اخبار داغ

در گفتگو با دختران موفق مهدیشهری مطرح شد؛

دختران ایرانی با اقتدار عفیفانه در جامعه حضور یابند/ شرایط دیده شدن موفقیت های دختران بیشتر فراهم شود

دختران ایرانی با اقتدار عفیفانه در جامعه حضور یابند/ شرایط دیده شدن موفقیت های دختران بیشتر فراهم شود
جمعی از دختران موفق مهدیشهری، ضمن تاکید بر حضور عفیفانه دختران ایرانی در جامعه، خواستار دیده شدن موفقیت های دختران در جامعه شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نیزوا، موفقیت یک زن و دختر در جامعه می تواند بسیار ارزشمند تر از موفقیت یک مرد در همان سطح باشد چرا که آن زنی که با پوشش اسلامی و با عفت و حجاب در عرصه های مختلف افتخار آفرینی می کند و بر سکوی قهرمانی می ایستد، این افتخار تنها برای او نیست بلکه وی پرچمدار بانوی ایرانی مسلمانی است که نشان می دهد، دین مانع از پیشرفت زنان نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیزوا,

به مناسبت روز دختر، در راستای معرفی دختران موفق شهرستان مهدیشهر گفت و گویی با آنها انجام دادیم که در ادامه می آید.

,

فاطمه زهرا و زینب اصغری دو خواهری هستند که در عرصه های ورزشی و قرآنی برای شهرستان مهدیشهر افتخار آفرینی داشته اند.

,

دارنده مدال های ورزشی

,

فاطمه زهرا اصغری که امسال در کلاس اول متوسطه دوم انتخاب رشته کرده است، در گفت و گو با خبرنگار نیزوا، در خصوص فعالیت های ورزشی اش، گفت: در سه رشته ورزشی هندبال، کاراته و والیبال فعالیت داشتم ولی رشته اصلی ورزشی ام کاراته می باشد.

,

اصغری در خصوص کسب مدال هایش اظهار کرد: مدتی در رشته هندبال فعالیت می کردم و از طرف مدرسه هم برای تیم استانی هندبال انتخاب شدم و یک بار هم در مسابقات استانی به صورت گروهی مدال نقره کسب کردیم اما بعد از مدتی به دلیل مشکلاتی که داشتم آن رشته را کنار گذاشتم.

,

این بانوی ورزشکار افزود: در رشته کاراته از دو سال پیش شروع به کارکردم توانستم در استان یک مدال نقره در سبک کومیته و یک مدال برنز هم در سبک کاتا کسب کنم.

,

وی با بیان اینکه هم اکنون خود را برای حضور در تیم  والیبال برای مسابقات کشوری والیبال آماده می کند، ادامه داد: دو سال قبل در رشته والیبال هم فعالیت داشتم کار می کردم ولی به دلایلی دیگر ادامه ندادم که امسال با دعوت مربی تیم والیبال و برای حضور در مسابقات کشوری، دوباره فعالیت خود را از سر گرفتم.

,

اصغری از ثبت نام در المپیاد ریاضی مرحله استانی که در مردادماه برگزار می شود، خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر این حافظ 3 جزء از قرآن کریم می باشم و در فعالیت های هنری نیز دارم.

,

این دختر موفق در مهدیشهر، از اهداف خود را موفقیت در عرصه علمی در رشته ریاضی و در عرصه ورزشی در رشته کاراته دانست و گفت: تمام تلاشم این است که در چند سال آینده عضو تیم ملی کاراته بانوان بشوم.

,

وی با اشاره به کمبودهایی که برای پیشرفت دختران وجود دارد، افزود: همیشه کمبودها برای ما احساس می شود به ویژه در منطقه ای که زندگی می کنیم بیشتر دیده می شود که در حقیقت گاهی مواقع برای پیشرفت کردن امکاناتی لازم است که اگر نباشد شرایط پیشرفت تغییر می کند.

,

اصغری اظهار کرد: از مسئولین می خواهم به دختران بیشتر توجه کنند چرا که بیشتر پذیرش ها و اولویت ها برای آقایان است، به این صورت که موقعیت های ورزش کردن برای آقایان بیشتر دیده شده تا بانوان، این نه فقط در مهدیشهر بلکه در سطح استان دیده می شود.

,

, ,

این دختر موفق، نا امیدی را بزرگترین شکست در اهداف دانست و اضافه کرد: وقتی فردی چه زن و چه مرد، هدفی دارد نباید از مشکلات سر راهش خسته شود چون در هر کاری مشکل وجود دارد.

,

وی ادامه داد: برای رسیدن به هر چیزی باید سختی هایش را پذیرفت و نا امیدی را کنار گذاشت، در حقیقت امیدواری بزرگترین راه برای موفقیت است که با آن هر مشکلی را می توان شکست داد.

,

اصغری دختران ایرانی را دارای استعداد فراوان در عرصه های مختلف دانست و تاکید کرد: ویژگی یک دختر ایرانی مسلمان این است که در هر فعالیتی عفت و حجاب خود را حفظ کند و با اقتدار در عرصه های مختلف جامعه  حضور یابد و همیشه نیز برای اهداف بلند خود ثابت قدم باشد.

,

حافظ قرآن

,

زینب اصغری نیز که دو سال از خواهرش کوچک تر است و امسال وارد کلاس هشتم خواهد شد، حفظ قرآن را از افتخارات خود می داند و حافظ کل قرآن شدن را در اهداف خود دارد.

,

وی به خبرنگار نیزوا، گفت: علاقه زیادی به حفظ قرآن دارم و در حال حاضر 6 جزء قرآن را حفظ هستم و اولین اولویتم نیز حفظ قرآن است و می خواهم حافظ کل قرآن شوم.

,

این حافظ قرآن، با بیان اینکه در ورزش والیبال و کاراته نیز مقام هایی کسب کرده، افزود: در رشته کاراته کمربند سبز دارم و توانستم مدال نقره استانی را به دست بیاورم و دو سال قبل نیز در تیم مدرسه ای رشته والیبال در سطح شهرستان مدال طلا کسب کردم.

,

, ,

اصغری عوامل موفقیتش را توکل برخدا، انس با قرآن، حمایت خانواده عنوان کرد و ادامه داد: همیشه در مسابقاتی که شرکت می کردمقرآن پشتیبانم بود و حمایت پدر و مادرم نیز عامل بعدی موفقیتم می باشد که امکاناتی که نداشتم را برایم فراهم می کردند، همچنین تلاش مربیانم نیز در موفقیتم نقش داشته است.

,

وی با تاکید بر اهمیت به جایگاه دختران در جامعه، اظهار کرد: متاسفانه امروز هستند خانواده هایی که جایگاه دختران را نادیده می گیرند و فعالیت دختر در جامعه را نمی پذیرند، در صورتی که اگر دختر حیا و عفت داشته باشد و با حجاب خودش در جامعه می تواند سرآمد باشد و حتی از مردان بالاتر قرار گیرد.

,

برگزیده مسابقات کشوری

,

سیده پگاه پاکزادیان که دختران موفق شهرستان مهدیشهر است و امسال در سال آخر دبیرستان درس خواهد خواند، در گفتگو با خبرنگار نیزوا، بیان کرد: سال 95 در مسابقات فرهنگی هنری در رشته وبلاگ نویسی برگزیده کشوری شدم و امسال هم در هفته آینده برای مسابقات کشوری در رشته وبلاگ نویسی دوباره اعزام خواهم شد.

,

وی که حافظ 2 جزء قرآن کریم نیز می باشد، موفقیت های دیگری به صورت گروهی در مسابقات مختلف در سطح استان کسب کرده است.

,

این دختر موفق مهدیشهری، همچنین علاوه بر مشاور مشورتی جوان فرماندار مهدیشهر، مسئولیت های دیگری چون معاون شورای دانش آموزی شهرستان و مسئولیت های دیگر در عرصه دانش آموزی و مدرسه دارد.

,

پاکزادیان به مشکلات پیش رو در موفقیت های دختران اشاره کرد و افزود: مشکلات در هر زمینه ای وجود دارد که در مهدیشهر نیز امکانات در حوزه علمی پایین است، مثلا باید خانه شیمی و ریاضی داشته باشد تا سطح علمی در رشته های مختلف ارتقا یابد.

,

وی تصریح کرد: امکانات ورزشی و اوقات فراغت نیز برای دختران جوان آنچنان که باید در مهدیشهر نیست و خلا در این مورد احساس می شود.

,

این برگزیده مسابقات کشوری از دختران ایرانی خواست تک بعدی نباشند و در وقتی در جامعه حضور پیدا می کنند پایبند به اعتقادات دینی خود باشند چرا که پایبندی به اصول اسلامی مانعی برای  رسیدن به قله های موفقیت نیست.

,

پاکزادیان همچنین تاکید کرد: دختران ایرانی و به ویژه مهدیشهری هر کجا که احساس می کنند در آن زمینه استعداد دارند و می توانند موفق شوند با اعتماد به نفس کامل و پشتکار و اراده قوی در آن راه گام بردارند تا بدرخشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه