اخبار داغ

برگزاری همایش گوهر علم و عفاف در سنندج / عادی سازی روابط دختر و پسر، هیجانات جنسی جامعه را افزایش می دهد

برگزاری همایش گوهر علم و عفاف در سنندج / عادی سازی روابط دختر و پسر، هیجانات جنسی جامعه را افزایش می دهد
زندگی کوتاه این بانوی پاکدامن، الگوی دختران امروز برای حرکت در مسیر زندگی اسلامی و رسیدن به جایگاه واقعی همراه با حفظ کرامت زن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، ناهید منصوری مسئول بسیج جامعه زنان استان کردستان صبح امروز در همایش گوهر علم و عفاف که در سالن شهدای گمنام سنندج برگزار شد اظهار کرد: زندگی کوتاه این بانوی پاکدامن، الگوی دختران امروز برای حرکت در مسیر زندگی اسلامی و رسیدن به جایگاه واقعی همراه با حفظ کرامت زن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل,


وی گفت: حضرت معصومه(س) در کنار تمام القاب به کریمه اهل بیت(س) شهرت دارند، چرا که ایشان بر اثر عبادت و بندگی خداوند به مرتبه ای رسیده اند که مظهر اراده حق و واسطه فیض الهی شده اند؛ همانگونه که امام صادق(ع) فرمودند: «بندگی خداوند گوهری است که نهایت و باطن آن فرمانروایی بر موجودات است».

,
,

, ,


منصوری یادآور شد: همواره و در همه جا توصیه های زیادی جهت تعلیم و تربیت دختران به عنوان همسران و مادران آینده شده است و به ویژه والدین ملزم شده اند تا به تربیت دخترانشان توجه زیادی داشته باشند، چرا که از نخستین وظیفه ها، نقش تربیتی است که به معنای ایجاد تغییرات مطلوب و به عبارت بهتر سازندگی هدفدار در دختران خواهد بود.

,
,

, ,


وی  با یادآوری موج هجوم فرهنگی غرب به سوی جامعه دختران خاطر نشان کرد: در این موقعیت حساس، باید در جهت معرفی الگوهای اسلامی تلاش کنیم که با کسب فضائل بی نظیر، خود را به بالاترین درجات معنوی رهنمون ساختند.

,
,


منصوری، بسط و گسترش سبک زندگی اسلامی را مهمترین مؤلفه پیش رو برای دختران خواند و اظهار داشت: کسب توأمان دانش و معنویت برای دختران مسلمان امری حیاتی تلقی می شود و فاصله گرفتن آنان از اخلاقیات، حجب و حیا، عواطف مادرانه و غفلت از دانش مفید تهدیدی برای بشریت است.

,
,

, ,


 وی، نابودی کرامت دختران و زنان را هدف اصلی فرهنگ سرمایه داری غرب خواند و افزود: دنیای سرمایه داری غرب با سرپوش گذاشتن بر ارزش های اخلاقی، انسانی و نقض کرامت زن، به دنبال ترویج استفاده ابزاری از دختران و زنان و نگاه تجاری به آن ها است که نتیجه آن نابودی هویت دختران در جوامع بشری است.

,
,

, ,


نوجوانان دختر در دوره ی بحران و آغاز دوران هویت یابی هستند
در ادامه کوروش نامداری دکترای روانشناسی بالینی بیان داشت: نوجوانان دختر در دوره ی بحران و آغاز دوران هویت یابی هستند. در این دوران، نوجوان در مورد جایگاه خود در خانواده حساسیت دارد و ممکن است احساس کرده که جایگاه واقعی خود در خانواده ندارد.

,
,
,

, ,


وی گفت: سن بلوغ دختران نوجوان سن حساس هویت یابی است و سخترین سن برای تربیت است , احساس تنهایی , گرایش به رابطه با پسر , نیاز های عاطفی دختران همه و همه نیاز به آموزش های والدینی است که بیشترین و بهترین ها را می توانند برای فرزندانشان رقم بزنند.

,
,

, ,


وی ادامه داد: در دوره بزرگسالی یک نوع تضاد وتعارض بین نوجوانان ومخوصا دختران و والدین بوجود می آید.سن به وجود آمدن تضادها و تعارضات دختران با والدینشان 12 تا 18 سالگی است. اگر این تعارضات به شکل صحیحی حل نشود، تا سنین بزرگسالی ادامه خواهد یافت. بی‌توجهی یا کم‌توجهی والدین به اختلاف‌ها و تضادهای به‌وجود آمده، ممکن است موجب ایجاد فاصله و گسست‌هایی ‌شود که هر روز بر عمق آن افزوده شده و آثار جبران‌ناپذیری برای دختران به وجود بیاورد.

,
,

 

,

, ,


نامداری تاکید کرد: باید با تربیت صحیح و درست دخترانمان، به آنها اعتماد کنیم اگر تربیت دخترانمان درونی باشد، آنها خودکنترل می‌شوند و دیگر مشکلی برایشان پیش نخواهد آمد. والدین باید زیبایی و توانمندی دخترانشان را به رخشان بکشند تا دیگران از بیرون او را جلب نکنند، والدین باید با دخترانشان همدلی کنند، به آنها بها دهند و از دید آنها دنیا را ببینند.اگر تربیت فرزندانمان درونی نباشد، از بیرون قادر به کنترل آنها نخواهیم بود.

,
,

, ,


فضای مجازی یکی از زمینه‌های مهم بروز ناهنجاری در خانواده‌هاست

,
,

, ,


در ادامه سروان رضایی کارشناس پلیس فتا اظهار کرد: اولویت پلیس فتا را پیشگیری اجتماعی و مقابله با جرائم سایبری عنوان کرد.

,
,

, ,

وی تصریح کرد: فضای مجازی جدای از اینکه به عنوان یک تکنولوژی فرصت‌هایی دارد، با ورود گوشی‌های هوشمند و افزایش شبکه‌های مبتنی بر موبایل، متاسفانه آسیب‌های اجتماعی در بین جوانان بیشتر شده است.

,

 

,

وی گفت: سهل‌انگاری و استفاده بی‌رویه این شبکه‌ها که اهداف خاصی پشت آن قرار دارد، فکر و ذهن جوانان را متزلزل می‌کند و چون استفاده غیراصولی می‌شود، گاها منجر به آسیب و جرائم می‌شود.

,

, ,

رضایی افزود: پنهان ماندن هویت، منتشر شدن اطلاعات به سرعت، جذابیت و تنوع و وابسته به زمان نبودن از ویژگی های فضای سایبری است که با عنوان تهاجم فرهنگی یا تهدید نرم ، بیش از یک قرن است که استعمارگران روش خود را تغییر و از طریق سیاست های فرهنگی می خواهند به اهداف شوم خود برسند.

,

, ,

وی بیان داشت: نامرئی و نامحسوس بودن، دراز مدت و دیر پا و گسترده و همه جانبه و فراگیر بودن از ویژگی های تهاجم فرهنگی است که شناخت همه جانبه تهاجم فرهنگی، تقویت بینش دینی و سیاسی مردم، خودسازی متولیان فرهنگی و تلاش برای زدودن فقر اقتصادی از راه های مقابله با این نوع تهدیدات است.

,

 

,

 
رضایی خاطر نشان کرد: امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی به یکی از دغدغه های خانواده ها و آحاد جامعه تبدیل شده به طوری که شاهد افزایش جرائم در حوزه ی فضای مجازی هستیم.

,
,


 
وی با بیان اینکه امروزه جرائم از فضای سنتی و واقعی به فضای مجازی کوچ کرده است گفت: این شبکه ها در کنار فرصت هایی که برای کاربران ایجاد کرده تهدیدهایی را نیز به دنبال دارد و پلیس همواره به دنبال تامین امنیت برای کاربران در این حوزه است .

, ,
,
,


انتهای پیام/

,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه