اخبار داغ

دبیر جشنواره سراسری"ترش و شیرین"خبر داد

خرم دره، میزبان اولین دوره جشنواره سراسری " ترش و شیرین "

خرم دره، میزبان اولین دوره جشنواره سراسری " ترش و شیرین "
دبیر جشنواره سراسری"ترش و شیرین" از میزبانی شهرستان خرم دره برای برگزاری این جشنواره فرهنگی هنری خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛محسن ناصری در گفت و گو با نبض سحر با اشاره به برگزاری جشنواره سراسری ترش و شیرین گفت: در راستای توسعه گردشگری روستایی و پیوند شهرنشینان با روستا (فرمانداری، بخشداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری وسازمان جهاد کشاورزی شهرستان خرمدره با همکاری دهیاری روستای سوکهریزو دانشگاه هنر تهران و دانشگاه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران واحد تهران) در نظر دارند تا نخستین جشنواره روستایی با عنوان " ترش و شیرین " در سه رشته عکاسی، گرافیتی و چیدمان به صورت پایلوت در روستای سوکهریز از توابع استان زنجان برگزار نمایند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نبض سحر,

وی گفت: این روستا به دلیل داشتن شرایط مناسب آب و هوایی، مراتع و باغات و محصولات غوره، انگور و کشمش و سایر محصولات مرتبط با آن در عالی ترین سطح و مهمتر از همه همکاری اهالی مشتاق از تاریخ ۱۶ تا ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ میزبان شرکت کنندگان و میهمانان جشنواره خواهد بود.

,

دبیر جشنواره با اشاره به اهداف جشنواره گفت: از اهداف این جشنواره می توان به گسترش توریسم روستایی،معرفی بهترین و با کیفیت ترین محصولات روستایی، ایجاد و توسعه کارآفرینی از طریق جذب سرمایه گذاری افراد خارج از روستا، افزایش شادی و نشاط مردم روستا و ایجاد انگیزه برای جوانان روستایی، حفظ، صرفه جویی و فرهنگسازی در زمینه منابع طبیعی اشاره کرد.

,

ناصری همچنین به محورهای برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت: این جشنواره در سه بخش  عکاسی، چیدمان و نقاشی گرافیتی (نقاشی دیواری)برگزار خواهد شد.

,

وی در ادامه به تشریح هر سه محور پرداخت و گفت: در بخش عکاسی که  به صورت سراسری (کشوری) بوده و شرکت کنندگان در این بخش می توانند آثار خود را با موضوعات مرتبط با زیست روستایی، صرفه جویی در منابع آبی، توسعه کشاورزی و فرهنگ کار و تلاش مردم روستا به دبیرخانه ارسال نمایند. حداکثر تعداد عکس های ارسالی نباید از ۵ اثر بیشتر باشد.

,

این طراح و گرافیست خرم دره ای گفت:  در بخش چیدمان، شرکت کنندگان در این بخش می توانند با توجه به فضا های بکر و منحصر به فرد روستا با استفاده از کم هزینه ترین امکانات، طرح هایی را جهت چیدمان درفضا های بازارائه نمایند. حداکثر طرح پیشنهادی هر فرد نباید از ۳ مورد بیشتر باشد.

,

ناصری همچنین به شرایط نقاشی گرافیتی (نقاشی دیواری) اشاره کرد و گفت: برگزاری این بخش به صورت استانی بوده و شرکت کنندگان در این بخش می توانندطرح های پیشنهادی خود را که مناسب فضای روستایی می باشد با موضوع زیبا سازی فضا های روستایی با تاکید بر نکات فرهنگی به دبیرخانه ارسال نمایند، حداکثر طرح ارسالی هر فرد نباید از ۳ مورد بیشتر باشد.

,

وی همچنین به نحوه ارسال آثار اشاره کرد و گفت: ثبت نام، تقاضای شرکت و ارسال طرح آثار، فقط از طریق کانال تلگرامی جشنواره به آدرس @TorshShirin96 یا ایمیل جشنواره به آدرس [email protected] امکان پذیر است و انتخاب آثار در دو مرحله انجام خواهد شد:مرحله نخست: انتخاب ۱۰ اثر از میان کلیه آثار ارسالی به دبیرخانه برای حضور در محل جشنواره، مرحله دوم: انتخاب سه اثر برگزیده توسط هیئت داوران جشنواره از ۱۰اثر راه یافته است.

, [email protected],

دبیر جشنواره گفت: از میان آثار منتخب، هیئت داوری ۳ اثر در هر بخش را برگزیده و به هر هنرمند، تندیس ترش و شیرین و لوح افتخار اعطا خواهد کرد.

,

 انتهای پیام /

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه