اخبار داغ

نماینده مردم در مجلس عنوان کرد:

انتقاد از بی رونقی مناطق و فعالیت های صنعتی در سمیرم/ مشکل اینترنت روستاها پیگیری شد

انتقاد از بی رونقی مناطق و فعالیت های صنعتی در سمیرم/ مشکل اینترنت روستاها پیگیری شد
نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اتسلامی تأکید کرد: وضعیت دو ناحیه و منطقه صنعتی سمیرم مناسب ظرفیت های خوب و کشاورزی این شهرستان نیست و رونق اقتصادی چندانی در آنها شاهد نیستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سمیرم خبر، اصغر سلیمی با اشاره به نشست اخیر خود با علی یزدانی ، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان اظهار کرد: ۱۰ واحد در ناحیه و ۳۰ واحد در منطقه صنعتی سمیرم فعال هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سمیرم خبر,

وی با بیان اینکه این تعداد واحد فعال برای یک شهرستان ۱۰۰ هزار جمعیتی ناچیز است خاطر نشان کرد: مشکلات بخش های راکد و غیر فعال را به اطلاع معاون ویز رسانده و خواستار تقویت این نواحی شدیم.

,

به گفته وی، در شهرک ۳۵ هکتاری صنعتی سمیرم ۲۰ واحد غیر فعال و ۱۷ واحد نیز راکد هستند که تنها جواز تأسیس و زمین گرفته اند و هیچگونه فعالیتی نداشته اند.

,

سلیمی ادامه داد: همین موضوع در ناحیه صنعتی نیز مصداق دارد و در ۱۷ هکتار زمین این ناحیه ۱۵  واحد غیر فعال و ۱۰ واحد نیز راکد و بدون کارایی رها شده اند.

,

وی یکی از مهمترین موضوع های مطرح شده در نشست خود با معاون وزیر صنعت را عدم بهره برداری  از واحدهای آب معدنی ونک عنوان کرد و گفت: نبود برق فشار قوی و نقدینگی عامل اصلی عدم کارایی و رکود این واحدها در یک دهه گذشته است.

,

نماینده سمیرم در مجلس دهم تصریح کرد: سه واحد آب معدنی منطقه ونک بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند و سه واحد دیگر نیز از ۱۰ تا ۲۰ درصد پیشرفت کار داشته اند که به علت عدم حمایت و نبود نقدینگی متوقف و بدون کارایی رها مانده اند.

,

سخنگوی کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور، سمیرم را قطب تولید سیب دانست و افزود: درخواست ما از معاون وزیر، تبدیل بخشی از دو منطقه صنعتی شهرستان به صنایع غذایی و تبدیلی بود که مورد تاکید قرار گرفت.

,

وی درخواست مهم دیگر مطرح شده در این نشست را اختصاص دو ناحیه صنعتی به دو بخش وردشت و پادنای بزرگ سمیرم عنوان کرد و گفت: هر دوی این بخش ها توانمندی های خوبی در بخش های کشاورزی و دامی و حتی تامین مواد اولیه برخی صنایع دارند.

,

نماینده سمیرم در خانه ملت، همچنین نشستی با مدیرعامل مخابرات ایران داشته که پیرامون آن جلسه گفت: آنتن دهی تلفن همراه در روستاهای ورق و هرمزآباد از سوی این مقام مسئول دستور تقویت گرفت.

,

وی ادامه داد: مشکل اینترنت ضعیف در بخش دناکوه، وردشت، سادات آباد و کلیجه پادنا از موارد مطرح شده در این جلسه بود که مقرر شد به ۳G ارتقا یابد.

,

کمبود نقدینگی، بازاریابی محدود و فروش صنایع، فقدان انگیزه سرمایه گذاری، سودهای زیاد بانکی، افزایش نرخ بیمه و مالیات بر ارزش افزوده، گرانی حامل های انرژی ، نبود آب شرب و محوطه سازی مناسب(برق، آب، گاز، مخابرات) ، تأسیسات برق و روشنایی معابر و خطوط انتقال  در شهرک و ناحیه صنعتی سمیرم از دیگر موارد مطرح شده در نشست نماینده سمیرم با دکتر یزدانی معاون وزیر صنعت کشورمان بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه