اخبار داغ

هشدار سرپرست معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان به" کودک آزاری"

هشدار سرپرست معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان به" کودک آزاری"
سرپرست معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان اذعان کرد: پوشیده نگه داشتن مشکلات و اتفاقات ناگوار کودکان، عدم مراجعه خانواده ها به دادگاه ها و مراجع قانونی، نیازمند آگاه سازی و بحث و بررسی است، زیرا کودکی که مورد آزار و اذیت قرار می گیرد در آینده دچار مشکل خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس نشست کارگروه آسیب های اجتماعی با موضوع" کودک آزاری" با حضور سرپرست معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان و نمایندگان سازمان های بهزیستی، دادگستری، نیرو انتظامی و جمعی از روانشناسان در دفتر رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

سرپرست معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان در این نشست با بیان اینکه بحث آسیب های اجتماعی در سطح کشور مهم و غیر قابل اجتناب است، گفت: گسترش دامنه آموزش خانواده با رویکرد پیشگیری از آسیب های اجتماعی، رفتارهای پرخطر و سوء رفتار با کودکان نیاز به مشارکت همه دستگاه های اجرایی و سازمان های مردم نهاد فعال در استان دارد.

,

امین اله بابویی افزود: کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیازمند بررسی دقیق اطلاعات، تحلیل و تفسیر علل به وجود آمدن آسیب های اجتماعی در سطح جامعه است، به طوری که برای هر کدام از این علل باید راهکار ارائه دهیم.

,

وی از ارتقاء خود آگاهی و آموزش مهارت خود مراقبتی و فرزند پروری به عنوان مهمترین راهکار های پیشگیری در جامعه یاد کرد و افزود: همه ما باید به گونه ای برای کنترل این آسیب ها در جامعه همکاری لازم را داشته باشیم.

,

بابویی با بیان اینکه باید ترس از بیان کردن مشکلات کودکان توسط خانواده ها ریشه یابی شود، اذعان کرد: پوشیده نگه داشتن مشکلات و اتفاقات ناگوار کودکان، عدم مراجعه خانواده ها به دادگاه ها و مراجع قانونی، نیازمند آگاه سازی و بحث و بررسی است، زیرا کودکی که مورد آزار و اذیت قرار می گیرد در آینده دچار مشکل خواهد شد.

,

سرپرست معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه اشاره ای به برنامه های این معاونت در زمینه کنترل و پیشگیری از کودک آزاری داشت و تصریح کرد: تدوین برنامه جامع سلامت استان و ابلاغ این برنامه به همه دستگاه های مرتبط، اطلاع رسانی از طریق کانال های تلگرامی، معرفی یک نفر به عنوان پیام گذار جامع سلامت و عقد تفاهم نامه در جهت کنترل و پیشگیری از کودک آزاری در بین سازمان ها از جمله برنامه های در دست اقدام این معاونت است.

,

برپایه این گزارش؛ در این نشست اعضای کارگروه موضوعات و پیشنهادات خود را در این زمینه مطرح نمودند و مقرر شد دبیرخانه کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی با محوریت" کودک آزاری" تشکیل و همچنین برنامه های آموزشی در صدا و سیمای استان با حضور روانشناسان در جهت ارتقا سطح آگاهی مردم در این زمینه برگزار شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه