اخبار داغ

تحولات عراق؛

دفع حملات داعش در اطراف مهم‌ترین منطقه نفتی عراق+ نقشه

دفع حملات داعش در اطراف مهم‌ترین منطقه نفتی عراق+ نقشه
نیروهای عراقی موفق شدند حمله داعش به یکی از مهم‌ترین مناطق نفتی این کشور را دفع کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ ده‌ها تن از عناصر تروریستی داعش مستقر در شمال شرق استان صلاح‌الدین عراق، با هدف نفوذ به بخش شمالی اطراف شهر بیجی حمله گسترده‌ای را علیه مواضع نیروهای بسیج مردمی آغاز کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

به گفته رسانه‌های عراقی، تروریست‌های داعش، شبانه حمله سنگینی را از بخش شمال شرقی علیه مواضع نیروهای بسیج مردمی به سمت منطقه «الفتحه» در اطراف رشته‌کوه‌های مکحول واقع در شمال شهر بیجی آغاز کردند.

,

نیروهای تیپ 44 وابسته به بسیج مردمی عراق مستقر در منطقه الفتحه موفق شدند با رصد دقیق و به‌موقع تروریست‌ها، از نفوذ آن‌ها به منطقه جلوگیری کنند.

,

سپس نیروهای عراقی موفق شدند با استفاده از سلاح‌های سبک و سنگین بعد از درگیری حدود پنج‌ساعته، ده‌ها تروریست را کشته و زخمی کنند و باقی تروریست‌ها را مجبور کنند به سمت مناطق اطراف رشته‌کوه‌های مکحول فرار کنند.

,

بر اساس اطلاعات منتشرشده، تعدادی زیادی از تروریست‌ها به طرف مناطق آلوده رشته‌کوه‌های مکحول متواری شدند و در حال آماده شدن برای انجام عملیات مجدد علیه نیروهای عراقی هستند.

,

رشته‌کوه‌های راهبردی حمرین در شمال استان صلاح‌الدین واقع ‌شده است و در اطراف این رشته‌کوه چندین میدان نفتی و همچنین چند پالایشگاه ازجمله پالایشگاه بیجی واقع‌شده است.

,

به گزارش صاحب نیوز، بخش وسیعی از رشته‌کوه‌های حمرین تحت کنترل نیروهای بسیج مردمی عراق است و بخش‌های کوچکی از رشته‌کوه تحت اشغال گروه تروریستی داعش است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه