اخبار داغ

استاد برجسته علوم اجتماعی کشور؛

سوء مدیریت، علت اصلی عقب ماندگی اردبیل از قافله پیشرفت است

سوء مدیریت، علت اصلی عقب ماندگی اردبیل از قافله پیشرفت است
استاد برجسته علوم اجتماعی کشور در همایش نکوداشت مفاخر علمی استان که در دانشگاه محقق برگزار شد با انتقاد از مسئولین استانی گفت: اردبیل با وجود برخورداری از نعمت های بیشمار خدادادی، بدلیل سوء مدیریت از قافله پیشرفت عقب مانده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ابصارخبر، محمد زاهدی اصل استاد برجسته علوم اجتماعی کشور در همایش نکوداشت مفاخر علمی استان در جمع فرهیختگان اردبیلی با بیان اینکه استان از نعمت های بی شمار خدادادی بهره مند است از مسئولین استان از ابتدای تأسیس تاکنون انتقاد کرد و گفت: اردبیل بدلیل سوء مدیریت دچار عقب ماندگی شدید شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ابصارخبر, ابصارخبر,

وی به دروس فراگرفته خود از زندگی پرداخت و گفت: با نگاهی به کشور هایی چون ژاپن به راحتی می توان به این نکته حیاتی پی برد که مبنای توسعه هر کشوری توسعه علوم انسانی بخصوص علوم اجتماعی است.

,

زاهدی اصل به تاریخچه تأسیس دانشگاه محقق اردبیلی پرداخت و گفت: اردبیل با دارا بودن 1.6 جمعیت کل کشور  و نعمت های خدادادی بیشماری چون، دریاچه قله سبلان، چشمه های جوشان سرعین، گردنه حیران و نخبگان علمی از توان و پتانسیل های فراوانی برای پیشرفت و آبادانی برخوردار است که تنها بدلیل سوء مدیریت دچار عقب ماندگی شده است.

,

وی ایجاد صمیمیت بین مسئولین و مردم در کنار حفظ وحدت و یکدلی را تنها راه نجات استان عنوان کرد و گفت: همه ما به زادگاه و وطن اصلی خود علاقمند هستیم.

,

زاهدی در ادامه سخنان خود به مشکلات اردبیل و استان اشاره کرد و گفت: جاده های اردبیل از کیفیت معمولی هم برخوردار نیستند بطوریکه از آن بعنوان جاده مرگ نام می برند.

,

وی با بیان اینکه مردم استان شایسته بهترین ها هستند گفت: نخبگان استان باید دست به دست هم دهند تا بتوانند منجر به وقوع اتفاقات خوشایند در سطح استان شوند.

,

استاد برجسته علوم اجتماعی کشور از نحوه احداث 10 پل روگذر در اردبیل نیز انتقاد کرد و گفت: این پل ها نتها کارایی لازم را ندارند بلکه چهره شهر را هم به هم ریختند.

,

وی با بیان اینکه همه مردم، گردنه حیران را با نام اردبیل می شناسند از مدیران آن زمان استان انتقاد کرد و گفت؛ زمانیکه خود مردم آستارا نیز معتقد بودند فرهنگ و حتی اقتصاد شهرشان با اردبیل سنخیت بیشتری دارند، مسئولان اردبیل روی این موضوع پافشاری نکرده و از این موضوع به راحتی عبور کردند.

,

زاهدی انتخاب مسئولان غیر تخصصی برسر امور تخصصی چون مجموعه  رفا و امور اجتماعی را باعث عقب ماندگی برخی مناطق برشمرد و گفت: هیچگاه مهندس مکانیک نمی تواند رفاه  مردم را تأمین کند چونکه در توان و تخصص وی نیست.

,

وی اهمیت دادن به علوم انسانی و تخصصی کردن مسئولیت ها را جزء لاینفک پیشرفت هر کشوری دانست و گفت:به دلیل بها ندادن به علوم انسانی و تخصص گرایی در کشور رتبه ایران در لیست توسعه ملل همیشه بین 65 تا 87 متغیر بوده در حالیکه کشور ما به راحتی می تواند جزء 20 کشور برتر باشد.

,

استاد برجسته علوم اجتماعی کشور در پایان سخنان خود اردبیل را شهر امام حسین (ع) نامید و گفت: من بعنوان یک خادم امام حسین(ع) معتقد هستم که اگر تفکر امام حسین(ع) و فلسفه قیام کربلا در این شهر ساری و جاری شود دارالارشاد بهترین شهر کشور و جهان خواهد شد چونکه مردم این مرز و بوم از پتانسیل ها و توانایی های بالقوه ای برخوردارند.

,

جامعه شناسان بهترین منتقدان هر کشوری هستند

, جامعه شناسان بهترین منتقدان هر کشوری هستند,

شیخاوندی جامعه شناس برجسته کشور نیز در این مراسم ضمن اشاره به فعالیت های علمی خود جامعه شناسان رااز جمله منتقدان دلسوخته جامعه دانست و گفت:همه ما می خواهیم کشور ما  به پیشرفت و توسعه همه جانبه دست پیدا کند.

,

وی بالایش انسان ها را آرزوی جامعه شناسان عنوان کرد و گفت: همه باید تلاش کنند تا شهرشان به رشد و بالندگی مورد نیز برسد.

,

جامعه شناس برجسته کشور تصریح کرد؛مسئولین استان باید در زنده کردن بزرگان خود در اردبیل بکوشند چونکه پیشرفت هر کشوری مدیون تجربیات نیاکان خود است.

,

 

,

محمد زاهدی اصل تنها استاد رشته مددکاری اجتماعی ایران و عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی است که علاوه بر سوابق اجرایی چون نماینده بهزیستی کشور در اوایل انقلاب،مدیر کل امور اجتماعی در خوزستان در دوران دفاع مقدس، ریاست دانشکده خدمات اجتماعی، معاونت اداری مالی دانشگاه الزهراء، همکاری در تأسیس دانشگاه محقق اردبیلی و دانشگاه شاهد را در پرونده کاری خود داشته و علاوه بر این عضو کمیته استقبال از امام خمینی(ره) در بدو ورود به میهن و سخنرانی در بهشت زهرا(س) نیز بوده است.

,

زاهدی مدرک دکتری خود را از دانشگاه استانبول اخذکرده و مدتی نیز مدیریت گروه مددکاری اجتماعی و ریاست انجمن مددکاری اجتماعی ایران را نیز عهده دار بوده است.

,

از این استان برجسته علوم اجتماعی کشور 50 مقاله چاپ شده در مجلات بین المللی،25 طرح تحقیقاتی،15 کارگاه آموزشی برجای مانده است.

,

داور شیخانوندی جامعه شناس برجسته کشور نیز پس از اتمام تحصیلات مقدماتی در اردبیل به آمریکا عزیمت و کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه کلمبیا دریافت کرد و پس از اخذ درجه دکتری خود در رشته برنامه ریزی اجتماعی از دانشگاه سوربون  به ایران مراجعت کرد.

,

وی از جمله اولین اساتید رشته آسیب شناسی اجتماعی در ایران است و مدتی نیز عضو عالی شورای برنامه ریزی آموزش عالی و اموزش و پرورش نیز قبل از انقلاب بود.

,

این جامعه شناس برجسته کشور هم اکنون عضو هیأت مدیره جامعه شناسی آموزش و پرورش و استاد دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه