اخبار داغ

سیاست آمریکا علیه اوپک

سیاست آمریکا علیه اوپک
تحلیل‌گران معتقدند کاهش قیمت قبلی نفت ناشی از افزایش تولید نفت شیل به ویژه در آمریکا تحت مدیریت دولت ترامپ بوده است. هرچند گرایش بازار در حال تغییر به سوی افزایش تقاضای نفت خام معمولی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مهر،شرکت‌های شیل قیمت نفت را پایین می‌آورند و با این کار با ریسک از دست دادن بازار مواجه می‌شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 قیمت‌های نفت جهانی که شاهد سقوط چشمگیر حدود ۵۰ درصدی از سال ۲۰۱۴ تا کنون بوده‌اند اخیرا نشانه‌هایی از افزایش را نشان می‌دهند. نفت برنت در حال حاضر قیمتی حدود 47  دلار به ازای هر بشکه دارد. طبق نظر تحلیل‌گران وضعیت بازار نفت خام جهانی به سیاستی که تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا و اوپک در پیش خواهند گرفت بستگی دارد.

,

تحلیل‌گران اشاره می‌کنند که کاهش قیمت قبلی ناشی از افزایش تولید نفت شیل به ویژه در آمریکا تحت مدیریت دولت دونالد ترامپ بوده است. هرچند گرایش بازار در حال حاضر در حال تغییر به سوی افزایش تقاضا برای نفت خام معمولی است.

,

طبق تحلیل‌گر رسانه آلمانی دای‌ولت، وضعیت بازار جهانی نفت خام در ۲۰۱۶-۲۰۱۷ بسیار عجیب و غریب شده است. علی‌رغم کاهش قیمت‌ها، شرکت‌های آمریکایی به طور فعال در تولید نفت شیل سرمایه‌گذاری می‌کنند، که این باعث ایجاد آشفتگی در بازار شده است. از سال ۲۰۱۶، در آمریکا تعداد چاه‌های فعال نفت شیل تقریبا ۲ برابر شده است و به ۷۶۵ حلقه چاه افزایش یافته است. حال بازار با ریسک اشباع دائمی روبرو شده است.

,

علی‌رغم پیچیدگی رو به افزایش شرایط، قیمت‌های نفت جهانی امسال در نیمه دوم جولای شروع به افزایش کرد. منابع داخل این صنعت به رویترز اطلاع دادند که علت این امر این است که شرکت‌های نفت شیل به علت درآمد کم در ادامه سرمایه‌گذاری خود در این صنعت تردید کرده‌اند. در همین زمان منابع تقاضای جدیدی برای نفت خام معمولی به‌وجود آمده است.

,

یکی از دلایل اصلی پشت پرده این رویکرد سیاست دولت جدید آمریکاست. بلافاصله بعد از این که ترامپ قدرت را به دست گرفت، دولت او محدودیت‌های محیط زیستی را از سر راه تولید نفت شیل برداشت و این تنها بخشی از برنامه این دولت برای ایجاد «حکمرانی انرژی آمریکا» است. در نتیجه صنعت نفت شیل آمریکا یک شکوفایی واقعی را تجربه کرد.

,

هفته گذشته تحلیل‌گر گلدمن ساچ در گزارشی اخطار داد که در صورتی که اشباع بیش از حد نفت آمریکا تداوم پیدا کند و اوپک نتواند اقدام مناسبی در این باره انجام دهد، بهای نفت ممکن است به کم‌تر از ۴۰ دلار کاهش یابد.

,

از سوی دیگر نشانه‌هایی مبنی بر افزایش تقاضای جهانی دیده می‌شود. هند اخیرا به عنوان بازیگری فعال در بازار نفت ظهور کرده است. تقاضای هند برای سوخت‌های فسیلی که قبلا زیر سایه تقاضای چین قرار داشت به شدت رو به افزایش است.

,

طبق اعلام آژانس بین‌المللی انرژی، تقاضای نفت خام تا انتهای سال ۲۰۱۷ انتظار می‌رود به ۹۸ میلیون بشکه در روز برسد و این تقاضا در ۲۰۱۸ هم ادامه میاید تا به مقدار تخمین زده شده ۹۹.۴ میلیون بشکه در روز برسد.

,

گرایش صعودی قیمت‌های نفت نشان می‌دهد که تلاش‌های اوپک برای کاهش تولید برای بازار مثبت بوده است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه