اخبار داغ

بررسی کارایی پرینترهای سه بعدی

بررسی کارایی پرینترهای سه بعدی
تکنولوژی پرینتر سه-بعدی تحولی در شرکت‌های بزرگ تجاری به وجود آورده است. امروزه بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا در فرایندهای روزانه خود از این پرینترها استفاده می‌کنند. این پرینتر ها نسبت به موارد مشابه خود در گذشته تغییرات بسیار زیادی داشته است؛ کوچک‌تر شده‌اند و قیمت های پایین‌تری هم نسبت به دستگاه‌های قدیمی دارند. در ادامه به بررسی کارایی این پرینترها می‌پردازیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ این پرینتر ها نسبت به موارد مشابه خود در گذشته تغییرات بسیار زیادی داشته است؛ کوچک‌تر شده‌اند و قیمت های پایین‌تری هم نسبت به دستگاه‌های قدیمی دارند. در ادامه به بررسی کارایی این پرینترها می‌پردازیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
شرکت Ultimaker 
شرکت Ultimaker تولید پرینترهای سه-بعدی خود را از سال ۲۰۱۱ آغاز کرد. در طی این سال‌ها این شرکت توانسته در تولید پرینترهای با کیفیت پیشگام باشد. دفاتر این شرکت در هلند، بوستون و نیویورک است که هم در اروپا و هم امریکا خط تولید دارد.
,
,

 جاس برگر مدیرعامل این شرکت می‌گوید: «صنعت چاپ سه-بعدی در حال رسیدن به بلوغ است و اکنون شرکت‌های بیشتری به استفاده از این فناوری علاقه نشان می‌دهند، زیرا آنها به خوبی دریافته‌اند که این فناوری تا چه حد می‌تواند کسب‌وکار آنها را دستخوش تغییر نماید. تا همین اواخر، چاپ سه-بعدی به طور عمده بر روی نمونه‌سازی و ایجاد مدل‌های اولیه تمرکز داشت، اما در حال حاضر این فناوری به یک روش جایگزین برای تولید ابزار و حتی تولید محصولات سفارشی تبدیل شده است.
,
,

مفهوم "تولید افزودنی"
تکنولوژی تولید افزودنی (پرینت سه-بعدی سریع) به خلق یک شی گفته می‌شود که لایه‌های مواد اولیه بر روی هم قرار می‌گیرد. از این تکنولوژی در ساخت نمونه‌های اولیه مورد نیاز شرکت‌ها استفاده می‌شود. برگر، در مورد این تکنولوژی می‌گوید: «علاقه به تولید افزودنی در شرکت‌ها در حال افزایش بوده و با اینکه این فناوری هنوز برای اکثر شرکت‌ها یک ابزار نسبتاً جدید به شمار می‌رود، اما در عین حال فرصتی را برای آنها فراهم می‌کند تا در میدان رقابت از رقبای خود یک گام جلوتر باشند.
,
,
,

شرکت‌های خودروسازی مثالی عالی برای استفاده از پرینترهای سه-بعدی هستند. برای ساخت وسایل و نمونه‌های اولیه، افراد می‌توانند از این پرینتر استفاده کنند و به جای چند روز، ظرف چند ساعت وسایل مورد نیاز خود را بسازند.
,
,

مواد اولیه مورد استفاده در پرینترهای سه-بعدی
در گذشته از مواد چاپ پلی لاکتیک اسید (PLA) و اکریلونیتریل بوتادین استریل (ABS) در پرینترها استفاده می‌شد؛ اما امروزه از فیلامنت های مخصوص چاپ سه-بعدی در این پرینتر استفاده می‌شود. PLA برای تولید ابزارهایی فراتر از نمونه‌های اولیه، به تنهایی جوابگو نیست چراکه قدرت و استقامت ABS و یا پلی کربنات را ندارد. در حال حاضر، نایلون محبوب‌ترین ماده جهت استفاده در این پرینترها است.
,
,
,

شرکت Ultimaker علاوه بر پرینترهای سه-بعدی، نرم‌افزار چاپ به مشتریان خود ارائه می‌دهد و یک تیم پشتیبانی، مشتریان را تحت پوشش خود قرار می‌دهد. بنا بر نظرات برگر، فناوری پرینتر سه-بعدی تنها مخصوص شرکت‌های بزرگ نیست، بلکه کارآفرینان و افراد دیگر هم می‌توانند از این پرینترها برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنند.
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه