در واکنش به حذف درس «آشنایی با دفاع مقدس» در سال تحصیلی جدید دانشگاهها
مسئولان نظام آموزشی پاسخگو باشند/ پاسخ به نسل پرسشگر امروز که جنگ را ندیده چگونه ممکن است؟!
پاسخ به نسل پرسشگر امروز که جنگ را ندیده است اما با نسل درگیر جنگ زندگی میکند و در عطش فهمیدن و شناختن هویت دیروز خویش است، مهم و قابل تأمل است.
[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس، رضا خدری - هشت سال دفاع مقدس باید بستری باشد برای هنر امروز. جانفشانی رزمندگان اسلام و ایثار و شهادت همچنان باید بر تارک ادبیات ما به خصوص ادبیات دفاع بدرخشد
,
شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
-در مورد ادبیات دفاع مقدس باید بگویم که جغرافیای ادبیات دفاع مقدس فقط محدود به ایران نیست چه بسا ایرانیان و غیر ایرانیان آن سوی مرزهای شناخته شده جغرافیایی در این زمینه سخن گفتهاند و اثر آفریدهاند.
رویداد جنگ و ادبیات دفاع مقدس همراه و همزاد هستند. هیچ وقت نمیتوان از واقعیت هشت سال دفاع مقدس به عنوان بخشی از تاریخ این سرزمین چشمپوشی کرد.
پاسخ به نسل پرسشگر امروز که جنگ را ندیده است اما با نسل درگیر جنگ زندگی میکند و در عطش فهمیدن و شناختن هویت دیروز خویش است، مهم و قابل تأمل است. هر چند عدهای از نسل سوم و چهارم جنگ را فراموش شده تلقی میکنند، ولی مگر میشود آن را فراموش کرد. در هر دو سوی جنگ اگر مخالفان هم به درست یا نادرست مطلبی بگویند و بنویسند باز جزو جغرافیای جنگ و ادبیات جنگ است.
در این راستا ناگفته نماند، 3 عنصر «دین»، «مردم» و «ایران» مثلث هویت ادبی دفاع مقدس محسوب میشوند، تلفیق و همراهی این 3 با هم همبستگی آنها را در ذهن و ضمیر آفرینندگان ادبی دفاع مقدس، نشان میدهد.
به خاطرات و داستان جنگ نباید به صورت کلیشهای نگاه کنیم
من معتقدم به خاطرات و داستان جنگ و حتی فیلمهای سینمایی جنگ دفاع مقدس به صورت کلیشهای نگاه کردهایم در صورتی که ما نسل اول و دوم جنگ و شهادت عزیزانمان را با رگ و پوست یا با همه وجودمان لمس کردهایم.
نسلهای آینده کشور نیز نمیتوانند بدون این گذشته زندگی کنند و طنین آن را در امروز و فردا نادیده بگیرند یعنی هیچ وقت جنگ فراموش شدنی نیست که آن را باطل اعلام کنیم.
جنگ در تار و پود ما نهادینه شده است در حال حاضر نیز کشورهای منطقه خاورمیانه گرفتار جنگ با داعش هستند و ما باید این آمادگی را داشته باشیم که اگر خدای ناکرده داعش یا امثال داعش یا استکبار جهانی قصد دستدرازی به جمهوری اسلامی را داشت، بتوانیم بهتر از هشت سال دفاع مقدس ایستادگی و مقاومت کنیم.
در تاریخ همه ملتها، اقوام و جامعه بشری رویارویی و ستیز و با پدیدهای به نام جنگ روبهرو بوده و خواهند بود. در این جنگ و ستیزها که واژگانی چون مهاجم، هجوم، دفاع، مظلوم، ظالم، کشته یا شهید، ویرانی، انتقام، مقابل به مثل، آواره یا مهاجر چهره نشان میدهند.
انگیزه جنگها و نوع جنگها نیز متفاوت است، کشورگشایی، انتقام گیری، اعتقادات و باورهای مذهبی، ملی، نژادی، اقتصادی، نفسانی و شخصی همه و همه میتوانند شعلههای جنگ را برافروزند و حادثهها و فاجعهها را رقم بزنند.
تردیدی نیست که در برخی از جنگها یک طرف مهاجم و تجاوزکار است و یک طرف دیگر، مدافع و مقاومتکننده و پایداریورز در مقابل دیگر.
لزوم تدریس کتب دفاع مقدس در دانشگاهها و دبیرستان های کشور
من از مسئولان طراز اول کشور تقاضا دارم که به فرهنگ جنگ و شهادت بیش از گذشته اهمیت دهند و در دانشگاهها و حتی دبیرستانها کتب دفاع مقدس تدریس شود و از اساتیدی برای دروس دفاع مقدس استفاده کنند که حداقل یک بار جبهههای جنگ را دیده باشند چون اگر غیر این صورت باشد، اساتیدی که جبهه را ندیده باشند، نمیتوانند جوابگوی سوالات دانشجویان باشند.
من از هنرمندان سینما و تلوبزیون و تئاتر درخواست می کنم برای نگارش فیلمنامه ها و نمایشنامه های خود با الهام از کتاب های دفاع مقدس که واقعبت ها را نگارش کرده اند استفاده کنند و به نقش زنان در هشت سال جنگ بیشتر بپردازند.
زنان شهرهای مناطق جنگزده مرزی قهرمانان نامیرای دفاع مقدس
زنان دوشادوش مردان در مقابل دشمن بعثی عراق ایستادگی کردند و تا تیر به پیشانی نمی خورد از پای نمی نشستند . در طول هشت سال دفاع مقدس بعنوان خبرنگار جبهه و جنگ و رزمنده شاهد شهادت زنان و مردان این آب و خاک بر روی سنگفرش ها و آسفالت کوچه پس کوچه های شهرهای زیر آتش دشمن بودم و از نزدیک می دیدم زنان در کنار مردان شان علی رغم ویران شدن خانه و کاشانه شان در کنار همسران، برادران و فرزندان شان ایستادتد، جنگیدند و در امداد رسانی به مجروحان فعالیت شبانه روزی داشتند . آنها فرهنگ مقاومت را تفسیر کردند.
رضا خدری - خبرنگار و عکاس هشت سال جنگ تحمیلی و و نویسنده کتب دفاع مقدس
,
-در مورد ادبیات دفاع مقدس باید بگویم که جغرافیای ادبیات دفاع مقدس فقط محدود به ایران نیست چه بسا ایرانیان و غیر ایرانیان آن سوی مرزهای شناخته شده جغرافیایی در این زمینه سخن گفتهاند و اثر آفریدهاند.
رویداد جنگ و ادبیات دفاع مقدس همراه و همزاد هستند. هیچ وقت نمیتوان از واقعیت هشت سال دفاع مقدس به عنوان بخشی از تاریخ این سرزمین چشمپوشی کرد.
پاسخ به نسل پرسشگر امروز که جنگ را ندیده است اما با نسل درگیر جنگ زندگی میکند و در عطش فهمیدن و شناختن هویت دیروز خویش است، مهم و قابل تأمل است. هر چند عدهای از نسل سوم و چهارم جنگ را فراموش شده تلقی میکنند، ولی مگر میشود آن را فراموش کرد. در هر دو سوی جنگ اگر مخالفان هم به درست یا نادرست مطلبی بگویند و بنویسند باز جزو جغرافیای جنگ و ادبیات جنگ است.
در این راستا ناگفته نماند، 3 عنصر «دین»، «مردم» و «ایران» مثلث هویت ادبی دفاع مقدس محسوب میشوند، تلفیق و همراهی این 3 با هم همبستگی آنها را در ذهن و ضمیر آفرینندگان ادبی دفاع مقدس، نشان میدهد.
به خاطرات و داستان جنگ نباید به صورت کلیشهای نگاه کنیم
من معتقدم به خاطرات و داستان جنگ و حتی فیلمهای سینمایی جنگ دفاع مقدس به صورت کلیشهای نگاه کردهایم در صورتی که ما نسل اول و دوم جنگ و شهادت عزیزانمان را با رگ و پوست یا با همه وجودمان لمس کردهایم.
نسلهای آینده کشور نیز نمیتوانند بدون این گذشته زندگی کنند و طنین آن را در امروز و فردا نادیده بگیرند یعنی هیچ وقت جنگ فراموش شدنی نیست که آن را باطل اعلام کنیم.
جنگ در تار و پود ما نهادینه شده است در حال حاضر نیز کشورهای منطقه خاورمیانه گرفتار جنگ با داعش هستند و ما باید این آمادگی را داشته باشیم که اگر خدای ناکرده داعش یا امثال داعش یا استکبار جهانی قصد دستدرازی به جمهوری اسلامی را داشت، بتوانیم بهتر از هشت سال دفاع مقدس ایستادگی و مقاومت کنیم.
در تاریخ همه ملتها، اقوام و جامعه بشری رویارویی و ستیز و با پدیدهای به نام جنگ روبهرو بوده و خواهند بود. در این جنگ و ستیزها که واژگانی چون مهاجم، هجوم، دفاع، مظلوم، ظالم، کشته یا شهید، ویرانی، انتقام، مقابل به مثل، آواره یا مهاجر چهره نشان میدهند.
انگیزه جنگها و نوع جنگها نیز متفاوت است، کشورگشایی، انتقام گیری، اعتقادات و باورهای مذهبی، ملی، نژادی، اقتصادی، نفسانی و شخصی همه و همه میتوانند شعلههای جنگ را برافروزند و حادثهها و فاجعهها را رقم بزنند.
تردیدی نیست که در برخی از جنگها یک طرف مهاجم و تجاوزکار است و یک طرف دیگر، مدافع و مقاومتکننده و پایداریورز در مقابل دیگر.
لزوم تدریس کتب دفاع مقدس در دانشگاهها و دبیرستان های کشور
من از مسئولان طراز اول کشور تقاضا دارم که به فرهنگ جنگ و شهادت بیش از گذشته اهمیت دهند و در دانشگاهها و حتی دبیرستانها کتب دفاع مقدس تدریس شود و از اساتیدی برای دروس دفاع مقدس استفاده کنند که حداقل یک بار جبهههای جنگ را دیده باشند چون اگر غیر این صورت باشد، اساتیدی که جبهه را ندیده باشند، نمیتوانند جوابگوی سوالات دانشجویان باشند.
من از هنرمندان سینما و تلوبزیون و تئاتر درخواست می کنم برای نگارش فیلمنامه ها و نمایشنامه های خود با الهام از کتاب های دفاع مقدس که واقعبت ها را نگارش کرده اند استفاده کنند و به نقش زنان در هشت سال جنگ بیشتر بپردازند.
زنان شهرهای مناطق جنگزده مرزی قهرمانان نامیرای دفاع مقدس
زنان دوشادوش مردان در مقابل دشمن بعثی عراق ایستادگی کردند و تا تیر به پیشانی نمی خورد از پای نمی نشستند . در طول هشت سال دفاع مقدس بعنوان خبرنگار جبهه و جنگ و رزمنده شاهد شهادت زنان و مردان این آب و خاک بر روی سنگفرش ها و آسفالت کوچه پس کوچه های شهرهای زیر آتش دشمن بودم و از نزدیک می دیدم زنان در کنار مردان شان علی رغم ویران شدن خانه و کاشانه شان در کنار همسران، برادران و فرزندان شان ایستادتد، جنگیدند و در امداد رسانی به مجروحان فعالیت شبانه روزی داشتند . آنها فرهنگ مقاومت را تفسیر کردند.
رضا خدری - خبرنگار و عکاس هشت سال جنگ تحمیلی و و نویسنده کتب دفاع مقدس
,
-در مورد ادبیات دفاع مقدس باید بگویم که جغرافیای ادبیات دفاع مقدس فقط محدود به ایران نیست چه بسا ایرانیان و غیر ایرانیان آن سوی مرزهای شناخته شده جغرافیایی در این زمینه سخن گفتهاند و اثر آفریدهاند.
رویداد جنگ و ادبیات دفاع مقدس همراه و همزاد هستند. هیچ وقت نمیتوان از واقعیت هشت سال دفاع مقدس به عنوان بخشی از تاریخ این سرزمین چشمپوشی کرد.
پاسخ به نسل پرسشگر امروز که جنگ را ندیده است اما با نسل درگیر جنگ زندگی میکند و در عطش فهمیدن و شناختن هویت دیروز خویش است، مهم و قابل تأمل است. هر چند عدهای از نسل سوم و چهارم جنگ را فراموش شده تلقی میکنند، ولی مگر میشود آن را فراموش کرد. در هر دو سوی جنگ اگر مخالفان هم به درست یا نادرست مطلبی بگویند و بنویسند باز جزو جغرافیای جنگ و ادبیات جنگ است.
در این راستا ناگفته نماند، 3 عنصر «دین»، «مردم» و «ایران» مثلث هویت ادبی دفاع مقدس محسوب میشوند، تلفیق و همراهی این 3 با هم همبستگی آنها را در ذهن و ضمیر آفرینندگان ادبی دفاع مقدس، نشان میدهد.
به خاطرات و داستان جنگ نباید به صورت کلیشهای نگاه کنیم
من معتقدم به خاطرات و داستان جنگ و حتی فیلمهای سینمایی جنگ دفاع مقدس به صورت کلیشهای نگاه کردهایم در صورتی که ما نسل اول و دوم جنگ و شهادت عزیزانمان را با رگ و پوست یا با همه وجودمان لمس کردهایم.
نسلهای آینده کشور نیز نمیتوانند بدون این گذشته زندگی کنند و طنین آن را در امروز و فردا نادیده بگیرند یعنی هیچ وقت جنگ فراموش شدنی نیست که آن را باطل اعلام کنیم.
جنگ در تار و پود ما نهادینه شده است در حال حاضر نیز کشورهای منطقه خاورمیانه گرفتار جنگ با داعش هستند و ما باید این آمادگی را داشته باشیم که اگر خدای ناکرده داعش یا امثال داعش یا استکبار جهانی قصد دستدرازی به جمهوری اسلامی را داشت، بتوانیم بهتر از هشت سال دفاع مقدس ایستادگی و مقاومت کنیم.
در تاریخ همه ملتها، اقوام و جامعه بشری رویارویی و ستیز و با پدیدهای به نام جنگ روبهرو بوده و خواهند بود. در این جنگ و ستیزها که واژگانی چون مهاجم، هجوم، دفاع، مظلوم، ظالم، کشته یا شهید، ویرانی، انتقام، مقابل به مثل، آواره یا مهاجر چهره نشان میدهند.
انگیزه جنگها و نوع جنگها نیز متفاوت است، کشورگشایی، انتقام گیری، اعتقادات و باورهای مذهبی، ملی، نژادی، اقتصادی، نفسانی و شخصی همه و همه میتوانند شعلههای جنگ را برافروزند و حادثهها و فاجعهها را رقم بزنند.
تردیدی نیست که در برخی از جنگها یک طرف مهاجم و تجاوزکار است و یک طرف دیگر، مدافع و مقاومتکننده و پایداریورز در مقابل دیگر.
لزوم تدریس کتب دفاع مقدس در دانشگاهها و دبیرستان های کشور
من از مسئولان طراز اول کشور تقاضا دارم که به فرهنگ جنگ و شهادت بیش از گذشته اهمیت دهند و در دانشگاهها و حتی دبیرستانها کتب دفاع مقدس تدریس شود و از اساتیدی برای دروس دفاع مقدس استفاده کنند که حداقل یک بار جبهههای جنگ را دیده باشند چون اگر غیر این صورت باشد، اساتیدی که جبهه را ندیده باشند، نمیتوانند جوابگوی سوالات دانشجویان باشند.
من از هنرمندان سینما و تلوبزیون و تئاتر درخواست می کنم برای نگارش فیلمنامه ها و نمایشنامه های خود با الهام از کتاب های دفاع مقدس که واقعبت ها را نگارش کرده اند استفاده کنند و به نقش زنان در هشت سال جنگ بیشتر بپردازند.
زنان شهرهای مناطق جنگزده مرزی قهرمانان نامیرای دفاع مقدس
زنان دوشادوش مردان در مقابل دشمن بعثی عراق ایستادگی کردند و تا تیر به پیشانی نمی خورد از پای نمی نشستند . در طول هشت سال دفاع مقدس بعنوان خبرنگار جبهه و جنگ و رزمنده شاهد شهادت زنان و مردان این آب و خاک بر روی سنگفرش ها و آسفالت کوچه پس کوچه های شهرهای زیر آتش دشمن بودم و از نزدیک می دیدم زنان در کنار مردان شان علی رغم ویران شدن خانه و کاشانه شان در کنار همسران، برادران و فرزندان شان ایستادتد، جنگیدند و در امداد رسانی به مجروحان فعالیت شبانه روزی داشتند . آنها فرهنگ مقاومت را تفسیر کردند.
رضا خدری - خبرنگار و عکاس هشت سال جنگ تحمیلی و و نویسنده کتب دفاع مقدس
,
-در مورد ادبیات دفاع مقدس باید بگویم که جغرافیای ادبیات دفاع مقدس فقط محدود به ایران نیست چه بسا ایرانیان و غیر ایرانیان آن سوی مرزهای شناخته شده جغرافیایی در این زمینه سخن گفتهاند و اثر آفریدهاند.
رویداد جنگ و ادبیات دفاع مقدس همراه و همزاد هستند. هیچ وقت نمیتوان از واقعیت هشت سال دفاع مقدس به عنوان بخشی از تاریخ این سرزمین چشمپوشی کرد.
پاسخ به نسل پرسشگر امروز که جنگ را ندیده است اما با نسل درگیر جنگ زندگی میکند و در عطش فهمیدن و شناختن هویت دیروز خویش است، مهم و قابل تأمل است. هر چند عدهای از نسل سوم و چهارم جنگ را فراموش شده تلقی میکنند، ولی مگر میشود آن را فراموش کرد. در هر دو سوی جنگ اگر مخالفان هم به درست یا نادرست مطلبی بگویند و بنویسند باز جزو جغرافیای جنگ و ادبیات جنگ است.
در این راستا ناگفته نماند، 3 عنصر «دین»، «مردم» و «ایران» مثلث هویت ادبی دفاع مقدس محسوب میشوند، تلفیق و همراهی این 3 با هم همبستگی آنها را در ذهن و ضمیر آفرینندگان ادبی دفاع مقدس، نشان میدهد.
به خاطرات و داستان جنگ نباید به صورت کلیشهای نگاه کنیم
من معتقدم به خاطرات و داستان جنگ و حتی فیلمهای سینمایی جنگ دفاع مقدس به صورت کلیشهای نگاه کردهایم در صورتی که ما نسل اول و دوم جنگ و شهادت عزیزانمان را با رگ و پوست یا با همه وجودمان لمس کردهایم.
نسلهای آینده کشور نیز نمیتوانند بدون این گذشته زندگی کنند و طنین آن را در امروز و فردا نادیده بگیرند یعنی هیچ وقت جنگ فراموش شدنی نیست که آن را باطل اعلام کنیم.
جنگ در تار و پود ما نهادینه شده است در حال حاضر نیز کشورهای منطقه خاورمیانه گرفتار جنگ با داعش هستند و ما باید این آمادگی را داشته باشیم که اگر خدای ناکرده داعش یا امثال داعش یا استکبار جهانی قصد دستدرازی به جمهوری اسلامی را داشت، بتوانیم بهتر از هشت سال دفاع مقدس ایستادگی و مقاومت کنیم.
در تاریخ همه ملتها، اقوام و جامعه بشری رویارویی و ستیز و با پدیدهای به نام جنگ روبهرو بوده و خواهند بود. در این جنگ و ستیزها که واژگانی چون مهاجم، هجوم، دفاع، مظلوم، ظالم، کشته یا شهید، ویرانی، انتقام، مقابل به مثل، آواره یا مهاجر چهره نشان میدهند.
انگیزه جنگها و نوع جنگها نیز متفاوت است، کشورگشایی، انتقام گیری، اعتقادات و باورهای مذهبی، ملی، نژادی، اقتصادی، نفسانی و شخصی همه و همه میتوانند شعلههای جنگ را برافروزند و حادثهها و فاجعهها را رقم بزنند.
تردیدی نیست که در برخی از جنگها یک طرف مهاجم و تجاوزکار است و یک طرف دیگر، مدافع و مقاومتکننده و پایداریورز در مقابل دیگر.
لزوم تدریس کتب دفاع مقدس در دانشگاهها و دبیرستان های کشور
من از مسئولان طراز اول کشور تقاضا دارم که به فرهنگ جنگ و شهادت بیش از گذشته اهمیت دهند و در دانشگاهها و حتی دبیرستانها کتب دفاع مقدس تدریس شود و از اساتیدی برای دروس دفاع مقدس استفاده کنند که حداقل یک بار جبهههای جنگ را دیده باشند چون اگر غیر این صورت باشد، اساتیدی که جبهه را ندیده باشند، نمیتوانند جوابگوی سوالات دانشجویان باشند.
من از هنرمندان سینما و تلوبزیون و تئاتر درخواست می کنم برای نگارش فیلمنامه ها و نمایشنامه های خود با الهام از کتاب های دفاع مقدس که واقعبت ها را نگارش کرده اند استفاده کنند و به نقش زنان در هشت سال جنگ بیشتر بپردازند.
زنان شهرهای مناطق جنگزده مرزی قهرمانان نامیرای دفاع مقدس
زنان دوشادوش مردان در مقابل دشمن بعثی عراق ایستادگی کردند و تا تیر به پیشانی نمی خورد از پای نمی نشستند . در طول هشت سال دفاع مقدس بعنوان خبرنگار جبهه و جنگ و رزمنده شاهد شهادت زنان و مردان این آب و خاک بر روی سنگفرش ها و آسفالت کوچه پس کوچه های شهرهای زیر آتش دشمن بودم و از نزدیک می دیدم زنان در کنار مردان شان علی رغم ویران شدن خانه و کاشانه شان در کنار همسران، برادران و فرزندان شان ایستادتد، جنگیدند و در امداد رسانی به مجروحان فعالیت شبانه روزی داشتند . آنها فرهنگ مقاومت را تفسیر کردند.
رضا خدری - خبرنگار و عکاس هشت سال جنگ تحمیلی و و نویسنده کتب دفاع مقدس
,
-در مورد ادبیات دفاع مقدس باید بگویم که جغرافیای ادبیات دفاع مقدس فقط محدود به ایران نیست چه بسا ایرانیان و غیر ایرانیان آن سوی مرزهای شناخته شده جغرافیایی در این زمینه سخن گفتهاند و اثر آفریدهاند.
,
رویداد جنگ و ادبیات دفاع مقدس همراه و همزاد هستند. هیچ وقت نمیتوان از واقعیت هشت سال دفاع مقدس به عنوان بخشی از تاریخ این سرزمین چشمپوشی کرد.
,
,
پاسخ به نسل پرسشگر امروز که جنگ را ندیده است اما با نسل درگیر جنگ زندگی میکند و در عطش فهمیدن و شناختن هویت دیروز خویش است، مهم و قابل تأمل است. هر چند عدهای از نسل سوم و چهارم جنگ را فراموش شده تلقی میکنند، ولی مگر میشود آن را فراموش کرد. در هر دو سوی جنگ اگر مخالفان هم به درست یا نادرست مطلبی بگویند و بنویسند باز جزو جغرافیای جنگ و ادبیات جنگ است.
,
در این راستا ناگفته نماند، 3 عنصر «دین»، «مردم» و «ایران» مثلث هویت ادبی دفاع مقدس محسوب میشوند، تلفیق و همراهی این 3 با هم همبستگی آنها را در ذهن و ضمیر آفرینندگان ادبی دفاع مقدس، نشان میدهد.
,
,
به خاطرات و داستان جنگ نباید به صورت کلیشهای نگاه کنیم
,
به خاطرات و داستان جنگ نباید به صورت کلیشهای نگاه کنیم,
,
من معتقدم به خاطرات و داستان جنگ و حتی فیلمهای سینمایی جنگ دفاع مقدس به صورت کلیشهای نگاه کردهایم در صورتی که ما نسل اول و دوم جنگ و شهادت عزیزانمان را با رگ و پوست یا با همه وجودمان لمس کردهایم.
,
,
نسلهای آینده کشور نیز نمیتوانند بدون این گذشته زندگی کنند و طنین آن را در امروز و فردا نادیده بگیرند یعنی هیچ وقت جنگ فراموش شدنی نیست که آن را باطل اعلام کنیم.
,
,
جنگ در تار و پود ما نهادینه شده است در حال حاضر نیز کشورهای منطقه خاورمیانه گرفتار جنگ با داعش هستند و ما باید این آمادگی را داشته باشیم که اگر خدای ناکرده داعش یا امثال داعش یا استکبار جهانی قصد دستدرازی به جمهوری اسلامی را داشت، بتوانیم بهتر از هشت سال دفاع مقدس ایستادگی و مقاومت کنیم.
,
,
در تاریخ همه ملتها، اقوام و جامعه بشری رویارویی و ستیز و با پدیدهای به نام جنگ روبهرو بوده و خواهند بود. در این جنگ و ستیزها که واژگانی چون مهاجم، هجوم، دفاع، مظلوم، ظالم، کشته یا شهید، ویرانی، انتقام، مقابل به مثل، آواره یا مهاجر چهره نشان میدهند.
,
,
انگیزه جنگها و نوع جنگها نیز متفاوت است، کشورگشایی، انتقام گیری، اعتقادات و باورهای مذهبی، ملی، نژادی، اقتصادی، نفسانی و شخصی همه و همه میتوانند شعلههای جنگ را برافروزند و حادثهها و فاجعهها را رقم بزنند.
,
,
تردیدی نیست که در برخی از جنگها یک طرف مهاجم و تجاوزکار است و یک طرف دیگر، مدافع و مقاومتکننده و پایداریورز در مقابل دیگر.
,
,
لزوم تدریس کتب دفاع مقدس در دانشگاهها و دبیرستان های کشور
,
لزوم تدریس کتب دفاع مقدس در دانشگاهها و دبیرستان های کشور,
,
من از مسئولان طراز اول کشور تقاضا دارم که به فرهنگ جنگ و شهادت بیش از گذشته اهمیت دهند و در دانشگاهها و حتی دبیرستانها کتب دفاع مقدس تدریس شود و از اساتیدی برای دروس دفاع مقدس استفاده کنند که حداقل یک بار جبهههای جنگ را دیده باشند چون اگر غیر این صورت باشد، اساتیدی که جبهه را ندیده باشند، نمیتوانند جوابگوی سوالات دانشجویان باشند.
,
,
من از هنرمندان سینما و تلوبزیون و تئاتر درخواست می کنم برای نگارش فیلمنامه ها و نمایشنامه های خود با الهام از کتاب های دفاع مقدس که واقعبت ها را نگارش کرده اند استفاده کنند و به نقش زنان در هشت سال جنگ بیشتر بپردازند.
,
,
زنان شهرهای مناطق جنگزده مرزی قهرمانان نامیرای دفاع مقدس
,
زنان شهرهای مناطق جنگزده مرزی قهرمانان نامیرای دفاع مقدس,
,
,
زنان دوشادوش مردان در مقابل دشمن بعثی عراق ایستادگی کردند و تا تیر به پیشانی نمی خورد از پای نمی نشستند . در طول هشت سال دفاع مقدس بعنوان خبرنگار جبهه و جنگ و رزمنده شاهد شهادت زنان و مردان این آب و خاک بر روی سنگفرش ها و آسفالت کوچه پس کوچه های شهرهای زیر آتش دشمن بودم و از نزدیک می دیدم زنان در کنار مردان شان علی رغم ویران شدن خانه و کاشانه شان در کنار همسران، برادران و فرزندان شان ایستادتد، جنگیدند و در امداد رسانی به مجروحان فعالیت شبانه روزی داشتند . آنها فرهنگ مقاومت را تفسیر کردند.
,
,
رضا خدری - خبرنگار و عکاس هشت سال جنگ تحمیلی و و نویسنده کتب دفاع مقدس
,
انتهای پیام/
]
به اشتراک گذاری این مطلب!
ارسال دیدگاه