اخبار داغ

لزوم بازکردن چتر آموزشی وسیع برای دختران در کشور را در این گزارش بخوانید

"نفیر" نخستین تشکل سایبری دخترانه در کشور/ "دختران برای دختران"شعار قرارگاه فرهنگی افسران سایبری

"نفیر" نخستین تشکل سایبری دخترانه در کشور/ "دختران برای دختران"شعار قرارگاه فرهنگی افسران سایبری
قرارگاه فرهنگی افسران سایبری «نفیر» نخستین قرارگاه آموزش سایبری دختران در کشور است که به همت جمعی از دختران همدان و به منظور تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص فعالیت‌های بانوان در عرصه فرهنگی شکل گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل نافع، قرارگاه فرهنگی افسران سایبری «نفیر» نخستین قرارگاه آموزش سایبری دختران در کشور است که به همت جمعی از دختران همدان و به منظور تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص فعالیت‌های بانوان در عرصه فرهنگی شکل گرفت به همین منظور بر آن شدیم تا به سراغ دبیر این قرارگاه رفته و با فعالیت های این قرارگاه بیشتر آشنا شویم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

 

,

 

,

فاطمه رستمی نسب در گفت و گو با خبرنگار ما در رابطه با فکر اولیه ای که موجب شکل گرفتن این مجموعه گردید اینگونه بیان میکند: در واقع پایه‌های قرارگاه فرهنگی نفیر از قرارگاه اسراء شکل گرفته است، قرارگاه اسراء به کمک قرارگاه ضد صهیونیستی کمیل شروع به کار کرد و می‌توان گفت قرارگاه اسرا زیرمجموعه قرارگاه ضد صهیونیستی کمیل است.

,

 

,

 

,

نفیر از قرارگاه اسراء متولد شد
 

,
,

 

,

وی ادامه می دهد: قرارگاه کمیل با ارائه محیط آموزشی، کمک‌ها و جهت‌گیری‌های فکری کمک بزرگی در آغاز به کار قرارگاه «نفیر» داشت.

,

 

,

, ,

 

,

رستمی نسب تصریح میکند: قرارگاه اسراء یک پایگاه فرهنگی با فعالیت تعدادی از دختران فرهنگی فعال که غالباً از تشکل‌های دانشجویی هستند، شکل گرفته است و هدف آن حضور موثر در بحث سایبری است که بتواند فعالیت‌هایی را که در عرصه فضای مجازی یک بانوی فرهنگی فعال می‌تواند ایفا کند، را به عهده بگیرد.

,

 

,

 

,

وی در رابطه با  فعالیت های این قرارگاه عنوان میکند:  قرارگاه اسراء در چند بخش شامل بحث آموزش، عملیات و بخش‌های مرتبط دیگر بود؛ به مرور این احساس نیاز به وجود آمد که با توجه به گستردگی حجم کارها و باز بودن عرصه برای فعالیت، امور قرارگاه در قالب هسته‌های تخصصی و کارگروه‌های تفکیک‌شده، باشد.

,

 

,

 

,

دبیر قرارگاه نفیر اضافه می کند:  متولد شدن قرارگاه فرهنگی افسران سایبری «نفیر» هم از تفکیک فعالیت‌های قرارگاه اسراء بود و  در واقع قرارگاه فرهنگی افسران سایبری «نفیر» هسته آموزشی قرارگاه اسراء و زیر نظر این قرارگاه است.

,

 

,

 

,

رستمی نسب بابیان اینکه بخشی از مخاطبان قرارگاه، بانوان فعال فرهنگی هستند، تصریح می کند:  این قشر به عنوان جزئی از نخبگان جامعه هستند که بخشی از جهت‌دهی جامعه را به عهده دارند و باید تجهیز شوند.

,

 

,

 

,

وی ادامه می دهد:  بخش دیگر نیز مخاطبان عام هستند که باید در خصوص سطح سواد آنها نسبت به فضای مجازی کار کنیم و به همین دلیل مخاطبان عام را نیز به عنوان جزئی از مخاطبان در دوره‌ها داریم.

,

 

,

 

,

وی با اشاره به زمان آغاز به کار این قرارگاه اظهار میدارد: خلأ وجود تشکل سایبری در حوزه دختران که متولی، مخاطب و برنامه‌ریزان آن بانوان باشند در کشور وجود داشت، به  همین منظور و طبق همین وظیفه وارد این فضا شدیم و فعالیت های خود را از مهرماه 95 استارت زدیم.

,

 

,

 

,

این فعال فرهنگی خاطرنشان میکند: اولین دوره آموزشی قرارگاه با طول دوره 6 ماه، به یاد شهید مدافع حرم «شهید هادی باغبانی» از مهرماه با برگزاری کلاس‌های نرم‌افزاری تشکیل شد؛ دوره دوم با تعداد مخاطبان بیشتر در یک زمینه نرم‌افزاری در یک  دوره چهارماهه دنبال شد.

,

 

,

 

,

وی ادامه می دهد: با فراخوان ثبت‌ نام دوره سوم، کارها برای برگزاری دوره‌های تابستانه در سه ترم 15 روزه آغاز شده و در حال حاضر هم اعضای قرارگاه خود را برای برگزاری چهارمین دوره ی "شهید هادی باغبانی" آماده میکنند.

,

 

,

 

,

"دختران برای دختران" شعار قرارگاه فرهنگی افسران سایبری

,

 

,

 

,

رستمی نسب شعار قرارگاه فرهنگی افسران سایبری «نفیر» را «دختران برای دختران» خوانده و اضافه می کند:  دختران 15 تا 25 سال هدف این قرارگاه هستند و با توجه به این مهم دختران جوان و نوجوان مربیان و متربیان این قرارگاه به شمار می‌روند.

,

 

,

 

,

این فعال فرهنگی با اشاره به حضور  اساتید آموزشی خانم در قرارگاه اظهار میدارد: این امر باعث برقراری ارتباط بهتر بین مربیان و متربیان خواهد بود و تمام سعی مجموعه بر استفاده از ظرفیت‌های استان و فعالان فرهنگی توانمند استان هست که توفیقات خوبی در این زمینه حاصل شده است و بستری برای شناسایی نیرو های استان و رشد  این افراد فراهم شده است.

,

 

,

 

,

وی تاکید میکند: در ادامه برگزاری دوره‌های آموزشی در نظر داریم با شناسایی استعدادها و افراد توانمند موجود در دوره‌ها از حضور این افراد برای افزایش سطح سواد و توانمندی دختران استان استفاده کنیم.
 

,
,

 

,

فاطمه رستمی نسب اشاره میدارد: قبل از شکل‌گیری قرارگاه «نفیر» در تحقیق گسترده‌ای در مورد استعدادها و توانمندی‌های دختران فرهنگی با این مسئله مواجه شدیم که متأسفانه هیچ یک از این دختران برای انجام کار فرهنگی به ابزارهای روز مسلح نیستند.

,

 

,

 

,

وی مسلح شدن دختران به ابزارهای فرهنگی را یک ضرورت برای مقابله با تهاجم فرهنگی خوانده و می گوید:  هسته مرکزی قرارگاه متشکل از پنج نفر است و با در نظر گرفتن بحث آموزش‌ها حدود بیش از 60 نفر تحت آموزش قرار گرفتند و تعدادی نیز کماکان در حال همکاری با قرارگاه هستند؛ تعدادی دیگر از دختران آموزش‌دیده نیز در سایر مجموعه‌های فرهنگی در حال خدمات‌رسانی هستند.

,

 

,

 

,

الگویی موفق برای مجموعه های موازی

,

 

,

 

,

دبیر قرارگاه نفیر بازدهی دوره‌های برگزار شده را خوب دانسته و میگوید: به صورت کلی استقبال خوبی از کلاس ها و برنامه های قرارگاه انجام شده اما با توجه به ظرفیت های موجود در استان پیش بینی ما این است که اقبال نسبت به برنامه ها قرارگاه بیشتر نیز بشود.

,

 

,

 

,

, ,

 

,

رستمی نسب با بیان اینکه شروع حرکت قرارگاه با برکاتی در سطح استان و کشور داشته میگوید:  و بسیاری از مجموعه های فرهنگی موثر را به این فکر انداخت که در امتداد ما حرکت کنند و برنامه های قرارگاه الگویی موفق برای مجموعه های موازی باشد.

,

 

,

 

,

وی در پاسخ به پرسش ما که چه خلأهایی مشاهده میشد که با تشکیل این مجموعه قابل جبران بود، بیان میکند:  اکثر خانم‌ها در بحث فضای مجازی، سایبر و مهارت‌های نرم‌افزاری و محتوایی چند پله از آقایان عقب‌تر هستند که این یک ضعف است از طرفی این نیاز احساس می شود که خانم‌ها باید در جامعه نقش‌آفرینی داشته باشند و صرفا در خانه محصور نباشند، همین عامل بود که باعث شد به فکر بالا بردن سطح سواد محتوایی و نرم افزاری بانوان استان بیفتیم.

,

 

,

 

,

رستمی نسب ادامه می دهد: و تصور بر این بود که با این کار  حداقل قدم‌های کوچکی در تحقق بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه بانوان برداریم اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم قرارگاه فرهنگی افسران سایبری «نفیر» بحث توانمندسازی و ارتقای سطح سواد فضای مجازی دختران استان را به عهده دارد.

,

 

,

 

,

لزوم باز کردن چتر آموزشی وسیع برای دختران در کشور

,

 

,

 

,

دبیر قرارگاه نفیر افق کاری ترسیم شده برای این قرارگاه دخترانه را اینگونه میداند: در وهله ی اول ایجاد یک چتر آموزشی وسیع در کل کشور برای دخترانی است که از استعداد و توانمندی کافی برای یادگیری برخوردار هستند اما متاسفانه به دلیل ضعف و سستی  متولیان فرهنگی از آموزش و در نهایت بروز استعدادهای خود محروم مانده اند در صورتی که می توانند به عنوان یک عنصر فعال در جبهه ی فرهنگی انقلاب به کار گیری شوند.

,

 

,

 

,

وی اضافه می کند:  در مرتبه ی بعدی برنامه ریزی اختصاصی  برای رده های سنی پایین تر (کودک و نوجوان ) مد نظر است تا بتوان از معضلات موجود در فضای مجازی بر این طیف آسیب پذیر کم نمود و یک هوشیاری و آگاهی نسبی به آنان داد تا در مواجهه با فضای پرتنش صفحات و شبکه های اجتماعی کمتر دچار عارضه شوند و  از آن مصون بمانند.

,

 

,

 

,

فاطمه رستمی نسب تصریح میدارد:  به صورت کلی چون قرارگاه نفیر شعبه ی آموزشی قرارگاه اسرا محسوب می شود غالب فعالیت های خود را بر حوزه ی آموزش و سواد فضای مجازی متمرکز کرده است و برد کاری این مجموعه اختصاص دارد به امر تعلیم و تربیت  در حیطه ی فضای مجازی است.

,

 

,

, ,

 

,

این فعالی فرهنگی بیان میدارد: سال گذشته قرارگاه اسراء بعنوان قرارگاه دخترانه برتر استان از طرف آستان قدس انتخاب شد و  به نشست در مشهد دعوت شد.

,

 

,

, ,

 

,

, ,

رستمی نسب با بیان اینکه قرارگاه اسرا و نفیر در سایر استان ها و شهر ها در حال زدن شعباتی است تصریح میکند: اولین دوره آموزشی قرارگاه نفیر در ملایر در حال ثبت نام است و قرار است فتوشاپ آموزش داده شود همچنین نماینده شیراز نیز کار خود را آغاز کرده است.

,

 

,

وی ادامه میدهد: از رشت و اسد آباد هم درخواست داشتیم که فعلا در حال رایزنی هستیم.

,

 

,

 

,

وی در پایان صحبت های خود میگوید: از دبیر قرارگاه ضد صهیونیستی کمیل تشکر ویژه داریم که در خلا حمایت های متولیان فرهنگی از مجموعه های خودجوش فرهنگی ، با آغوش باز پذیرای قرارگاه نفیر بودند.

,

 

,

 

,

مسئول تبلیغات و عضو شورای مرکزی قرارگاه نفیر نیز در گفت و گو با خبرنگار ما  اذعان میدارد: در اولین دوره آموزشی برگزارشده با توجه به تبلیغات انجام‌شده بیش از 20 نفر در دوره‌ها حضور داشتند که این میزان آمار خوبی برای حضور در دوره اول بود؛ در دوره دوم تعداد شرکت‌کنندگان در دوره‌ها دو برابر شد.

,

 

,

فاطمه مالمیر با اشاره به دوره سوم کلاسهای این قرارگاه می گوید: در دوره سوم 14 عنوان در دو بخش نرم‌افزاری و محتوایی دنبال شد؛ علاوه بر کلاس‌های نرم‌افزاری گسترده، کلاس‌های محتوایی در سه محور زنان، تشکیلات و مدیریت نیرو و فضای مجازی نیز از دهم تیرماه برگزار شد.

,

 

,

 

,

برد تأمین مالی قرارگاه هم کاملاً مستقل است

,

 

,

 

,

این فعال فرهنگی همدانی اظهار می کند: برد تأمین مالی قرارگاه هم کاملاً مستقل است در ابتدای تشکیل قرارگاه درآمد خاصی نداشتیم و نوع تبلیغات برای جذب مخاطبان بیشتر در فضای مجازی بود اما اکنون برگزاری کلاس‌ها در درآمدزایی نقش دارد.

,

 

,

 

,

عضو شورای مرکزی قرارگاه "نفیر" ادامه می دهد:  در حال حاضر نیز ثبت نام برای دوره ی چهارم در حال انجام است و الحمدلله تا به حال استقبال خیلی خوبی از دور جدید کلاس ها به عمل آمده است.

,

 

,

 

,

فراغتی که با نفیر برای دختران مفید پر میشود

,

 

,

 

,

وی با اشاره به برنامه های تفریحی که در دوره ها در نظر گرفته شده است، می گوید: در همه دوره های یک سری برنامه های تفریحی از قبیل کوهنوردی و پینت بال و .... نیز جزو برنامه ریزی های انجام شده برای هنرجویان دوره بوده است.

,

 

,

, ,

 

,

مالمیر ادامه می دهد: این کار در راستای راه اندازی یک تفریح سالم و ایجاد روحیه ی پرنشاط در دختران به عنوان یکی از سیاست های اصلی و ثابت قرارگاه در همه ی عملیات های مورد نظر مجموعه مد نظر قرارگرفته که به لطف خدا هم تا به حال بازخوردی خیلی مثبتی از این حرکت گرفتیم .

,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

مسئول تبلیغات قرارگاه  "نفیر" می گوید: طبق اطلاعات به دست آمده از رصدها در سطح استان و حتی در سطح کشور، این مهم مشخص شد که اولین قرارگاه دخترانه در فضای مجازی هستیم با توجه به خلأهای موجود، قرارگاه فرهنگی افسران سایبری «نفیر» به عنوان اولین تشکل سایبری دخترانه در کشور تشکیل شد.

,

 

,

 

,

در ادامه گزارش به سراغ دو تن از متربیان این قرارگاه رفته تا میزان رضایت این افراد را از دوره های این قرارگاه جویا شویم.

,

 

,

 

,

نیره محمدی که  21 سال سن دارد و  دانشجوی کارشناسی علوم سیاسی است در رابطه با از هدف خود برای شرکت در دوره های قرارگاه برایمان میگوید: من با هدف افزایش و یادگیری یه سری مهارت های نرم افزاری و محتوایی مختلف توی دوره های آموزشی نفیر شرکت کردم چون که قبلا خیلی به دنبال یه همچین مجموعه ای با این عناوین بودم.

,

 

,

 

,

, ,

 

,

وی با اشاره به تأثیر خوب این دوره ها بیان میکند: تاثیر دوره در پرکردن اوقات فراغتم خیلی زیاد بودو  به شخصه توانستم با شرکت در این دوره ها از تابستون و زمان فراغتش استفاده خیلی خوبی بکنم.

,

 

,

 

,

, ,

 

,

خانم محمدی در رابطه با محتوای دوره ها تصریح میدارد: از نظر محتوا دوره ها واقعا عالی و قوی بوده و مربی ها خیلی کامل و جامع تدریس میکردند.

,

 

,

 

,

این دانشجوی کارشناسی علوم سیاسی از جو صمیمی و با نشاط  و دخترانه ی کلاسها میگوید و عنوان می کند:  برخورد خیلی خوب مربی ها برای من به شخصه جالب بود و اینکه زمان دوره ی کلاسها آنقدر طولانی نیست که از حوصله خارج شده و کش دار شود.

,

 

,

 

,

زکیه نظری نیز که 16 سال بیشتر ندارد میگوید: من علاقه ی بسیار زیادی به کار با نرم افزار های کامپیوتری دارم از طرفی هم خیلی علاقه داشتم تو فضای مجازی تاثیر گذار باشم.... تابستونِ گذشته به همراه مادرم برای پیدا کردن کلاسِ آموزشِ کامپیوتر گشتیم. ولی متاسفانه کلاسِ مناسبی پیدا نکردیم. امسال وقتی درباره ی کلاس های قرار گاه نفیر مطلع شدم، به همراه مادرم درباره قرار گاه و کلاس ها تحقیق کردیم. متوجه شدیم که علاوه بر اینکه کلاسای خوبی داره، محیط خوبی هم دارد.

,

 

,

, ,

 

,

وی ادامه میدهد: تصمیم گرفتم کلاس ها را که هم برای رشد خودم و هم برای تاثیر گذار بودن در فضای مجازی مناسب بود شرکت کنم، که الحمدلله در حال حاضر از شرکت در کلاس های قرار گاه نفیر بسیار خوشحال هستم.

,

 

,

 

,

در پایان لازم به ذکر است افراد علاقمند برای کسب اطلاعات بیشتر از قرارگاه "نفیر" و همچنین برای شرکت در دوره ها میتوانند به پایگاه اطلاع رسانی Www.nafir.komeiliha.ir مراجعه نموده و یا با اکانت های A_S_NAFIR @ و همچنین [email protected] ارتباط حاصل نمایند.

, [email protected],

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه