اخبار داغ

یک سخنران مذهبی:

خود دوست داشتن را از کودکی به دخترانمان بیاموزیم/ حفظ حریم خانواده مستلزم آموزش است

خود دوست داشتن را از کودکی به دخترانمان بیاموزیم/ حفظ حریم خانواده مستلزم آموزش است
یک سخنران مذهبی با بیان اینکه حضرت فاطمه معصومه(س) الگوی حیا و عفاف و تقوا است گفت: انسانی که خودش را دوست داشته باشد مواظب آبرو و عاقبتش است و باید از همان آغاز کودکی جایگاه والای دختران مخصوصا در کانون خانواده تبیین شود تا فرزندانمان با آگاهی بیشتری از حریم خود مواظبت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمر بصیر، شب گذشته به همت بسیج خواهران کاشمر جشن میلاد فرخنده‌ی حضرت معصومه(س)، در هیئت رزمندگان  شهرستان با حضور شکوهمند بانوان زینبی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمر بصیر،,

 

,

در این مراسم حجت‌الاسلام ابوالحسن ایزد خواه با طرح این سؤال که چرا به امام رضا(ع)، کریم اهل بیت(ع) و به حضرت معصومه(س) کریمه‌ی اهل بیت می‌گویند؟، اظهار کرد: کرامت یعنی معرفی نوع عالی از هر جنسی و به عبارتی کریم آن جنس بهترین آن جنس است.

,

 

,

این سخنران مدهبی بیان داشت: حضرت فاطمه معصومه(س) هم که به کریمه‌ اهل بیت(ع) ملقب شده‌اند از نظر علمی و آگاهی به معارف دینی و اسلامی به درجه‌ای از علم رسیده بودند که در نبود پدر بزرگوارشان به پرسش‌های دینی و فقهی شیعیان به نحو احسن پاسخ می‌دادند.

,

 

,

وی گفت: خداوند دوست دارد همه‌ی ما کریم باشیم و بهترین و فرمول آن این است که ابتدا باید خودت را دوست داشته باشی، به این مفهموم که انسان عاقبت و آبروی خودش را دوست داشته باشد و این مهم را یاید از کودکی به فرزندانمان آموزش دهیم و مخصوصا با توجه و محبت به دختران خود آنها را به جایگاه و ارزش والایشان آگاه کنیم.

,

 

,

حجت‌الاسلام ایزد‌ خواه با بیان اینکه کسی که خودش را دوست دارد مواظب زبانش است، ابراز کرد: مورد بعدی رعایت نظم در زندگی است و در اهمیت این موضوع همین بس که امام علی(ع) در آخرین لحظات زندگی‌، به فرزندان خود امام حسن و امام حسین(ع) فرمودند: «شما و همه فرزندان و کسانم و هر کسی را که نوشته ‏ام و به او میرسد، به تقوای خدا و نظم داشتن در کارتان سفارش می کنم».

,

 

,

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه معصومه(س) الگوی حیا و عفاف و تقوا است، تصریح کرد: مورد سوم برای اینکه بهترین باشیم حیا داشتن است یعنی حفظ حرمت خدا در روی زمین و فرمول چهارم این است که محبتمان را به خدا ثابت کنیم و راهش خدمت کردن به بندگان خداست و اینکه بنده‌های خدا را دوست داشته باشیم که تمامی اعضای خانواده را شامل می‌شود.

,

 

,

این مربی گفتمان دینی و سخنران مذهبی در ادامه به آسیب‌های فضای مجازی اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد با هوشیاری بیشتری مراقب خانواده‌ خود باشیم و به فرزندان خود بیاموزیم که به هیچ کس اعتماد نکنند.

,

 

,

وی با اشاره به نقش مهم مادران در حفظ کانون خانواده، یادآور شد: هوشیار باشیم، مبادا دشمن از غفلت ما سوء استفاده کند و با دعواهای زرگری برنامه‌های خودش را برای آسیب زدن به خانواده‌ها پیاده کند؛ سوءظن، بهتان، تهمت، دروغ و سایر رذایل اخلاقی را از خود و محیط خانواده دور و با حفظ حرمت یکدیگر، کیان خانوده را تقویت کنیم.

,

 

,

حجت الاسلام ایزدخواه در پایان تاکید کرد: انسانی که خودش را دوست داشته باشد مواظب آبرو و عاقبتش اس، بنابراین باید از همان آغاز کودکی جایگاه والای دختران مخصوصا در کانون خانواده تبیین شود تا فرزندانمان با آگاهی بیشتری از حریم خود مواظبت کنند.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه