقام مادران و پدران در روز مادر و پدر تجلیل می شود فرهنگ تجلیل از دختران در روز دختر نیز در جامعه جاری و ساری شود.

,

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به وظایف آموزش و پرورش در مسئله عفاف و حجاب اذعان کرد: در قانون برنامه ششم بر مبنای حکمی که وجود دارد بخش وسیعی از کارهای فرهنگی بر عهده آموزش پرورش، تشکل های دانش آموزشی شامل بسیج و اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی که همچنان روحیه انقلابی در این تشکل ها وجود دارد است.

,

کوچکی نژاد در خصوص منابع سازمان های مذکور، گفت: منابعی که به این تشکل ها جهت کارهای فرهنگی تخصیص داده می شود برخلاف ردیف و امکانات بودجه ای که در کشور و بسیاری از دستگاه های فرهنگی اختصاص داده می شود هدر نمی رود و آثار آن در جامعه مشهود است.

,

وی وضعیت نامساعد عفاف و حجاب در جامعه را به دلیل ضعف و عدم وظایف دستگاه های مربوطه به ویژه آموزش پرورش عنوان کرد و افزود: بر اساس آمار از بعد از انقلاب با رشد اندک ارزش ها و حتی عقب نشینی ارزش های انقلابی، اسلامی و فرهنگی مواجه بوده ایم.

,

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه آموزش پرورش بیش از هر نهادی دیگر در تربیت و نهادینه سازی ارزش ها مؤثر است، گفت: رشد و تربیت ارزش های انقلابی و اخلاقی و فرهنگی از طریق آموزش و پرورش ممکن است چون در دوره های سنی بالاتر هزینه های صد برابری باید داشت.

,

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به عدم توجه آموزش و پرورش به مربیان پرورشی در مدارس، بیان کرد: اوایل انقلاب مربیان پرورشی در مدارس با شوق و ذوق زیادی کار می کردند که امروزه به دلیل عدم جایگزینی و قرار دادن این درس جز فعالیت های سوم و چهارم مورد بی توجهی قرار گرفته است.

,

نماینده مردم رشت در مجلس خاطرنشان کرد: همانطور که دروس ریاضی و فیزیک مهم است دروس پرورشی نیز باید در گروه بندی درس های اول و مهم قرار بگیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه