اخبار داغ

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری شاهین شهر خبرداد؛

رسیدگی به ۶۰ پرونده قطع درختان در سه ماهه نخست سال جاری/حبس و جریمه نقدی در انتظار افرادی که درختان را قطع می کنند

رسیدگی به ۶۰ پرونده قطع درختان در سه ماهه نخست سال جاری/حبس و جریمه نقدی در انتظار افرادی که درختان را قطع می کنند
فدایی کمیسیون ماده ۷ لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز یک قانون بازدارنده دانست و گفت: در سه ماهه نخست سال جاری به ۶۰ پرونده قطع درختان غیرمجاز رسیدگی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شاهین پرس؛ مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری شاهین شهر ماده هفت قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها را بازدارنده دانست و گفت: این لایحه قانونی برای حفظ و گسترش فضای سبز و جلوگیری از قطع بی رویه درختان و یا نابودکردن آن ها به هر طریق در معابر، میادین، بزرگراه ها، پارک ها، بوستان‌ها،باغات در محدوده و حریم شهرها که بدون اجازه شهرداری و رعایت ضوابط مربوطه ممنوع است، تصویب شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاهین پرس,

حمیدرضا فدایی با تاکید بر تقویت لایحه این کمیسیون و تسهیل در روند پیگیری فعالیت های آن تصریح کرد: با توجه به زمانبر بودن سیسم کاغذی برای افزایش بهره‌وری و سرعت بخشیدن به روند رسیدگی بر پرونده های مذکور طراحی نرم افزار در دستور کار این سازمان قرار دارد.

,

رسیدگی به 60 پرونده قطع اشجار در سه ماهه نخست سال جاری
وی علت اصلی آسیب رساندن برخی از شهروندان به فضای سبز را ناآگاهی از قانون حفظ و گسترش فضای سبز دانست و خاطرنشان کرد: در سه ماهه اول سال جاری قریب به 60 پرونده آسیب به درختان، در سازمان پارکها مورد بررسی قرار گرفته است که علت عمده این آسیب ها ناشی از حوادث رانندگی و برخورد خودروها با فضای سبز، افزایش ساخت و سازها و قرار گرفتن درختان در ابنیه ساختمان های جدید و همچنین قطع درخت تحت تاثیر اشراف نداشتن مردم به قانون بوده است.

,
,

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز به ماده ۴۵ آیین نامه مالی شهرداری ها اشاره کرد و افزود: براساس این ماده قانونی درختانی که در معابر حتی توسط شهروندان کاشته و نگهداری شوند متعلق به شهرداری است و تحت هیچ شرایطی بدون کسب اجازه از کمیسون ماده هفت امکان قطع یا جابجایی آنها وجود ندارد این قاعده حتی برای پروژه های عمرانی شهرداری نیز جاری بوده و درختاتی که در مسیر این پروزه ها قرار می گیرند بدون اخذ مصوبه این کمیسون قطع یا جابجا نمی شوند.

,

شش ماه حبس و دو برابر جریمه در انتظار عامل قطع اشجار

, شش ماه حبس و دو برابر جریمه در انتظار عامل قطع اشجار,

وی اضافه کرد: موضوع اخذ مصوبه کمیسیون ماده هفت برای قطع یا جابجایی درخت حتی برای درختانی که داخل منازل توسط شهروندان کاشته و نگهداری شوند نیز جاری است که بدون اجازه این کمیسیون هیچ شهروندی اجازه قطع آن ها را ندارد.

,

فدایی در پایان تاکید کرد: قطع درختان تنها با اجازه کمیسیون جلوگیری از قطع غیر مجاز درختان (ماده ۷) امکان پذیر است و بر اساس تعرفه مصوب شورای اسلامی شهر، پس از تعیین خسارت و عمد یا غیر عمد بودن آن و همچنین سن و نوع درخت، میزان خسارت تعیین و اعلام می شود و چنانچه شخصی بصورت عمدی به درخت آسیبی وارد کند دو برابر تعرفه جریمه و حتی بر اساس قوانین موجود تا شش ماه حبس نیز برای چنین مواردی در نظر گرفته شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه