اخبار داغ

گزارشی از گرانی مرغ و پیاز در مهدیشهر؛

قیمت پیاز روی خط نوسان/ احتمال افزایش قیمت مرغ تا 9500 تومان

قیمت پیاز روی خط نوسان/ احتمال افزایش قیمت مرغ تا 9500 تومان
قیمت روز افزون برخی از مواد غذایی اساسی باعث شده مردم از این گرانی ها ابراز نگرانی کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار نیزوا، افزایش بی رویه و روزانه قیمت پیاز و همچنین گرانی قیمت مرغ این روزها داد مردم را درآورده است و خواستار رسیدگی مسئولین هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیزوا,

در همین راستا، نظر برخی از شهروندان مهدیشهری را در خصوص این گرانی ها جویا شدیم.

,

ذوالفقاری یکی از شهروندان مهدیشهری در خصوص گرانی مرغ در این مدت، گفت: وقتی قیمت گوشت بالا است و قدرت خرید نداریم، ترجیح می دهیم که مرغ را سر سفره بیاوریم که اگر کنترل نشود مجبور هستیم مرغ را نیز از سبد کالای خانوار خود حذف کنیم.

,

وی افزود: با این گرانی ها و تورمی که پایین هم نمی آید چگونه باید زندگی کارگری را بچرخانیم؟ کمر ما زیر بار گرانی ها خم شده. آیا مسئولین نباید فکر چاره برای ما بکنند؟

,

این شهروند با اشاره به گرانی پیاز نیز تصریح کرد: چرا هر ساله باید شاهد گرانی های برخی کالاهای اساسی باشیم. یک سالی سیب زمینی گران می شود، یک سالی پیاز، یک سالی سیر، چرا دولت کنترلی بر قیمت محصولات کشاورزی ندارد.

,

یک بانوی خانه دار هم در همین خصوص گفت: پیاز یکی از ارزانترین محصولات بود اما با این قیمتی که به 4 هزار تومان رسیده، مجبوریم با همین قیمت گران خریداری کنیم چرا که پیاز جزو مواد غذایی روزانه و اساسی است و نمی توان آن را مصرف نکرد.

,

وی ادامه داد: وحشتناک تر از گرانی مرغ گران شدن پیاز است چرا که  بیش از 60 درصد گران شده و اگر محصولات نیز مثل پیاز اینگونه گران شوند مصیبت است.

,

یک شهروند کارمند نیز در گفتگو با خبرنگار نیزوا، اظهار کرد: مسئولین باید بر قیمت ها نظارت کافی داشته باشند و اجازه ندهند کالاها گران شود چون شدیدا به مردم فشار می آید.

,

وی ادامه داد: در این دوران بیکاری که بسیاری هزینه برای تامین نیازهای اساسی را ندارند این گرانی ها هم بر آنها فشار می آورد و باعث می شود از همه چیز نا امید شوند. 

,

در این میان اما فروشندگان میوه و تره بار و مواد پروتئینی نیز از افزایش قیمت هت راضی نبودند چرا که این گرانی نه به نفع آنان است و نه به نفع خریداران.

,

نجاتی صاحب یکی از میوه فروشی های شهر قیمت هر یک کیلو گرم پیاز را 3800 تومان عنوان کرد و گفت: قیمت پیاز این دو سه روز اخیر تا200-300 تومان کاهش داشته که امیدواریم این روند کاهش ادامه یابد و حداقل به 3 هزار تومان برسد.

,

وی با بیان اینکه بیش از یک ماه است که قیمت پیاز افزایش داشته، افزود: سه ماه پیش پیاز درشت رستورانی 750 تومان بود اما الان پیاز رستورانی که حتی کیفیتش کمی پایین تر است 4 هزار تومان می باشد.  

,

نجاتی به دلایل گرانی قیمت پیاز پرداخت و تصریح کرد: کمبود پیاز در میدان تره بار و از آن طرف افزایش تقاضای مردم، باعث شد دلال ها از این فرصت استفاده کرده و پیاز را با قیمت بالا روانه بازار کنند.

,

دلجو یکی دیگر از فروشندگان میوه و تربار در مهدیشهر در گفت و گو با خبرنگار نیزوا، اظهار کرد: چون قیمت پیاز بسیار گران است درصد کمتری سود می گذاریم و 3800 می فروشیم تا مردم بتوانند خریداری کنند اما از فروشندگان بیش از 4 هزار تومان هم پیاز را می فروشند.

,

وی با بیان اینکه قیمت پیاز باید کمتر از 2 هزار تومان باشد، خاطر نشان کرد: با افزایش قیمت پیاز تقاضای مردم کمتر شده و نه کیلویی بلکه عددی می خرند امااگر پیاز گران تر از این شود مردم می روند گوشت می خرند، چرا پیاز بخرند!

,

دلجو تاکید کرد: دولت باید در این زمینه افزایش یا کاهش شدید قیمت ها تدابیری بیاندیشد و با برنامه ریزی اجازه ندهد با کشت نادرست هر سال محصولی گران شود، یک سال می بینیم سیب زمینی گران می شود و یک سال دیگر آنقدر زیاد دارند که دور می ریزند.

,

همچنین یکی از فروشندگان مرغ و مواد پروتئینی نیز در خصوص افزایش قیمت مرغ، به خبرنگار نیزوا، گفت: قیمت مرغ ثبات ندارد و هر ساله در فصل تابستان به دلیل کمبود مرغ در تیر و مرداد ماه،افزایش قیمت را داریم.  

,

وی علت اصلی گرانی مرغ را گرمای هوا و عدم جوجه ریزی دانست و افزود: این گرانی منشا دیگری نیز دارد که جوجه یک روزه  و گرانی خوراک مرغاز آن جمله است.

,

این فروشنده، قیمت فعلی مرغ را هر 8550 تومان عنوان کرد و ادامه داد: احتمالا این قیمت تا 9500 هم می رسد ولی نهایت گرانی مرغ تا آخر مرداد استو بعد از آن فروکش می کند.  

,

وی تصریح کرد: البته این قیمت واقعی مرغ است چون تولید کنندگان نیز در این گرما دارند تلفات جوجه می دهند و اگر قیمت مرغ زیاد هم ارزان شود تولید کننده ضرر می کند.

,

این فروشنده با بیان اینکه، افزایش قیمت مرغ برای فروشنده خوشحالی ندارد بلکه جای نگرانی است، اضافه کرد: در حقیقت وقتی ثیمت افزایش پیدا کند قدرت خرید مردم نیز کاهش می یابد که در این میان دولت باید از تولید حمایت کند تا محصول با قیمت مناسب تری به دست مصرف کننده برسد نه اینکه مرغ یا گوشت را از خارج وارد کند.

,

وی خاطر نشان کرد: در این پانزده سالی که در عرضه کالا به مشتریان هستم مشاهده می کنم که  تقاضای مردم هر سال نسبت به سال قبل کمتر شده و قدرت خرید مردم هر سال بدتر می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه