اخبار داغ

در گفتگو با سه تن از دختران شاهرودی بررسی شد؛

دغدغه ها و چالش های پیش روی دختران امروز

دغدغه ها و چالش های پیش روی دختران امروز
اول ذیقعده سالروز ولادت کریمه اهل بیت علیهم السلام حضرت معصومه در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام روز دختر نامگذاری شده است تا ضمن گرامیداشت مقام دختران یادآوری برای ارزش و جایگاه مقام زن و دختران باشد. خبرنگار نسل شاهوار با سه تن از دختران شاهرودی به گفتگو نشست و نظرات، دغدغه ها و انتظارات پیش روی دختران امروز جامعه را مورد بررسی و کنکاش قرار گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسل شاهوار شاهرود اول ذیقعده سالروز ولادت کریمه اهل بیت علیهم السلام حضرت معصومه در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام روز دختر نامگذاری شده است تا ضمن گرامیداشت مقام دختران یادآوری برای ارزش و جایگاه مقام زن و دختران باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسل شاهوار شاهرود ,

خبرنگار نسل شاهوار با سه تن از دختران شاهرودی به گفتگو نشست و نظرات، دغدغه ها و انتظارات پیش روی دختران امروز جامعه را مورد بررسی و کنکاش قرار گرفت.

, نسل شاهوار,

دختران موفق شاهرودی را بشناسید:

, دختران موفق شاهرودی را بشناسید:,

نعیمه سادات طباطبایی دانشجوی معدل الف دانشگاه غیرانتفاعی برایند شاهرود، متولد سال 74 و فرزند دوم خانواده، فاطمه حسنی متولد سال 75 و فرزند اول خانواده، هنرمند خطاط دوره عالی و دانشجوی رشته حسابداری دانشگاه غیرانتفاعی برایند شاهرود، مهدیه عبداللهی متولد سال 75، دانشجوی رشته حسابداری دانشگاه غیرانتفاعی برایند که مدت 5 سال است در رشته ورزشی ایروبیک به صورت حرفه ای فعالیت می کند مهمانان امروز پایگاه خبری نسل شاهوار بودند.

,

نسل شاهوار- از اینکه در تقویم جمهوری اسلامی ایران روزی به نام "روز دختر نامگذاری" شده است چه احساسی دارید؟

, نسل شاهوار- از اینکه در تقویم جمهوری اسلامی ایران روزی به نام "روز دختر نامگذاری" شده است چه احساسی دارید؟,

طباطبایی-نامگذاری روزی به نام دختر نشانگر جایگاه ارزشمند و والای دختران در دین اسلام و کشور ما است، خانواده ها توجه ویژه ای به دختران دارند اما اینکه به طور رسمی روزی به نام دختر نامگذاری شده است نشانگر جایگاه والای دختران است.

, طباطبایی-,

حسنی-اینکه جدای از روز جوان و مناسبت های دیگر روزی به نام دختر نامگذاری شده است نشانگر قدرشناسی از مقام و منزلت دختران است.

, حسنی-,

عبدللهی-(با خنده) حس خوبی هست از اینکه به دختران هم بها داده می شود و یک روز مختص دختران نامگذاری شد.

, عبدللهی-,

نسل شاهوار- اختلاف سنی شما با مادرهای خودتان چقدر هست و چقدر با هم اختلاف نظر دارید؟

, نسل شاهوار- اختلاف سنی شما با مادرهای خودتان چقدر هست و چقدر با هم اختلاف نظر دارید؟,

طباطبایی- سی سال با مادرم اختلاف سنی دارم. اختلاف نظر که همیشه هست اما برخی مواقع من کوتاه می آیم و برخی مواقع هم مادرم کوتاه می آید. (می خندد و می گوید) چند سال پیش و حتی الان یکی از موارد اختلاف نظر مادران و دختران نحوه پوشش دختران بود اما الان برعکس شده است من برخی مواقع به مادرم می گویم یک مقدار بیشتر به خودت برس. برخی مواقع هم سر اختلاف نظر ها از دست یکدیگر دلخور می شویم. (با خنده) حتی چند ساعت قهر هم کردیم اما نمی گذاریم که ادامه دار باشد و سعی می کنیم سریع برطرف شد البته در بیشتر مواقع مادر پیشقدم می شود.

, طباطبایی- ,

حسنی-حدود 20 سال با مادرم اختلاف سن دارم. خب قطعا مسائلی پیش می آید که با هم اختلاف نظر داشته باشیم اما نمی گذاریم که اختلاف نظرها باعث ناراحتی شود سریع برطرف می شود.

, حسنی-,

عبدللهی-اختلاف سنی من و مادرم با هم 22 سال است. اختلاف نظر طبیعی است حتی گاهی باعث دلخوری هم می شود اما بیشتر سعی می کنیم با هم صحبت کنیم تا اختلاف نظرها برطرف شود.

, عبدللهی-,

نسل شاهوار- مشکلات امروز دختران ما چیست؟

, نسل شاهوار- مشکلات امروز دختران ما چیست؟,

طباطبایی-در شرایط فعلی جامعه مشکلات و دغدغه های زیادی پیش روی دختران کشور است، نبود اماکن تفریحی ویژه بانوان، دغدغه های مربوط به تحصیل، اشتغال، ازدواج، مسائل عاطفی و روحی روانی و ... از دیگر دغدغه ها و مشکلات پیش روی دختران امروز کشور است.

, طباطبایی-,

حسنی-  در جامعه ما حساسیت روی دختران بیشتر از پسران است و شرایط زندگی برای یک دختر نسبت به پسر سخت تر است. ازدواج، زندگی موفق، استقلال کاری از جمله دغدغه های پیش روی دختران امروز ما است. امروز دیگر دختران در خانه نمی نشینند و بعد از اتمام تحصیلات به دنبال اشتغال هستند تا بتوانند استقلال مالی داشته باشند اما در این بین صاحبان برخی مشاغل هم ترجیح می دهند که از خانم ها به عنوان نیروی کار ارزان قیمت استفاده کنند و حقوق کمتری برای بانوان در نظر بگیرند که نیاز به بررسی این موضوع از سوی مسئولان و مدیران کشور است.

, حسنی-  ,

عبدللهی-  دختران امروز ما مادران فردای جامعه هستند، بی مهری برخی خانواده ها نسبت به دختران، بالا رفتن سن ازدواج، دغدغه انتخاب فردی مناسب برای زندگی مشترک آینده، مدگرایی که بیشتر دختران امروز به دنبال آن هستند، اشتغال و ادامه تحصیل از جمله دغدغه های پیش روی دختران است.

, عبدللهی,

نسل شاهوار- ویژگی های دختر ایرانی از نظر شما چیست؟

, نسل شاهوار- ویژگی های دختر ایرانی از نظر شما چیست؟,

طباطبایی- ایمان، اعتماد به نفس، حجاب و عفاف، تلاش و پشتکار برای رسیدن به اهداف

, طباطبایی- ,

حسنی-  ایمان، انگیزه، اعتقاد به ارزش ها و آرمان های دین اسلام و انقلاب و کمال گرا

, حسنی-  ,

عبدللهی-  با گذشت، صبوری و متانت، سازگاری با شرایط زندگی، پایبندی به اعتقادات مذهبی و اسلامی، حیا، حجاب و عفاف

, عبدللهی,

نسل شاهوار- جایگاه دختران را در اندیشه های دینی و اسلامی و وضعیت کنونی کشور چگونه می بینید؟

, نسل شاهوار- جایگاه دختران را در اندیشه های دینی و اسلامی و وضعیت کنونی کشور چگونه می بینید؟,

طباطبایی- در اندیشه های اسلامی جایگاه دختر آنقدر والا و ارزشمند است که پیامبر دست دختر خود را می بوسید و برای دخترش از جای بر می خواست اما متاسفانه در جامعه امروز ما برخی زنان و دختران قدر این جایگاه را ندانسته و به جای اینکه با شناسایی توانمندی های خود به دنبال بهره گیری از فرصت های پیش رو باشد با برهنگی و بی حجابی و جود خود را به نامحرم عرضه می کند و باعث پایین آمدن شخصیت و جایگاه یک زن شده اند.

, طباطبایی- ,

حسنی-  دختر هدیه ای الهی است، در زمانی که اعراب دختران خود را زنده به گور می کردند و دختران خود را زنده به گور می کردند برخورد پیامبر اکرم صلی الله با دختر خود حضرت فاطمه همگان را به تعجب و حیرت وا می داشت. تا چند سال پیش در برخی خانواده ها اجازه تحصیل و اشتغال برای دختران فراهم نبود اما الان شرایط نسبت به قبل تفاوت زیادی کرده است و زنان در فعالیت های اجتماعی حضور یافته و برای ادامه تحصیل وارد دانشگاه می شوند و چه بسا در برخی مقاطع تحصیلی جلوتر از مردان هم هستند اما باید ذکر این نکته را فراموش نکرد که یک زن با رعایت حجاب، عفاف و پاکدامنی خود می تواند بیش از پیش جایگاه والا و ارزشمند خود را در جامعه و خانواده تثبیت کند.

, حسنی-  ,

عبداللهی- در اندیشه های اسلامی جایگاه دختران آنقدر والاست که پیامبر آنها را در مسائل اجتماعی وارد می کند و در ماجرای مباهله حضرت فاطمه دختر خود را نیز به همراه خود می برد، برای دختر خود از جای بر می خیزد و دست دختر خود را می بوسد اما در شرایط فعلیزنان به جایگاه واقعی خود در جامعه دست نیافته اند که برخی از دلایل آن به خود زنان و برخی دیگر به شرایط جامعه بر می گردد. زنان و دختران ما که مادران آینده کشور هستند باید باور داشته باشند که در جامعه نقشی اثر گذار دارند که مهم ترین آن تربیت نسل آینده کشور است. متاسفانه جامعه الان نگاه ابزاری به زن پیدا کرده است که البته در این نوع نگرش خود زنان هم بی تقصیر نیستند.

, عبداللهی- ,

نسل شاهوار- حرف آخر

, نسل شاهوار- , حرف آخر,

طباطبایی- همه دختران کشورم روزتون مبارک

, طباطبایی- ,

حسنی-  موفقیت دختران ایران زمین در تمام عرصه های دینی، اجتماعی، فرهنگی و ...

, حسنی-  ,

عبدللهی-سلامت باشید و به تمام آرزوهاتون برسید

, عبدللهی-,

 

,

 فاطمه قریب

,  فاطمه قریب,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه