اخبار داغ

وقتی ضایعات فلزی با دستان جوان اردکانی جان می گیرند/ نبود نقدینگی مشکل اصلی هنرمندان مجسمه ساز

وقتی ضایعات فلزی با دستان جوان اردکانی جان می گیرند/ نبود نقدینگی مشکل اصلی هنرمندان مجسمه ساز
هنرمند و جوان خوش ذوق اردکانی توانسته است با ضایعاتی که کاربردی در ساخت و ساز ندارد المان هایی را برای شهر بسازد که چشم هر رهگذر و مسافری را به خود جلب می کند و تقریبا می توان گفت که شهر با این المان ها معرفی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  اردکان گویا، تا مدتی قبل وقتی در شهر قدم میزدیم شاید کمتر المانی را می دیدیم که ساخت دست هنرمندان اردکانی و یا حتی ایرانی باشد اما مدتی است که المان هایی در شهر قرار گرفته اند که ساخته دست هنرمند اردکانی است و از دور ریز و ضایعات فلزی ساخته شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  اردکان گویا,

هنرمند و جوان خوش ذوق اردکانی توانسته است با ضایعاتی که کاربردی در ساخت و ساز ندارد المان هایی را برای شهر بسازد که چشم هر رهگذر و مسافری را به خود جلب می کند و تقریبا می توان گفت که شهر با این المان ها معرفی می شود.

,

علی پور محمدیان جوانی 30 ساله که با 6 سال کار توانسته است در هنر منحصر به فرد المان و مجسمه سازی بدرخشد و آثاری چون المان دوچرخه قدیمی، چرخ ریسندگی، چرخ گردسوز و چرخ چاه و... را بسازد که حتی مورد توجه دیگر شهر ها نیز قرار بگیرد.

,

وی در مصاحبه با اردکان گویا درخصوص نحوه ورود به این حرفه گفت: از علاقه ای که به ساخت اجسام حجیم داشتم وارد این عرصه شدم و با ذوق و علاقه ای که داشتم مشکلات را از سر راهم برداشتم و و با مشاوره استادانی چون اصغر مصیبی و پس از گذراندن دوره کوتاهی از آموزش وارد این عرصه شدم.

, اردکان گویا ,

پور محمدیان ادامه داد: در زمان شهردار سابق به همکاری با شهرداری دعوت شدم و در زمان شهردار فعلی این فعالیت ها قوت گرفت و به المان های قدیمی و  سلایق شهروندان بیشتر توجه شد.

,

وی اظهار داشت: یکی از ویژگی هایی که آثار من را منحصر به فرد می کند بهره گیری از ضایعات بی ارزش و آهن آلات دورریخته شده است که به المان های زیبای شهری تبدیل می شوند. در حال حاضر نیز به آموزش این هنر به علاقه مندان پرداخته ام تا این هنر با افزایش علاقه مندان گسترش پیدا کند و خود نیز در کلاس آموزش پرتره و چهره سازی در حال آموزش هستم تا بتوانم آثار جدیدی خلق کنم.

,

, ,

این جوان خوش ذوق افزود: سعی می کنم در آثارم از طرح های قدیمی استفاده کنم و آنها را به نحوی زنده کنم تا گذر زمان نیز آنها را قدیمی و دور از ذهن نسازد. 

,

وی اصلی ترین مشکل خود را فقدان نقدینگی دانست و گفت: وجود نقدینگی برای کار حرف اول را می زند که از مسئولین می خواهم توجه بیشتری به این هنر و هنرمندان این عرص داشته باشند. مسئولین باید از هنرمندان در زمینه ای که فعالیت می کنند حمایت کنند و این حمایت می تواند از همان ادارات و وسایل مورد نیاز آنها شروع شود. 

,

جوان احیا کننده اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: اگر مسئولین و سرمایه گذاران حمایت بیشتری داشته باشند می توان آثار بیشتری خلق کرد و درامد بیشتری را برای شهر ایجاد کرد همانند آثاری که توانستیم با کمک شهرداری خلق کنیم و آنها را جایگزین سازه های چینی کنیم.

,

وی در پایان گفت: ساعت مشخصی برای فعالیت هایم ندارم و بیشتر اوقات ذهنم درگیر ایده های جدید و اجرای آن است. جوانان هم بهتر است بجای تاکید بر عدم وجود کار به علاقه خود تکیه کنند و به استعداد درونی خود پی برده تا بتوانند روز به روز به موفقیت نزدیک شوند.

,

 

,

انتهای پیام/ر*ح.ا

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه