اخبار داغ

امام جمعه بروجرد:

مهارت در اشتغالزایی ضروری است/ آمارهای ارائه شده از اشتغال با واقعیت های جامعه منطبق نیست

مهارت در اشتغالزایی ضروری است/ آمارهای ارائه شده از اشتغال با واقعیت های جامعه منطبق نیست
امام جمعه بروجرد گفت: آموزش مهارت در اشتغالزایی ضروری است و برای حل مشکل اشتغال نیاز است افراد مهارت های لازم را کسب کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک  حجت الاسلام "حسن ترابی" امام جمعه بروجرد در دیدار با پرسنل فنی و حرفه ای بروجرد که به مناسبت هفته ملی مهارت صورت گرفت گفت: امسال به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده و اگر بخواهیم اقتصادی مقاوم داشته باشیم تا در برابر هجمه دشمن مقاومت کند و در برابر تحریم ها و فشارها آسیب نبیند راهی جز رونق تولید و اشتغالزایی وجود ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,  ,

 

,  ,

وی اضافه کرد: امروز یکی از مهمترین مشکلات جوانان تحصیل کرده بیکاری و نداشتن مهارت است و برای حل مشکل بیکاری در کشور باید تولید رونق گیرد و در راستای اشتغالزایی شعارهای زیادی داده شده اما فرصت های شغلی متناسب با جامعه ایجاد نشده و آمارهای ارائه شده از سوی مسئولین با واقعیت های جامعه منطبق نیست و گاهی در ارائه آمار اشتغال مبالغه می شود.

,

 

,

 امام جمعه بروجرد تصریح کرد: ارائه آمار غیر واقعی سبب سلب اعتماد مردم می شود در حالی که باید مدیران کاری کنند که روز به روز اعتماد مردم افزایش یابد.

,

 

,

 به گفته وی در حالی که بارها و بارها بر اشتغالزایی تاکید شده اما ما در بحث اشتغالزایی موفق نبودیم و برای ایجاد اشتغال آموزش مهارت ضروری است و این در حالیست که بسیاری از دانشجویان در دانشگاه ها درس هایی به صورت تئوری آموزش می بینند در حالی که نیاز است مهارت های لازم را کسب کنند تا مشغول به کار شوند.

,

 

,

 حجت الاسلام ترابی اظهار داشت: نیاز است که مصرف گرایی داخلی بر خارجی ترجیح داده شود که اجرای این برنامه نیاز به بالا بردن کیفیت محصولات داخلی دارد و هر چه ارتقای مهارت در این راستا افزایش یابد کیفیت محصولات بیشتر می شود.

,

 

,

 وی با اشاره به این که در کنار مهارت حمایت دولت و سیستم بانکی ضروری است افزود: در این راستا دولت و سیستم بانکی نتوانسته اند حمایت های لازم را داشته باشند در حالی که باید تسهیلاتی با بهره کم داده شود.

,

 

,

 امام جمعه بروجرد اضافه کرد: در کنار آموزش مهارت به دانش آموختگان، تسهیلات بانکی مهم است که نیاز است دولت به این موضوع توجه ویژه ای شود.

,

 

,

 به گفته وی افزایش تعداد رشته های فنی و حرفه ای نیازمند تجهیزات است تا علاقه مندان به کسب مهارت در این رشته ها مهارت های لازم را آموزش ببینند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه