اخبار داغ

فرماندار کوهرنگ خبر داد؛

کلنگ زنی ۱۰۰ کیلومتر از ایل‌راه‌های عشایری کوهرنگ با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیار ریال

کلنگ زنی ۱۰۰ کیلومتر از ایل‌راه‌های عشایری کوهرنگ با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیار ریال
فرماندار کوهرنگ گفت: با حضور رئیس امور عشایر کشور، خزانه دار کل کشور و مدیرکل امور عشایر استان کلنگ ۱۰۰ کیلومتر از ایل‌ره های عشایر کوهرنگ به زمین زده شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرماندار کوهرنگ در حاشیه مراسم کلنگ زنی سه پل عشایری شهرستان کوهرنگ در گفتگو با خبرنگار کوهرنگ خبر بیان داشت: کلنگ 100 کیلومتر از ایل‌راه های عشایری کوهرنگ با اعتباری بالغ بر 600 میلیار ریال به زمین زده شد.

وی گفت: با عنایت به اینکه ما جمعیتی بالغ بر 45 هزار نفر عشایری در کوهرنگ داریم که عمدتا عشایر کوچ رو به استان خوزستان هستند، ما 380 کیلومتر ایل‌راه عشایری داریم که همه به صورت صعب‌العبور هستند و مشکلات زیادی دارند.

مرتضی زمان‌پور افزود: در مسیر ایل‌راه‌های عشایری سه رودخانه ترکی، شام منصوری و بیرگان وجود دارد که فاقد پل بودند و همیشه در زمان کوچ بخصوص کوچ بهاره مشکلاتی برای عشایر ایجاد می کردند، بسیاری از دام‌ها تلف می شدند، خود عشایر و بچه های آنها در آب غرق می شدند حتی کشته هم می دادند که خوشبختانه این سه دهانه پل را با اعتبارات شهرستانی و استانی شروع کردیم که با حضور دکتر قندالی، رئیس امور عشایر کشور کلنگ زنی شد و قول دادند 50 درصد اعتبارات را کمک کنند.

فرماندار کوهرنگ در ادامه گفت: سه جاده بسیار مهم که خواسته مناطق روستایی و عشایری کوهرنگ ازجمله جاده زرگ که بیش از پنج روستا دارا می باشند با اینکه مشکلات زیادی وجود داشت کار جهادی شروع شد که ان‌شاالله جاده این منطقه هم احداث می شود.

زمانپور با بیان اینکه جاده زرگ که تاکنون راه ارتباطی نداشته با اعتباری بالغ بر 500 میلیارد ریال بطول هفت کیلومتر جاده کوهستانی و سخت گذر آغاز که باعث خدمات رسانی به 80 خانوار روستایی و بیش از یک هزار نفر عشایری می شود، تصریح کرد: جاده لاشیر زردکوه به طول دو کیلومتر با اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال شروع شده است.

وی یادآور شد: جاده عشایری چما به پنبه کال با اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال و پل مار بره که 100 خانوار عشایری را پوشش می دهد به عمراه پل ارتباطی لاسوزنی و پل رودخانه ترکی بازفت تامین اعتبار و کار ساخت آنها آغاز شده است.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوهرنگ خبر, کوهرنگ خبر,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه