اخبار داغ

گلایه پرسنل بیمارستان سیدالشهدا فارسان از نبود امنیت در بیمارستان/ رئیس بیمارستان: کانکس نیروهای انتظامی در بیمارستان مستقرشده است

گلایه پرسنل بیمارستان سیدالشهدا فارسان از نبود امنیت در بیمارستان/ رئیس بیمارستان: کانکس نیروهای انتظامی در بیمارستان مستقرشده است
یکی از پرستاران در انتقاد از نبود امنیت در محیط کار اورژانس بیمارستان سیدالشهدا فارسان گفت: متأسفانه بیمارستان مذکور فاقد هر مأمور انتظامی است معمولاً مأموران انتظامی در سطح شهر، چهارراه‌ها، پارک‌ها و میدان‌ها مستقر هستند این در حالی است که بیمارستان‌ هم از مراکز حساس بشمار می‌آید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  پیرغار، بخش اورژانس به عنوان قلب بیمارستان و یکی از نخستین نقاط تماس بیماران با سیستم ارائه خدمات درمانی،  با مسائل و مشکلات گوناگونی روبرو است.
 
در  پی درگیری که شب های گذشته بین اقوام یک فامیل پیش آمد، یکی از پرستاران گفت: در برخی مواقع انواع فحش های رکیک و بی ادبانه و انواع درگیری‌ها رخ می‌دهد که جا دارد مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان از نیروی انتظامی و یا دیگر ارگان‌های نظامی برای برقراری نظم و امنیت در این خصوص کمک گیرند.
 
پرستاران اورژانس سیدالشهدا شهرستان فارسان به خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی پیرغار گفتند: متأسفانه ما باید در طول 24 ساعت آماده شنیدن توهین و ناسزاهای همراهان بیمار و بیماران بایشم.

یکی از پرستاران در انتقاد از نبود امنیت در محیط کار اورژانس بیمارستان سیدالشهدا فارسان گفت: متأسفانه بیمارستان مذکور فاقد هر مأمور انتظامی است معمولاً مأموران انتظامی در سطح شهر در چهارراه‌ها، پارک‌ها و میدان‌ها مستقر هستند این در حالی است که بیمارستان‌ هم از مراکز حساس بشمار می‌آید.
 
وی گفت:اما در این میان وظیفه تأمین امنیت پرسنل بر عهده مدیریت بیمارستان است. ولی متأسفانه در این زمینه کم‌توجهی می‌کنند و همین ضعف مدیریتی باعث می‌شود که پرستاران همواره در معرض خشونت‌های فیزیکی و کلامی قرار گیرند.
 
وی گفت: بیشترین عامل خشونت علیه پرستاران، خشونت کلامی و بیشترین علت و عامل محرک بروز خشونت شلوغی و ازدحام در ایستگاه پرستاری بوده است.
 
این پرستار گفت: این درگیری‌ها در مقابل مسئولان بیمارستان هم رخ می‌دهد اما متأسفانه اقدامی برای تأمین امنیت پرسنل نمی‌شود. این موضوع هم تنها شامل حال ما نمی‌شود، در بسیاری از بیمارستان‌ها این اتفاق می‌افتد و نیاز است تا امنیت آن‌ها تأمین شود.
 
واژه مقدس پرستار که همواره در کنار نام مقدس حضرت زینب (س)
 
 واژه مقدس پرستار  که همواره در کنار نام مقدس حضرت زینب (س) می‌آید همواره نامش  را به نیکی یاد می‌کنیم و همیشه  نام آن‌ها در کنار نام مقدس حضرت زینب (س) آورده و می‌آوریم و نامشان با واژه مقدس ایشان به ذهن متبادر می‌شود. همچنین  مدیران ارشد و دولتی کشور نیز هرساله روز  پرستار را ارج می‌نهند.
 
برخی از همراهان بیماران به دلیل شرایط خاص روحی و با این تصور که مأموران اورژانس و کادر بیمارستانی در امدادرسانی به بیمارانشان تعلل می‌کنند، متوسل به برخوردهای خشونت‌آمیز شده و همان‌طور که بارها در خبرها اعلام‌شده است، مأموران اورژانس و کادر درمان را موردحمله و ضرب و شتم قرار می‌دهند که حتی منجر به جراحت آنان نیز شده است.
 
 اما با شنیدن چنین اخباری این فکر به ذهن مخاطبان تداعی می‌شود که متأسفانه این لفظ و جایگاه در کشورها برای پرستاران تنها یک تعارف است. زیرا این قشر از اعضای جامعه با توجه به‌سختی کارشان  همواره از سوی جامعه پزشکان و همراهان بیماران مورد بی‌احترامی و عتاب و بازخواست قرار می‌گیرند و در موارد مشابه ای از سوی بیمارستانشان نیز حمایت نمی‌شود.
 
   البته بخشی از این مشکل به دلیل نبود فرهنگ درست ارتباط اجتماعی و ناتوانی در کنترل احساس از سوی  همراهان بیمار ،و بیمار بازمی‌گردد.
 
 پرستاران همواره در صف اول پاسخگویی به بیماران و همراهان قرار دارند.
 
 ازاین‌رو ضعف عملکردی در مراکز درمانی را باید پرستار جواب دهد. به‌طوری‌که اگر پزشک دیر بیاید، پرستار پاسخگوست. اگر غذا بیمارستان بد باشد، اگر ملحفه تخت بیمارستانی کثیف باشد و اگر اتاق بیمار گرم یا سرد باشد، همه این مشکلات را باید پرستار پاسخگو باشد. اما در این میان وظیفه تأمین امنیت پرسنل بر عهده مدیریت بیمارستان است. ولی متأسفانه در این زمینه کم‌توجهی می‌کنند و همین ضعف مدیریتی باعث می‌شود که پرستاران همواره در معرض خشونت‌های فیزیکی و کلامی قرار گیرند.
 
ماجرای پرستار یاسوجی که با ضربه پنجه‌بوکس بیماری، نابینا شد یا پرستار مشهدی که با مشت بیمار بینی‌اش شکست، به این زودی‌ها از یاد پرستاران شاغل در بیمارستان‌ها نمی‌رود؛ کسانی که روزانه با انواع خشونت‌های کلامی مواجه می‌شوند.
 
اورژانس بیمارستان سیدالشهدا شامل دو قسمت پذیرش و بستری می‌باشد که با داشتن کادر مجرب پزشک و پرستار، به‌صورت ٢٤ ساعته آماده خدمت‌رسانی به بیماران اورژانسی می‌باشد.
 
جوابیه رئیس بیمارستان سیدالشهدا شهرستان فارسان

رئیس بیمارستان سیدالشهدا شهرستان فارسان دکتر هادی تقوی نژاد در جواب نبود امنیت در محیط کار اورژانس این بیمارستان گفت: این موضوع از مدت‌ها قبل پیگیری شده است .لذا به لطف خداوند منان و با پیگیری‌های مسئولین بیمارستان و  نیرو انتظامی شهرستان فارسان قراردادی منعقد گردید  و در حال حاضر کانکس مربوط به جایگاه نیروهای انتظامی در بیمارستان مستقرشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  پیرغار,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, واژه مقدس پرستار که همواره در کنار نام مقدس حضرت زینب (س),
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,  پرستاران همواره در صف اول پاسخگویی به بیماران و همراهان قرار دارند.,
,
,
,
,
,
,
,
, جوابیه رئیس بیمارستان سیدالشهدا شهرستان فارسان,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه