اخبار داغ

استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

تحقق پیشگویی اهل بیت در خصوص نشر علم و دانش از قم

تحقق پیشگویی اهل بیت در خصوص نشر علم و دانش از قم
حجت الاسلام والمسلمین غیاثی کرمانی گفت: در روایاتی داریم که در آخرالزمان علم از کوفه و نجف رخت برمی بندد و درقم قرار می گردد و آنقدر نشر پیدا می کند که حتی زنانی که در منازل هستند و از خانه بیرون نمی روند، دارای علم، دانش و فرهیختگی می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ناب نیوز؛ با فرارسیدن ایام دهه کرامت همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه (س)، کارگروه محتوایی شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت عناوین هرروز این دهه را تعیین کرده که برای دومین روز از این دهه مبارک، عنوان "شهر مقدس قم ؛ حرم اهل بیت علیهم السلام، سرچشمه معارف الهی" در نظر گرفته شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ناب نیوز,

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا غیاثی کرمانی در گفتگو با ناب نیوز در خصوص فضیلت شهر مقدس قم در آیات و روایات با اشاره به تعبیر "سَلامُ اللّه ِ عَلى أَهْلِ قُم" از امام معصوم (ع) گفت: این سلام مانند همان سلام هی حتی مطلع الفجر است که پیام آور و نوید بخش سلامتی، صلح و سلام است.

, ناب نیوز,

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: همانطور که شب قدر از همه سو ندای سلام بر می خیزد و خداوند در دنیا ما را به دارالسلام دعوت کرده، این سلام مشمول قم و اهالی قم بوده و منزه از اغراق است.

,

وی بیان کرد: همچنین در روایات داریم پیامبر اکرم در شب معراج برروی زمین شخصی را دیدند که احساس کردند شیطان است و لذا آمدند و به او فرمودند قم! یعنی ازاینجا بلند شو وبرو؛ به همین جهت آن زمین قم نامیده شد.

,

قم؛ پایتخت معنوی جهان اسلام و آشیانه اهل بیت

, قم؛ پایتخت معنوی جهان اسلام و آشیانه اهل بیت,

حجت الاسلام والمسلمین غیاثی تاکید کرد: قم پایتخت معنوی جهان اسلام و آشیانه اهل بیت است؛ همانطور که یک پرنده در لانه خود احساس امنیت دارد، خاندان پیامبر و علمایی که در خط پیامبر و آل او مشغول تدریس وتحصیل هستند، احساس امنیت و آرامش دارند.

,

این کارشناس مسائل مذهبی اظهار داشت: بسیاری افراد می گویند در هر شهری که می رویم، احساس غربت می کنیم اما در قم هیچ اضطراب وناآرامی نداریم؛ این آرامش و احساس امنیت روحی و روانی مدیون شهری است که میزبان حضرت فاطمه معصومه (س) است.

,

وی افزود: بارگاه حضرت معصومه (س) نگینی است که در این شهر قرار دارد و همه مراجع وعلما به دور این نگین حلقه زده اند و محوری برای همه فضیلت ها و خیرهاست؛ دانشگاه عظیم مکتب پیامبر(ص) و امام صادق (ع) به نام حوزه علمیه که در قم به پا شده نشان دهنده محوریت این شهر برای سایر شهرها و کشورهای اسلامی است.

,

تحقق پیشگویی اهل بیت در خصوص نشر علم و دانش از قم

, تحقق پیشگویی اهل بیت در خصوص نشر علم و دانش از قم,

حجت الاسلام والمسلمین غیاثی ابراز کرد: در روایاتی داریم که در آخرالزمان علم از کوفه و نجف رخت برمی بندد و درقم قرار می گردد و آنقدر نشر پیدا می کند که حتی زنانی که در منازل هستند و از خانه بیرون نمی روند، دارای علم، دانش و فرهیختگی می شوند.

,

وی تشریح کرد: امروز به خوبی می بینیم که آثار این روایت و پیش بینی مشهود است؛ علم و دانش از شهر قم به شهرهای مختلف رسیده است و مردم از آن استفاده می کنند؛ حتی بانوانی که در شهرهایشان امنیت ندارند، درون منازل از علوم اهل بیت استفاده می کنند.

,

این استاد حوزه علمیه عنوان کرد: این همان پیش گویی معصوم است که تحقق پیدا کرده و هنوز هم آثار و برکات بیشتری نصیب جهان و جهان اسلام از قم خواهد بود؛ حتی روایت داریم اگر اهالی قم یعنی علما، بزرگان و پشتیبانان این علم و دانش نبودند، دین ضایع می شد چرا که دین احتیاج به نگهبان دارد و اگر مردانی برای دفاع از دین نباشد، مانند باغ بدون باغبان است که علف های هرز آن را از بین می برد.

,

ظرفیت عظیم قم در استقرار حوزه های علمیه، مدارس دینی و مراکز تحقیقاتی

, ظرفیت عظیم قم در استقرار حوزه های علمیه، مدارس دینی و مراکز تحقیقاتی ,

حجت الاسلام والمسلمین غیاثی اذعان داشت: این حفاظت و نگهبانی از گلزار دین را قمی ها و بزرگان و مراجع و فلاسفه این شهر به عهده گرفتند؛ این مجموعه های اصیل علمی، فکری، فلسفی، فرهنگی وعرفانی است که قم را به پایگاهی تبدیل کرده که علم از آنجا به سایر مناطق نشر پیدا می کند و هنوز معتقدیم بخش های وسیعی از آن انتشار پیدا خواهد کرد.

,

این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اینکه در ورودی قم تابلوی "به شهر جهاد و اجتهاد خوش آمدید" نصب شده، تصریح کرد: صرف نظر از جهاد در جبهه ها که قمی ها در آن پیشتاز بودند، در عرصه جهاد علمی نیز همین گونه است؛ قم شهر اجتهاد است و کمتر خیابانی در آن دیده می شود که موسسه بزرگ علمی وفقهی در آن نباشد.

,

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: صدها حوزه علمیه، مدرسه دینی و مراکز تحقیقاتی در شهر مقدس قم وجود دارد و جای تعجب است که چگونه این شهر تحمل و گنجایش این همه مجموعه های عظیم و گسترده را دارد؛ خدارا شکر می کنیم که قم امروز به جایگاه رفیع خود رسیده است.

,

 

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه