اخبار داغ

چرا می خواهید کودک خود را به کودکستان بفرستید؟

چرا می خواهید کودک خود را به کودکستان بفرستید؟
حدود نیم قرن پیش مربیان بزرگ تعلیم و تربیت مانند فروبل، پستالوزی، دکردلی و مونته سوری که از پیشروان مکتب فعال در آموزش و پرورش محسوب می گردند شیوه کار مهد کودکان را مورد سوال قرار دادند زیرا آنان برای کودکستان ها رسالتی بسیار مهمتر از سرگرم کردن کودکان قائل بودند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل کوگانا،حدود نیم قرن پیش مربیان بزرگ تعلیم و تربیت مانند فروبل، پستالوزی، دکردلی و مونته سوری که از پیشروان مکتب فعال در آموزش و پرورش محسوب می گردند شیوه کار مهد کودکان را مورد سوال قرار دادند زیرا آنان برای کودکستان ها رسالتی بسیار مهمتر از سرگرم کردن کودکان قائل بودند.
این مربیان با تأکید بر اهمیت دوران کودکی در شکل گیری شخصیت، با ارائه روش های تربیتی مبتنی بر روانشناسی کودک، بزرگسالان را متوجه مسئولیت مهمی نمودند.یکی از این صاحب نظران که عقاید او بسیار مرهون ژان ژاک روسو بود، خانم مونته سوری بود.
مونته سوری در تعلیم و تربیت، به عنوان یک آموزگار پژوهشگر و یک مربی صاحب نظر از شهرت بالائی برخوردار است. نظریات او در تفکر رشد نگر از اهمیت بالائی برخوردار است . او از نخستین کسانی بود که مراحل حساس و بحرانی را در رشد روانی شخص بررسی و بحث کرده است.  و بالاخره در رابطه با فراگیری زبان روش های ابداعی جدید و مطلوب عرضه نمود. علاوه بر این ها او نظرات ارزشمندی در مورد بازسازی تعلیم و تربیت ارائه نمود که مورد توجه جهانیان قرار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوگانا،,
,
,


 برای بحث پیرامون هر موضوعی چاره ی نیست که به تحقیق دقیق و مشاهدات فردی و تجربیات دوره ی گذشته در نقاط مختلف مراجعه کرد. و بهترین روش های همخوان با فرهنگ خودی را برگزید بنابراین بخصوص در مورد تصمیماتی که به سرنوشت اطفال و کودکانمان ارتباط مستقیمی دارد باید بیش از گذشته حساس بود اینکه بویژه در آغاز سال تحصیلی برخی خانواده ها سپردن فرزند یک کودک خود را به مهد کودک یا پیش دبستانی در واگذاری نقش خود( نگهداری فرزند) به افراد و یا مکانی دیگر بجز خانواده یا خانه لحظه شماری می کنند اما بعضی شاید فراموش کنند که در این مرحله به رعایت و در نظر داشتن نکاتی خاص باید اهتمام داشته باشند. از همینجای مطلب سعی می کنم که تازه ترین نتایج علمی و توصیه های صاحب نظران موضوع را به والدین محترم انعکاس دهم:
 صاحب نظر این عرصه در ابتدا  توصیه می کند که شما تا سه سال نسبت به دور کردن کودکان از خود بپرهیزید و در این مورد صبر کنید و پس از آن مادران به دنبال کشف میزان آمادگی و استعداد کودکشان باشند اگر کودک شما از این حرکت استقبال کرد به او میدان بدهید اما اگر گریه کرد آن رویه را باید به تعویق انداخت.

,
,
,

 مادران از من سوالاتی پیرامون فرستان به مهد کودک کردند به صراحت اعلام کردم من مهد کودکان را دوست ندارم!
 اصل در آموزش مونته سوری بر پایه مهد کودک یک واقعیت است! روش مونته سوری در طول شش سال سن اول کودکان ویژه مهدکودک است. من اعتراف می کنم که همین واقعیت بخشی از عدم پذیرش من برای مهد کودک برای کودکان است. رویکرد مطالعاتی من به اصول اولیه مونته سوری و برون سپاری سرپرستی کودک به "مهد "، موجب عدم پذیرش آن رویه شده است و دلایلی بشرح زیر دارم:
اول، وضعیت کودکان در مهد کودک

,
,
,


1)  بچه ی گریان

,
, 1)  بچه ی گریان, 1)  بچه ی گریان,


هر زمانی که من از کنار مهد کودکی می گذرم و یا وارد مهد کودک می شوم ، صدای گریه طفل ی کودکی را می شنوم . اغلب گریه ی تلخ و شدید من احساس آنها را از دورشدن و بحال خود رها کردن و غم و اندوه ناشی از به زانو در آمدن درک می کنم و در همان حال میل فوری به دور شدن به اندازه ی که صدا را نشنوم از منبع صدا به من فریاد می زند. این طبیعی نیست که بچه ها بخشی از دوران کودکی خود را به ناله وزاری بگذرانند.

,
, هر زمانی که من از کنار مهد کودکی می گذرم و یا وارد مهد کودک می شوم ، صدای گریه طفل ی کودکی را می شنوم . اغلب گریه ی تلخ و شدید من احساس آنها را از دورشدن و بحال خود رها کردن و غم و اندوه ناشی از به زانو در آمدن درک می کنم و در همان حال میل فوری به دور شدن به اندازه ی که صدا را نشنوم از منبع صدا به من فریاد می زند. این طبیعی نیست که بچه ها بخشی از دوران کودکی خود را به ناله وزاری بگذرانند.,


 اهمال در توجه؛ کودک بحال خود رها می شود.
می بینم کودکی که درگوشه ی نشسته به طور کلی نادیده گرفته شده نه با کسی حرف می زند و نه کسی با صحبت می کند و نه طرف بازی است خطوط اشک خشک شده روی سرازیری گونه ی تاریک و پژمرده اش هویداست. زمانی بعدتر در نظر داشته باشید که صدای آمرانه مربی نام او را صدا زده ومی گوید : «بیا اینجا»!
 ممکن است به جایی که به او دستور داده شده بیاید و در میان کودکان بار دیگر نشسته باشد اما  ذهن آشفته اش، او را بار دیگر به دور از واقعیت های این محدود هدایت می کند. او چیزی نمی گوید و مشارکتی ندارد.

,
,  اهمال در توجه؛ کودک بحال خود رها می شود.
می بینم کودکی که درگوشه ی نشسته به طور کلی نادیده گرفته شده نه با کسی حرف می زند و نه کسی با صحبت می کند و نه طرف بازی است خطوط اشک خشک شده روی سرازیری گونه ی تاریک و پژمرده اش هویداست. زمانی بعدتر در نظر داشته باشید که صدای آمرانه مربی نام او را صدا زده ومی گوید : «بیا اینجا»!
 ممکن است به جایی که به او دستور داده شده بیاید و در میان کودکان بار دیگر نشسته باشد اما  ذهن آشفته اش، او را بار دیگر به دور از واقعیت های این محدود هدایت می کند. او چیزی نمی گوید و مشارکتی ندارد.
,
,
,


 2) اجبارکودک به آموزش تحمیلی:

,
,  2) اجبارکودک به آموزش تحمیلی:,  2) اجبارکودک به آموزش تحمیلی:,


این کودک مجبور به انجام فعالیت های خاص در یک زمان خاص است. او می خواهد به پارک برود، اما مجبور به نشستن جدا شده شده از بقیه است. او می خواهد نقاشی کند اما مجبور به شمارش اعداد می شود . او می خواهد سرودی بخواند اما مجبور به تکرار کلمات کلیشه ی است. کودک ممکن است به لازم بودن فرامین و اجرا کردن آنها تمکین کند، اما وقتی به خانه باز می گردد برای از بین بردن و فریاد زدن و سرکشی، برای جبران تعادل اطاعت در مهد کودک که از آن خسته شده می پردازد این کودک ممکن است برای جبران یک مبارزه نابرابر قدرت بین و مربی خود به روش های گفته شده بپردازد!

,
, این کودک مجبور به انجام فعالیت های خاص در یک زمان خاص است. او می خواهد به پارک برود، اما مجبور به نشستن جدا شده شده از بقیه است. او می خواهد نقاشی کند اما مجبور به شمارش اعداد می شود . او می خواهد سرودی بخواند اما مجبور به تکرار کلمات کلیشه ی است. کودک ممکن است به لازم بودن فرامین و اجرا کردن آنها تمکین کند، اما وقتی به خانه باز می گردد برای از بین بردن و فریاد زدن و سرکشی، برای جبران تعادل اطاعت در مهد کودک که از آن خسته شده می پردازد این کودک ممکن است برای جبران یک مبارزه نابرابر قدرت بین و مربی خود به روش های گفته شده بپردازد!,


- قلدری کودکان

,
, - قلدری کودکان, - قلدری کودکان,


کودک که در خانه، خیابان، مهد کودک، مورد ضرب و شتم و تحقیر قرار بگیرد به یک کودک ناراضی و آزار دهنده کودکان دیگر تبدیل می شود و در مقابل سایر کودکان ضعیف تر از خود همان ماجراها را تکرار می کند تجربه ی مادران شاهد خاص این داستان است!دوم، برخی از جزئیات دیگر را هم دریابید.

,
, کودک که در خانه، خیابان، مهد کودک، مورد ضرب و شتم و تحقیر قرار بگیرد به یک کودک ناراضی و آزار دهنده کودکان دیگر تبدیل می شود و در مقابل سایر کودکان ضعیف تر از خود همان ماجراها را تکرار می کند تجربه ی مادران شاهد خاص این داستان است!دوم، برخی از جزئیات دیگر را هم دریابید.,


- تجارت
هر کسی که بخواهد یک تجارت پررونق داشته باشد، براحتی تصمیم به باز کردن "بازداشتگاه کودکان" بنام مهد کودک می کند. یک ساختمان نقاشی شده ، چند اسباب بازی، صندلی و میز، پوسترهای تبلیغاتی و براحتی شما در اینجا در مقابل مهد کودک قرار می گیرید و نرخی دلخواه شما را دست به جیب می کند!

,
, - تجارت
هر کسی که بخواهد یک تجارت پررونق داشته باشد، براحتی تصمیم به باز کردن "بازداشتگاه کودکان" بنام مهد کودک می کند. یک ساختمان نقاشی شده ، چند اسباب بازی، صندلی و میز، پوسترهای تبلیغاتی و براحتی شما در اینجا در مقابل مهد کودک قرار می گیرید و نرخی دلخواه شما را دست به جیب می کند!
, - تجارت,
,


- تعداد مربی ها

,
, - تعداد مربی ها, - تعداد مربی ها,


 در مطالعاتم خوانده ام که باید مشخص شود که متولی مهد کودک کیست و مربیان چه درس هایی خواننده و جه تخصص هایی مرتبطی دارند؟ از سن یک تا سه سال برای هر دو یا حداکثر سه کودک باید یک مربی در نظر گرفته شود در واقع تنها اینگونه مربی می تواند به مراقبت از کودکان، نظارت، حفاظت، گسترش بازی و مهارت های لازم اقدام کند.
همچنین آموخته ام که کودکان باید در سنین مختلف 2 تا سال5 برای مثال مختلط نباشند، زیرا که کودکان باید بدون نظارت و کنترل و مراقبت مستقیم بازی آنان در مواردی با آزار و یا رفتارهای قلدرمابانه از سمت دیگر هم بازیان روبرو هستند.
- مدارک تحصیلی و دوره های آموز ش تخصص مربیان

,
,  در مطالعاتم خوانده ام که باید مشخص شود که متولی مهد کودک کیست و مربیان چه درس هایی خواننده و جه تخصص هایی مرتبطی دارند؟ از سن یک تا سه سال برای هر دو یا حداکثر سه کودک باید یک مربی در نظر گرفته شود در واقع تنها اینگونه مربی می تواند به مراقبت از کودکان، نظارت، حفاظت، گسترش بازی و مهارت های لازم اقدام کند.
همچنین آموخته ام که کودکان باید در سنین مختلف 2 تا سال5 برای مثال مختلط نباشند، زیرا که کودکان باید بدون نظارت و کنترل و مراقبت مستقیم بازی آنان در مواردی با آزار و یا رفتارهای قلدرمابانه از سمت دیگر هم بازیان روبرو هستند.
- مدارک تحصیلی و دوره های آموز ش تخصص مربیان
,
,
, - مدارک تحصیلی و دوره های آموز ش تخصص مربیان,


آیا طبیعی است که کودک از تحرک و حرف زدن منع شود؟ و یا درست است که کودکی در حال گریه رها شود ؟ و آیا طبیعی است که همه کودکان همزمان یادگیری مشابهی داشته باشند؟ این طبیعی است که کودک اجباراً به یاد گیری مجبور شود؟ آیا روند مقایسه در میان کودکان طبیعی است؟ و طبیعی است که در علاقه و احترام دچار افراط و تفریط یا تبعیض شویم؟ این طبیعی است که صدای مربی گوش خراش باشد؟

,
, آیا طبیعی است که کودک از تحرک و حرف زدن منع شود؟ و یا درست است که کودکی در حال گریه رها شود ؟ و آیا طبیعی است که همه کودکان همزمان یادگیری مشابهی داشته باشند؟ این طبیعی است که کودک اجباراً به یاد گیری مجبور شود؟ آیا روند مقایسه در میان کودکان طبیعی است؟ و طبیعی است که در علاقه و احترام دچار افراط و تفریط یا تبعیض شویم؟ این طبیعی است که صدای مربی گوش خراش باشد؟,


- اتاق بسته

,
, - اتاق بسته, - اتاق بسته,


آیا بازیگری مربی مهد کودک، همانطور مانند من در خانه که رفتار می کنم است! ابزار قیمتی گران قیمت نمی توانم بعنوان رشوه دادن به کودکان بکار ببرم. پسرم به خوبی می داند که چگونه  با ابزارهای گفته شده برخورد کند اما این امکان برای کودکی دیگر وجود ندارد همانگونه که در خانه ما بچه ی همسایه مجاز نیست در نزدیکی وسایل قیمتی ما ظاهر شود.
بنابراین، اقدام مربی در مهد کودک مونته سوری همانگونه است و آن وسایل پنهان هستند و برای کودکان در هر زمانی که بخواهند در دسترس شان نیست و تنها ممکن است در دسترس برخی از آنها قرار داشته باشد که برخی از آنها ممکن است تنها برخی از زمان آن را در اختیار داشته باشند!

,
, آیا بازیگری مربی مهد کودک، همانطور مانند من در خانه که رفتار می کنم است! ابزار قیمتی گران قیمت نمی توانم بعنوان رشوه دادن به کودکان بکار ببرم. پسرم به خوبی می داند که چگونه  با ابزارهای گفته شده برخورد کند اما این امکان برای کودکی دیگر وجود ندارد همانگونه که در خانه ما بچه ی همسایه مجاز نیست در نزدیکی وسایل قیمتی ما ظاهر شود.
بنابراین، اقدام مربی در مهد کودک مونته سوری همانگونه است و آن وسایل پنهان هستند و برای کودکان در هر زمانی که بخواهند در دسترس شان نیست و تنها ممکن است در دسترس برخی از آنها قرار داشته باشد که برخی از آنها ممکن است تنها برخی از زمان آن را در اختیار داشته باشند!
,
,


- معضل ابزار و وسایل

 ابزارهای مهد کودک مونتسوری زیبا و متمایز است اما بسیاری از مهدکودک ها هیچ درکی از فلسفه ی آنها ندارند. هنگام فعالیت چگونگی پرداختن به فعالیت؟ تعداد کودکان درگیر فعالیت را مشاهده کنید؟ چگونه کودکان به شروع فعالیت می پردازند، مراسم آیینی و پایانی چگونه صورت می گیرد؟ محل فعالیت کجاست؟ کیفیت در دسترس بودن فعالیت برای کودک؟

,
, - معضل ابزار و وسایل

 ابزارهای مهد کودک مونتسوری زیبا و متمایز است اما بسیاری از مهدکودک ها هیچ درکی از فلسفه ی آنها ندارند. هنگام فعالیت چگونگی پرداختن به فعالیت؟ تعداد کودکان درگیر فعالیت را مشاهده کنید؟ چگونه کودکان به شروع فعالیت می پردازند، مراسم آیینی و پایانی چگونه صورت می گیرد؟ محل فعالیت کجاست؟ کیفیت در دسترس بودن فعالیت برای کودک؟
, - معضل ابزار و وسایل,
,
,


3: فریبکاری مهارت های اجتماعی و زبانی تبلیغاتی

,
, 3: فریبکاری مهارت های اجتماعی و زبانی تبلیغاتی, 3: فریبکاری مهارت های اجتماعی و زبانی تبلیغاتی,


 دقیقا نمی دانم که منبع این افسانه ( تضمین مهارت های اجتماعی و زبانی) تبلیغاتی کیست. آیا آنها که صاحبان امتیاز مهد کودک هستند؟ یا مادرانی که در نقش فرزندداری خود و در مراقبت از آن ها بی تفاوتند؟ یا پزشکان متخصصی که خود اعتقادی به آن حرف ها ندارند؟ نمی دانم!
واقعیت این است که در کودک مهارت های اجتماعی زبانی و اجتماعی زمانی که آنها در یک محیط ارتباطی دوجانبه تشویق می شوند و زمینه ی سازنده ارتباطی سالم که با افراد مختلف در سنین مختلف دارند و با آنها زندگی می کنند رشد می کند کودک با مادر حرف میزندو یا با پدربه بازی مشغول می شود و در همان حین پدرش با او صحبت می کند پدر بزرگ و مادر بزرگ و عمه ها و خاله ها و عموها، خویشاوندان و همسایگان و همبازیان غیر رسمی در فعالیت های مختلف اجتماعی و میهمانی با او ارتباط برقرار کرده و او تشویق به تعامل با آنها می شود.

,
,  دقیقا نمی دانم که منبع این افسانه ( تضمین مهارت های اجتماعی و زبانی) تبلیغاتی کیست. آیا آنها که صاحبان امتیاز مهد کودک هستند؟ یا مادرانی که در نقش فرزندداری خود و در مراقبت از آن ها بی تفاوتند؟ یا پزشکان متخصصی که خود اعتقادی به آن حرف ها ندارند؟ نمی دانم!
واقعیت این است که در کودک مهارت های اجتماعی زبانی و اجتماعی زمانی که آنها در یک محیط ارتباطی دوجانبه تشویق می شوند و زمینه ی سازنده ارتباطی سالم که با افراد مختلف در سنین مختلف دارند و با آنها زندگی می کنند رشد می کند کودک با مادر حرف میزندو یا با پدربه بازی مشغول می شود و در همان حین پدرش با او صحبت می کند پدر بزرگ و مادر بزرگ و عمه ها و خاله ها و عموها، خویشاوندان و همسایگان و همبازیان غیر رسمی در فعالیت های مختلف اجتماعی و میهمانی با او ارتباط برقرار کرده و او تشویق به تعامل با آنها می شود.
,
,


البته ممکن است سپردن کودک به مهد کودک تحت شرایط قانع کننده ی به شما تحمیل شود:
    -  نیاز شدیدبه کار و بویژه کار اداری شما
     - اعتیاد به تلویزیون کودک
    - اختلالات روانی و ناهنجاری رفتاری کودک
     - افسردگی شدید کودک
    - ناتوانی جسمی برای مراقبت از کودکان

,
, البته ممکن است سپردن کودک به مهد کودک تحت شرایط قانع کننده ی به شما تحمیل شود:
    -  نیاز شدیدبه کار و بویژه کار اداری شما
     - اعتیاد به تلویزیون کودک
    - اختلالات روانی و ناهنجاری رفتاری کودک
     - افسردگی شدید کودک
    - ناتوانی جسمی برای مراقبت از کودکان
,
,
,
,
,
,


 جایگزین مهدکودک چیست؟

,
,  جایگزین مهدکودک چیست؟,  جایگزین مهدکودک چیست؟,


پاسخ به این سوال ساده است. نقش شما به عنوان یک مادر و یا یک پدر این است که نیازهای کودک در دوران کودکی را درک کنید. یک نیاز قوی و فوری برای محبت ، خنده وبازی در کودک وجود دارد و نیازهای متنوع خاص دوران کودکی و اکتشاف و ارتباط با پیرامون خود. همچنین نیاز به یک ماهیت اساسی بنام طبیعت در او وجود دارد کوه، دریا، خورشید، هوا، آسمان و گل، گیاه و حیوانات مختلف و برای پاسخگویی به این نیازها لازم است در برقراری ارتباط با کودکتان توجه شخصی به کودک و بازی با او از سوی والدین با هم لذت ببرید.در این روش همچنین لازم است به صرف بیش از 80٪ از زمان فراغت را در باغ و یا باشگاه و یا در مزرعه باهم بگذرانید.
شش مهارت کلیدی در این مرحله تحرک، پروسه ی ذهنی و روانی، اجتماعی، حسی، زبانی، مهارت های زندگی و عملی کودک هستند که باید بر آنها تمرکز داشته باشید: 

,
, پاسخ به این سوال ساده است. نقش شما به عنوان یک مادر و یا یک پدر این است که نیازهای کودک در دوران کودکی را درک کنید. یک نیاز قوی و فوری برای محبت ، خنده وبازی در کودک وجود دارد و نیازهای متنوع خاص دوران کودکی و اکتشاف و ارتباط با پیرامون خود. همچنین نیاز به یک ماهیت اساسی بنام طبیعت در او وجود دارد کوه، دریا، خورشید، هوا، آسمان و گل، گیاه و حیوانات مختلف و برای پاسخگویی به این نیازها لازم است در برقراری ارتباط با کودکتان توجه شخصی به کودک و بازی با او از سوی والدین با هم لذت ببرید.در این روش همچنین لازم است به صرف بیش از 80٪ از زمان فراغت را در باغ و یا باشگاه و یا در مزرعه باهم بگذرانید.
شش مهارت کلیدی در این مرحله تحرک، پروسه ی ذهنی و روانی، اجتماعی، حسی، زبانی، مهارت های زندگی و عملی کودک هستند که باید بر آنها تمرکز داشته باشید: 
,
,


- مهارت های حرکتی

,
, - مهارت های حرکتی, - مهارت های حرکتی,


بهترین راه برای توسعه مهارت های حرکتی کودک ؛ ارائه فرصت های روزانه برای او راه رفتن، دویدن، پریدن و بالا رفتن است. همانطور که برای مهارت های انگشتان و دست ودست و پا، حفر کردن و فشردن و نصب و رمزگشایی و باز و بسته کردن اشیا غیر خطر ناک لازم است به او اجازه دهید تا خود را با ابزار ساده مانند سنگ و ماسه، خاک رس، سفال، نقاشی، خمیر بازی را توانائی انگشتانش را توسعه دهد.

,
, بهترین راه برای توسعه مهارت های حرکتی کودک ؛ ارائه فرصت های روزانه برای او راه رفتن، دویدن، پریدن و بالا رفتن است. همانطور که برای مهارت های انگشتان و دست ودست و پا، حفر کردن و فشردن و نصب و رمزگشایی و باز و بسته کردن اشیا غیر خطر ناک لازم است به او اجازه دهید تا خود را با ابزار ساده مانند سنگ و ماسه، خاک رس، سفال، نقاشی، خمیر بازی را توانائی انگشتانش را توسعه دهد.,


- مهارت های ذهنی

,
, - مهارت های ذهنی, - مهارت های ذهنی,


 آزادی حرکت او با اکتشاف مرتبط است. هوش اولیه کودک در دست ها و انگشتانش نهفته است. دست و انگشتان کوچک او کاوشگر حسی ذهنی اوست. مهارت های حسی او با خروجش بسمت طبیعت عادی در ارتباط است، که این بخش بهترین تماس های او برای تشخیص بو ، رنگ ها و صداهای موجود در طبیعت محسوب می شود.

,
,  آزادی حرکت او با اکتشاف مرتبط است. هوش اولیه کودک در دست ها و انگشتانش نهفته است. دست و انگشتان کوچک او کاوشگر حسی ذهنی اوست. مهارت های حسی او با خروجش بسمت طبیعت عادی در ارتباط است، که این بخش بهترین تماس های او برای تشخیص بو ، رنگ ها و صداهای موجود در طبیعت محسوب می شود.,


- مهارت های زبانی

,
, - مهارت های زبانی, - مهارت های زبانی,


شما در این مرحله به خاموش کردن تلویزیون و تمام وسایل الکترونیکی نیاز دارید و با عبارات مناسب و روشن و تلاشی مضاعف در رسیدن تان به آموزش مهارت های زندگی اجتماعی بهترین راه برای صرف 20 درصد باقی مانده از زمان فراغت در داخل خانه بشمار می آید است. به کودکتان اجازه دهید به شما در تزئین، تنظیم و آماده سازی مواد غذایی و آوردن قاشق و چنگال کمک کند. این مهارت ها در رویکرد مونته سوری جدی نشان داده شده است.

,
, شما در این مرحله به خاموش کردن تلویزیون و تمام وسایل الکترونیکی نیاز دارید و با عبارات مناسب و روشن و تلاشی مضاعف در رسیدن تان به آموزش مهارت های زندگی اجتماعی بهترین راه برای صرف 20 درصد باقی مانده از زمان فراغت در داخل خانه بشمار می آید است. به کودکتان اجازه دهید به شما در تزئین، تنظیم و آماده سازی مواد غذایی و آوردن قاشق و چنگال کمک کند. این مهارت ها در رویکرد مونته سوری جدی نشان داده شده است.,


- مهارتهای اجتماعی

,
, - مهارتهای اجتماعی, - مهارتهای اجتماعی,


کودک شما همچنین نیاز به دید و بازدید مکرر و طولانی به همراه پدر و مادر از دوستان و همسایگان، اقوام و خویشان دارد توجه داشته باشید مهارت های ارتباط اجتماعی کودک از طریق شما یاد بگیرند. چگونگی برخورد شما با مردم در اطرافتان ؟درب و دربان؟ مهمان؟ مراجعین به درب خانه ی شما؟ فروشنده؟ تماس گیرنده؟ همسایگان نزدیک شما ؟ بدانید که آنها چگونه به استقبال قوانین و مقررات در مهمانداری و نشستن سر سفره و مهارت های دیگر مشابه به نظارت و مراقبت نیاز دارند. مهم نیست که چه می گویید مهم این است که شما در نقش یک مدل و الگو برای او درآمده اید .
همانطور نیز برای برقراری ارتباط کودک با بحث اصلی یعنی مهد کودک شما می توانید از طریق شناسایی مادران کودکان در باشگاه، خانواده کودکان، فعالیت های گروهی آنها اطلاعات لازم را به دست آورید و در ارتباط با ارزیابی به رتبه بندی ارتباط با مادران و کودکان آنها اهتمام داشته باشید.
نکته اینکه کودک کمتر از سه سال در بازی، موازی با بچه های دیگر بدون مشارکت واقعی در مفهوم مورد نظر یک بزرگسال اقدام می کند .
معمولاً پس از سه سالگی یک کودک شروع به بازی با کودکان دیگر می کند و به افزایش مهارت های خود همراه با زمان می پردازد. بنابراین نیازی نیست که کودک هر روز به دیدن بچه ها برود و نیازی به صرف این همه وقت با آنها ندارد، از جمله ی توصیه ها این است که تنها چند ساعت از روز طی دو بار در هفته در اختصاص به این امر کافی است که لحاظ این جنبه نیازهای کودک را برآورده  می کند. آنچه مهم است که کودک در جهان کودکانه منزوی نباشد زیرا کودک نیاز به برقراری ارتباط با همه سنین و همه دسته های انسانی بصورت مدیریت شده در رسیدن به رشد و آگاهی اجتماعی مناسب دارد.

,
, کودک شما همچنین نیاز به دید و بازدید مکرر و طولانی به همراه پدر و مادر از دوستان و همسایگان، اقوام و خویشان دارد توجه داشته باشید مهارت های ارتباط اجتماعی کودک از طریق شما یاد بگیرند. چگونگی برخورد شما با مردم در اطرافتان ؟درب و دربان؟ مهمان؟ مراجعین به درب خانه ی شما؟ فروشنده؟ تماس گیرنده؟ همسایگان نزدیک شما ؟ بدانید که آنها چگونه به استقبال قوانین و مقررات در مهمانداری و نشستن سر سفره و مهارت های دیگر مشابه به نظارت و مراقبت نیاز دارند. مهم نیست که چه می گویید مهم این است که شما در نقش یک مدل و الگو برای او درآمده اید .
همانطور نیز برای برقراری ارتباط کودک با بحث اصلی یعنی مهد کودک شما می توانید از طریق شناسایی مادران کودکان در باشگاه، خانواده کودکان، فعالیت های گروهی آنها اطلاعات لازم را به دست آورید و در ارتباط با ارزیابی به رتبه بندی ارتباط با مادران و کودکان آنها اهتمام داشته باشید.
نکته اینکه کودک کمتر از سه سال در بازی، موازی با بچه های دیگر بدون مشارکت واقعی در مفهوم مورد نظر یک بزرگسال اقدام می کند .
معمولاً پس از سه سالگی یک کودک شروع به بازی با کودکان دیگر می کند و به افزایش مهارت های خود همراه با زمان می پردازد. بنابراین نیازی نیست که کودک هر روز به دیدن بچه ها برود و نیازی به صرف این همه وقت با آنها ندارد، از جمله ی توصیه ها این است که تنها چند ساعت از روز طی دو بار در هفته در اختصاص به این امر کافی است که لحاظ این جنبه نیازهای کودک را برآورده  می کند. آنچه مهم است که کودک در جهان کودکانه منزوی نباشد زیرا کودک نیاز به برقراری ارتباط با همه سنین و همه دسته های انسانی بصورت مدیریت شده در رسیدن به رشد و آگاهی اجتماعی مناسب دارد.
,
,
,
,

عبدالمجید اورا
 

,
,


منابع:
    n 1986, a young American academic published a paper where he warned, tentatively, that babies who were looked after in daycare were showing signs of increased levels of aggression and disobedience in later life.
    Montessori Today, Chapter 3: The Age of Reason
    Effective Provision of Pre-School Education (EPPE) research
    'My warning to parents is simple: one in five children put into nursery early will develop mental health problems'
    The Purpose of Play in the Montessori Method

,
, منابع:
    n 1986, a young American academic published a paper where he warned, tentatively, that babies who were looked after in daycare were showing signs of increased levels of aggression and disobedience in later life.
    Montessori Today, Chapter 3: The Age of Reason
    Effective Provision of Pre-School Education (EPPE) research
    'My warning to parents is simple: one in five children put into nursery early will develop mental health problems'
    The Purpose of Play in the Montessori Method
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه