اخبار داغ

به مناسبت برگزاری سومین جشنواره اقوام در زنجان؛

اتحاد ملی در جشنواره اقوام و فرهنگ/ میزبانی زنجان از 16 استان در جشنواره اقوام

اتحاد ملی در جشنواره اقوام و فرهنگ/ میزبانی زنجان از 16 استان در جشنواره اقوام
سومین جشنواره اقوام و فرهنگ ایرانی، صنایع دستی و سوغات محلی استان‎ها نمادی از اتحاد ملی مردم استان های مختلف کشور محسوب می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  موج رسا; سومین جشنواره اقوام و فرهنگ ایرانی، صنایع دستی و سوغات محلی استان‎ها  در محل دائمی نمایشگاه کاسپین زنجان در حال برگزاری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;, ,

در این نمایشگاه 16 استان از جمله اردبیل، البرز، قزوین، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، مازندران، همدان، هرمزگان، کردستان، قم، گیلان، تهران، بوشهر و زنجان با 40 غرفه صنایع دستی حضور دارند.

,

گفتنی است: گروه های آئینی بلوچ، کرد، آذری و نیز گروه بازی‌های بومی و محلی زنجان در سومین جشنواره اقوام و فرهنگ ایرانی، صنایع دستی و سوغات محلی استان زنجان هر شب برنامه اجرا می کنند. 

,

در این جشنواره صنایع دستی،خوراکی ها،سوغات، عرقیجات و آشامیدنی های سنتی ارائه شده و علاقه مندان می توانند از ساعت 16 تا 22 تا ششم مرداد از این نمایشگاه بازدید کنند.

,

آشنایی با آداب و رسوم و هدایای استان های مختلف کشور،به نمایش گذاشتن سنت ها و آئین های محلی مردم و ارائه انواع خوراکی های سنتی استانها از اهداف برگزاری این جشنواره است.

,

برای آشنایی با اقوام مختلف شرکت کننده در این جشنواره به سراغ گروه های شرکت کننده رفته ایم.

,

 

,

, ,

*حضور خراسان شمالی در جشنواره اقوام ایرانی

, *حضور خراسان شمالی در جشنواره اقوام ایرانی,

"احمدی" مسئول سیاه چادر خرسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا اظهار داشت: در این جشنواره انواع نان سنتی و صنایع دستی،فرش و گلیم استان خراسان شمالی ارائه شده است.

,

وی با اشاره به اینکه برگزاری این جشنواره موجب می شود تا تجربیات استان ها به یکدیگر انتقال داده شود،گفت: این جشنواره عامل همدلی و همبستگی قومیت های مختلف است.

,

این بانوی هنرمند بیان داشت: همیشه برای حضور در نمایشگاه زنجان، لحظه شماری می کنیم چرا که مردم خوب و خونگرمی دارد.

,

 

,  ,

*غذاهای محلی و سنتی چهار محال بختیاری در جشنواره اقوام

, *غذاهای محلی و سنتی چهار محال بختیاری در جشنواره اقوام,

"ستار یار محمدی"مسئول سیاه چادر استان چهار محال و بختیای نیز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا از ارائه غذای محلی و سوغات در این ارائه شده است

,

وی گفت: برگزاری این نمایشگاه بهترین راهکار شناخت اقوام و اصالت های استانها محسوب می شود.

,

این هنرمند استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: گروه حماسی این استان نیز در این جشنواره به هنرنمایی می پردازد.

,

وی با بیان اینکه آهنگ های بومی این استان برخواسته از واقعیت است،گفت: استان زنجان در برگزاری نمایشگاه ها موفق عمل کرده است.

,

 

,

, ,

*در همه جشنواره های زنجان شرکت می کنم

, *در همه جشنواره های زنجان شرکت می کنم,

"آرمان سهرابی" مسئول سیه چادر کردستان نیز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا گفت: در همه جشنواره های زنجان همواره شرکت می کنیم.

,

وی با بیان اینکه خونگرمی مردم زنجان و بالا بودن قدرت خرید موجب شده تا هر ساله در زنجان حضور یابیم،گفت:غذاهای سنتی، آش و نان محلی در این نمایشگاه ارائه شده است.

,

یکی از بازدیدکنندگان از این جشنواره نیز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاه تاثیربسیار زیادی در آئین ها و رسوم مردم دارد و در این جشنواره در محلی جمع شده اند که این موجب آشنایی می شود.

,

حسین مطلبی افزود: وضعیت نمایشگاهی زنجان مطلوب است و مدیریت خوبی دارد وتبلیغات خوبی برای برگزاری جشنواره شده است.

,

این شهروند زنجانی خاطرنشان کرد: این جشنواره‌ها و همایش‌ها و برنامه‌های از این قبیل می‌تواند نمادی از همبستگی و اتحاد اقوام مختلف ایرانی باشد.

,

 

,  ,

*ارائه خرده فرهنگ ها در جشنواره اقوام

, *ارائه خرده فرهنگ ها در جشنواره اقوام,

وی با بیان اینکه جشنواره اقوام معرف فرهنگ ایرانی است، تصریح کرد: این جشنواره می‌تواند مبین فرهنگ‌ها و خرده فرهنگ‌ها، گویش‌ها و حتی فعالیت‌هایی که جوامع انسانی در آن درگیر هستند را معرفی کند.

,

وی با بیان اینکه در کنار هم قرار گرفتن اقوام مختلف اتحاد و دوستی را در ایران به نمایش می‌گذارد، ابراز کرد: همبستگی و اتحاد بین اقوام مهمترین هدف برگزاری این جشنواره ها است.

,

گفتنی است این جشنواره تا ششم مرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی کاسپین زنجان برگزار می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه