اخبار داغ

رییس اتحادیه مشاورین املاک گنبد:

کاهش ساخت و عرضه مسکن، زمینه ساز افزایش اجاره بهاء است

کاهش ساخت و عرضه مسکن، زمینه ساز افزایش اجاره بهاء است
رییس اتحادیه مشاورین املاک گنبد با بیان این مطلب که کاهش ساخت و عرضه مسکن موجب افزایش قیمت اجاره بهاء می شود، گفت: متاسفانه در استان گلستان نرخ رشد اجاره از سال ۹۲ تا ۹۶ سالانه ۱۵ درصد بوده اما در سال جاری این نرخ تا حدودی بالاتر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کاسب امین؛ "محمد خواجه" با تاکید بر اینکه اصلی ترین شاخص تعیین اجاره بها، قیمت مسکن است، گفت: بهترین راه حل برای مقابله با افزایش بیش از حد اجاره بها، احداث و افزایش عرضه واحدهای مسکونی کوچک و متوسط است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاسب امین,

وی همچنین با اشاره به اینکه متاسفانه در استان گلستان نرخ رشد اجاره از سال ۹۲ تا ۹۶ سالانه ۱۵ درصد رشد داشته است، افزود: در سال جاری این نرخ تا حدودی بالاتر است.

,

"خواجه" تصریح کرد: نبود توازن میان عرضه و تقاضا که ناشی از کاهش ساخت و ساز در دوسال گذشته بوده است باعث شده تا عرضه مسکن از تقاضا عقب بماند، و به همین خاطر موجران برای مستاجران طاقچه بالا گذاشته و نرخ ها رو به صورت یک طرفه بالا میبرند.

,

رییس اتحادیه مشاورین املاک گنبد در پایان در خصوص سایر علل افزایش اجاره بهاء خاطر نشان کرد: دلیل دیگر این افزایش سود بانکی و تورم است که موجران وقتی میبیندد سود بانکی کم شده پس بر همان اساس مبلغ ودیعه را بیشتر طلب میکنند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه