اخبار داغ

نائب رئیس اتحادیه صنف میوه و تره بار استان کرمان مطر ح کرد

افزایش بی سابقه قیمت پیاز در کشور/ کفران نعمت دولتی ها دامن گیر مردم شد

افزایش بی سابقه قیمت پیاز در کشور/ کفران نعمت دولتی ها دامن گیر مردم شد
رئیس اتحادیه صنف میوه و تره بار استان کرمان گفت : قیمت افزایش قیمت بی سابقه بوده است ، زیرا سال گذشته مابقی پیاز ، پیازکاران نیز خراب شد و بر زمین ماند و دولت هم تنها یک کمک جزئی به آنها کرد، لذا امسال کشاورزان از کاشت پیاز خودداری کردند و هیچکس پیاز نکاشته است و، اصلا در هیچ کجای ایران پیازی کاشته و برداشته نشده است لذا این کمبود و گرانی طبیعی است زیرا کاشتی صورت نگرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛اکبر صفار هاشمی نائب رئیس اتحادیه صنف میوه و تره بار استان کرمان در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان از وضعیت پیاز در استان،گفت : الان پیاز در بهترین قیمت برای شهروندان کرمانی است زیرا د رمیدان تره بار کیلویی سه هزار و پانصد خرید و فروش می شود و در سطح شهر با قیمت ۴۰۰۰ تا ۴۵۰۰ به دست مصرف کننده می رسد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان , شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان ,

وی ادامه داد : کرمان از همه ی  شهرها قیمت پایین تری در عرضه پیاز دارد اما در شهرهایی مانند تهران و ارومیه حتی تا نرخ ۸ هزار تومان هم می رسد .

,

هاشمی اذعان کرد : علت گرانی پیاز عدم کاشت آن توسط کشاورزان است زیرا در سال گذشته کفران نعمت بسیاری شد ، در ابتدا که دولت محصول برداشت شده پیاز را با قیمت ۶۰۰ تا ۷۰۰ خریداری کردکه البته از نظر کشاورزان بسیار پایین بود لذا  عدم مدیریت درست باعث خراب شدن آنها شد و دولت آنها را در بیابان های اطراف ریخت  ، لذ ا اگر در سال گذشته محصول این کشاورزان دپو و خراب نمی شد اکنون این افزایش نرخ به یکباره وجود نداشت.

,

رئیس اتحادیه صنف میوه و تره بار استان کرمان اذعان کرد : افزایش قیمت بی سابقه بوده است ، زیرا سال گذشته مابقی  پیاز ، پیازکاران نیز خراب شد و بر زمین ماند و دولت هم تنها یک کمک جزئی به آنها کرد ، لذا امسال کشاورزان از کاشت پیاز خودداری کردند و هیچکس پیاز نکاشته است و اصلا در هیچ کجای ایران پیازی کاشته و برداشته نشده است لذا این کمبود و گرانی طبیعی است زیرا کاشتی صورت نگرفته است .

,

وی در پایان خاطر نشان کرد : به نظر می آید دولت در این امر برنامه ریزی جامعی نداشته و کارهایش بر طبق روال و معمول همیشه نیست .

,

انتهای پیام /م

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه