اخبار داغ

به موجب تفاهم‌نامه‌ی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و استانداری لرستان، انجام می‌شود:

700 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای توسعه و رفع محرومیت استان لرستان

700 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای توسعه و رفع محرومیت استان لرستان
نشست امضای تفاهم‌نامه‌ی محرومیت‌زدایی و توسعه‌ی استان لرستان با حضور رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، نماینده‌ی ولی فقیه در استان لرستان و امام‌جمعه‌ی خرم‌آباد و استاندار لرستان در محل استانداری این استان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به موجب این تفاهم‌نامه که توسط محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و هوشنگ بازوند، استاندار لرستان به امضا رسید، 700 میلیارد تومان از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی و ایجاد اشتغال، و ساخت و تکمیل پروژه‌های زیربنایی، مسکن محرومان، بهداشت و درمان، فرهنگی و آموزشی و ارایه‌ی خدمات حمایتی مانند تحت پوشش قرار گرفتن ایتام، اعطای وام قرض‌الحسنه و کمک به درمان زوج‌های نابارور مناطق محروم، در استان لرستان سرمایه‌گذاری خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مراسم امضای این تفاهم‌نامه، با آسیب‌شناسی اقتصاد کشور، گفت: در این رابطه اگر مردم وارد نشوند و مشارکت نکند، مشکلات اقتصادی برطرف نمی‌شود.

,

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)  با اشاره به این‌که مشکل اساسی در فرهنگ کار داریم، گفت: باید فرهنگ کار  را در کشور گسترش دهیم تا هر کس مهارتی دارد از آن استفاده کند و اگر به افزایش مهارت جوانان توجه کنیم، مشکل بیکاری کاهش می‌یابد.

,

وی با تأکید بر این‌که روحیه و فرهنگ ما در زمینه‌ی کار نیازمند اصلاح است، تصریح کرد: روی این فرهنگ چندان کار نشده است، ما اگر مردم را حرفه‌ای نکنیم کشور آسیب می‌بیند.

,

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) افزود: مردم هرگاه در مسایل ورود کردند، موفق شدیم. در این زمینه نیز لازم است تا فرهنگ صحیح کار را بین  مردم جا بیندازیم و با مشارکت و توانمندی بالای مردم در اقتصاد موفق شویم.

,

مخبر در ادامه با مرور کارنامه‌ی بنیاد برکت، از زیرمجموعه‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در زمینه‌ی توانمندسازی اقتصادی مردم مناطق محروم، یادآور شد: در بنیاد برکت در ۳۱۰ طرح توانمندسازی اقتصادی با مردم مشارکت و برای 195 هزار نفر در مناطق محروم اشتغال‌زایی کردیم و هم‌اینک نیز بیش از ۲ هزار نفر طرح جدید اقتصادی ارایه داده‌اند تا با ما همکاری و در زمینه‌ی اشتغال‌زایی برای مردم مناطق محروم مشارکت کنند.

,

نماینده‌ی ولی فقیه در استان لرستان هم در این نشست با اشاره به اقدامات چشم‌گیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، گفت: استان لرستان ظرفیت‌های بسیاری دارد و امیدواریم بیش از گذشته شاهد خدمات ارزشمند ستاد اجرایی در استان باشیم.

,

آیت‌الله سیداحمد میرعمادی با تقدیر از اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در سراسر کشور، دکتر محمد مخبر، رییس ستاد اجرایی را چهره‌ای توانمند و ولایی و پرتلاش دانست و گفت: ستاد اجرایی در سراسر کشور منشأ خیر و برکت است.

,

وی با بیان این‌که خدمت کردن به مردم و رفع مشکلات آن‌ها، داشتن احساس مسئولیت و انجام دادن کاری برای رضای خدا سبب برکت می‌شود، گفت: نشانه‌ی رضایت خدا خدمت به نیازمندان است.

,

وی افزود: از ویژگی‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) رفع محرومیت از جامعه و رفع  مشکلات محرومان و این اقدامات ماندگار هستند.

,

وی با تأکید به این‌که امیدواریم امسال  شاهد سرمایه‌گذاری چشم‌گیر در جهت تولید و اشتغال باشیم، عنوان کرد: طبق قولی که رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به ما دادند، مقرر شده تا تعدادی مسجد و خانه‌ی عالم دیگر در مناطق محروم روستایی احداث شود.

,

استاندار لرستان هم در این نشست با تبیین زمینه‌های مستعد سرمایه‌گذاری در استان لرستان، گفت:‌ سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی مردم لرستان، علاوه بر کاهش نرخ بیکاری، در جلوگیری مهاجرت مردم نیز نقش بسزایی دارد.

,

هوشنگ بازوند، ضمن تقدیر از اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان لرستان، گفت: اوایل سال ۹۳ نشستی با دکتر مخبر داشتیم و من وضعیت استان را گزارش دادم. بر همین اساس تا این لحظه ۱۲۴ میلیارد تومان از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در لرستان سرمایه‌گذاری شده است.

,

وی با بیان این‌که استان لرستان دارای ظرفیت‌های خوبی است ولی به علت وجود مشکلات و چالش‌هایی که داریم نتوانسته‌ایم به خوبی از آن‌ها استفاده کنیم، عنوان کرد: بیکاری بزرگ‌ترین و رنج‌آورترین چالش در لرستان است که مردم با آن روبه‌رو هستند.

,

استاندار لرستان افزود: در این خصوص سرمایه‌گذاری خوبی شده اما حجم بیکاری در لرستان زیاد است و ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است تا مشکل بیکاری در این استان حل شود‌.

,

بازوند با اشاره به این‌که خروجی این بیکاری صرف‌نظر از آسیب‌های اجتماعی منجر به مهاجرت می‌شود، یادآور شد: ۱۰۳هزار دانش‌جو در لرستان داریم که مایه‌ی امید هستند که می‌توانند بسیاری از  چالش‌ها را از بین ببرند.

,

استاندار لرستان در خصوص تفاهم‌نامه‌ی منعقد شده میان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و استانداری لرستان، خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌ای که تنظیم شده بسیار منطقی و معقول و کاملاً توسعه‌گرا است.

,

بازوند با اشاره به این‌که این تفاهم‌نامه در راستای توانمندسازی مردم محروم استان است، گفت: لازم است تا تمام تلاش‌مان را روی توانمندسازی مردم بگذاریم.

,

وی اضافه کرد: در توانمندسازی اقتصادی و مشارکت در استان طبق شرایط بررسی شده ۲۴ واحد صنعتی‌ آمادگی سرمایه‌گذاری و جلب مشارکت دارند و در حوزه‌ی کشاورزی نیز دو واحد مستعد داریم که آماده‌ی همکاری هستند.

,

استاندار لرستان با اشاره به دو الگوی مشارکت و توانمندسازی اقتصادی بنیاد برکت شامل طرح‌های آسمان و آفتاب، تصریح کرد: این دو الگو کارشناسی شده هستند و می‌توان از آن‌ها در جهت ایجاد اشتغال و ثروت استفاده کرد.

,

بازوند در ادامه یادآور شد: احیا و فرآوری نفت فرصتی است تا ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از طریق گروه توسعه‌ی اقتصادی تدبیر روی آن سرمایه‌گذاری کند و به عنوان یک صنعت بزرگ برای ایجاد اشتغال دایم استفاده شود.

,

در پایان جلسه رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و استاندار لرستان، تفاهم‌نامه‌ی محرومیت‌زدایی و توسعه‌ی استان لرستان را امضا کردند. بر اساس متن اولیه‌ی این تفاهم‌نامه، حجم سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی در استان لرستان 420 میلیارد تومان تعیین شده بود که این عدد براساس مذاکرات نشست و موافقت رییس ستاد، به 700 میلیارد تومان افزایش یافت.

,

پس از این نشست، رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، نماینده‌ی ولی فقیه در استان لرستان و استاندار لرستان در یک نشست خبری با حضور خبرنگاران شرکت کردند. در ادامه نیز دکتر مخبر از چند خانواده‌ی معظم شهید مدافع حرم استان تجلیل به عمل آورد.

,

در پایان این سفر یک روزه، رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با خانواده‌ی معظم شهیدان رحمتیان و خانواده‌ی جانباز سرافراز موسوی دیدار و از ایشان تجلیل به عمل آورد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه