اخبار داغ

سردار باقرزاده اعلام کرد:

گلزار شهدای گمنام تریبونی دائمی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

گلزار شهدای گمنام تریبونی دائمی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت
مسئول کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح از تشییع و تدفین پنج شهید گمنام پس از جانمایی در شهرستان کاشمر خبر داد و گلزار این شهیدان را تریبونی دائمی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمربصیر محمد باقرزاده صبح در محل فرمانداری کاشمر گفت: تشییع و تدفین شهدای گمنام بر اساس یک هدف‌گذاری انجام می‌شود و هدف ما ایجاد یک تریبون و سکوی دائمی برای ترویج فرهنگ ایثار جهاد و شهادت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمربصیر,

 

,

وی افزود: در این راستا چهار هدف بازکاوی عملیات‌های 80 گانه دفاع مقدس، بیان خاطرات عمومی ایثارگران در این اماکن به‌ویژه توسط خانواده‌ها و پدران و مادران معظم شهدا، نقد کتاب دفاع مقدس و برپایی شب شعر دفاع مقدس از مهمترین اهداف ما از تدفین شهدای گمنام در اقصی نقاط کشور عزیزمان است.

,

 

,

مسئول کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح  ادامه داد: یکی از بالاترین مکارم اخلاق ایثار است که شهدا ایثار را در عمل به منصه ظهور رساندند و شهدا به همان میزانی که اخلاص داشته‌اند در منظومه حسینی به همان میزان موجب هدایت و نورانیت گردیده‌اند.

,

 

,

باقرزاده خاطرنشان کرد: باید اهداف شهدا را بشناسیم و بر همان اساس حرکت و جوانانمان را در راستای رفتار و منش شهدا تربیت کنیم.

,

 

,

وی تأکید کرد: بیان خاطرات عموم ایثارگران به ویژه خانواده معظم شهدا و پدران و مادارن شهدا به عنوان یک سبک زندگی باید در این مکان‌های مقدس که شهدای گمنام دفن می‌شوند انجام شود و مجموع این خاطرات به عنوان مبنای تاریخ شفاهی در شهرستان به صورت مکتوب منتشر شود.

,

 

,

باقرزاده با بیان اینکه 17 هزار عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در 14 شاخه منتشر شده است، تصریح کرد: نقد کتاب دفاع مقدس از دیگر اهداف ما در ایجاد مزار شهدای گمنام است که باید با برپایی نشست‌های معرفی و نقد کتاب دفاع مقدس با ترویج فرهنگ کتابخوانی و به‌ویژه معرفی کتاب‌های دفاع مقدس توسط جوانان، هویت دینی و اسلامی را در جوانان خود تقویت کنیم.

,

 

,

مسئول کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه پس از جانمایی مکان مناسب، پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس در کاشمر تشییع و تدفین خواهند شد افزود: داشتن تسهیلات زیربنایی، امنیت، عمومیت و دسترسی آسان به این اماکن از مهمترین اولویت‌ها و ویژگی‌هایی است که باید در جانمایی و مشخص کردن محل دفن شهدای گمنام مد نظر قرار گیرد و این مکان باید برای مردم دسترسی آسان داشته باشد و نباید به این امر به عنوان یک کار تشریفاتی و تزئینی نگاه کنیم.

,

 

,

در ادامه این نشست فرماندار شهرستان کاشمر هم در این زمینه اظهار کرد: شهدای گمنام نماد فرهنگی کل نظام هستند و ارج نهادن به جایگاه و مقام شامخ شهدا به عنوان یک نماد فرهنگی مورد توجه همه مردم ایران است.

,

 

,

محمدحسن فرهادی با بیان اینکه ارج نهادن و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش انگیزشی و فرهنگی برای مردم در جامعه خواهد داشت، افزود: تدفین و تشییع شهدای گمنام در نقاط مختلف کشور کار مقدس و ارزشمندی است و به عنوان یک مرکز فرهنگی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مورد توجه و تأکید همه مسئولان و مردم است.

,

 

,

فرهادی با اشاره به اینکه شهرستان کاشمر 656 شهید، هزار و 822 جانباز، 117 آزاده و دو شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده است، گفت: در مجموعه شهرستان با همراهی مردم و مسئولان و بر اساس منویات مقام معظم رهبری و در راستای سیاست‌های دولت، اقدامات ارزشمندی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صورت گرفته است.

,

 

,

شایان ذکر است 12 سال پیش در سال 1384 سه شهید ۲۱، ۲۳ و ۱۸ ساله که در مناطق طلائیه و مجنون به شهادت رسیده بودند در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر تدفین شده‌اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه