اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

تحریم‌‌های آمریکا نقض کامل برجام و خروج عملی آمریکا از تعهدات خود است/ ایران می‌تواند به شرایط قبل از برجام برگردد

تحریم‌‌های آمریکا نقض کامل برجام و خروج عملی آمریکا از تعهدات خود است/ ایران می‌تواند به شرایط قبل از برجام برگردد
کارشناس مسائل سیاسی در خصوص تصویب طرح جامع تحریم‌های ایران در مجلس نمایندگان آمریکا گفت: دست جمهوری اسلامی برای انجام اقدامات مقابل به مثل باز خواهد شد و ایران می‌تواند به شرایط قبل از برجام به خصوص در بحث هسته‌ای برگردد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تهران نیوز، حسین کنعانی مقدم ، از فعالان سیاسی و دبیرکل حزب سبز در گفت‌وگو با تهران نیوز، در خصوص تصویب طرح جامع تحریم‌های ایران در مجلس نمایندگان آمریکا گفت: مشخص بود که بعد از مباحثی که در سنا مطرح شد در کنگره هم با تصویب اکثریت نمایندگان پذیرفته شود و به عبارت دیگر چک سفیدی به آقای ترامپ برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز,

کنعانی این قدام آمریکا را نقض کامل برجام و خروج عملی آمریکا از تعهدات خود دانست و افزود: اگر این مصوبه به امضای ترامپ برسد ما باید شاهد برجامی باشیم که در آن آمریکای وجود ندارد، یعنی این توافق به ۵ منهای ۱ تبدیل می‌شود.

,

روح برجام حاکی از این بود که تحریم‌ها به هر بهانه‌ای باید برداشته شود

, روح برجام حاکی از این بود که تحریم‌ها به هر بهانه‌ای باید برداشته شود,

دبیرکل حزب سبز ادامه داد: دست جمهوری اسلامی برای انجام اقدامات مقابله به مثل باز خواهد شد و ایران می‌تواند به شرایط قبل از برجام به خصوص در بحث هسته‌ای برگردد.

,

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: چین و روسیه از دیگر اعضای ۵+۱ است که به دلیل منافع خود از تنش میان ایران و آمریکا استقبال می‌کنند و دیگر اعضا توافق برجام که کشورهای اروپایی را شامل می‌شود پیرو سیاست‌های آمریکا هستند و بعید است که آن‌ها اقدام عملی برای مقابله با اقدامات ترامپ داشته باشند.

,

کنعانی ادامه داد: چین و روسیه منافعی را برای خودشان در ایران تبیین کردند که در قبال تحریم‌های بیشتر به دلیل مبادلات تجاری بی نصیب نبودند و هر مقدار آمریکا با ایران دچار تنش بیشتری باشد، ایران به دو کشور مذکور نزدیک‌تر می‌شود.

,

کارشناس مسائل خاورمیانه بیان کرد: نمایندگان آمریکا بر این باورند که تحریم‌های جدید در چارچوب برجام نیست بلکه در قالب مباحث موشکی و حقوق بشر با استناد به مصوبات شورای امنیت سازمان ملل(۲۲۳۱) است و با این اقدام سعی دارند ایران را به وسیله تحریم‌ها کنترل کنیم تا ناچار باشد برجام را با تمام شرایطش اجرا کند اما زمانی که توافق برجام صورت گرفت روح برجام حاکی از این بود که تحریم‌ها به هر بهانه‌ای باید برداشته شود و آمریکا نباید دنبال بهانه‌های جدیدی باشند.

,

ترامپ تنها زبان تهدید و زور را متوجه می‌شود

, ترامپ تنها زبان تهدید و زور را متوجه می‌شود,

وی افزود: ترامپ دنبال برجام بدون منفعت اقتصادی برای ایران است که تنها اهرمی برای فشار به نظام جمهوری اسلامی باشد، همچنین منافع اقتصادی را در این توافق به دست آورد بدون اینکه به ایران امتیازی بدهد.

,

کنعانی در مورد اقدامات ایران در مقابل تحریم‌های جدید با توجه به تصمیمات نمایندگان مجلس شورای اسلامی و صحبت‌های مقام معظم رهبری تصریح کرد: ترامپ تنها زبان تهدید و زور را متوجه می‌شود و در مذاکره هیچ گونه جایگاهی برای خود ندارد و ما چاره‌ای جز اقدامات مقابله به‌مثل نداریم و هر قدم که آن‌ها بر می‌دارند ما باید دو گام در مقابل آن‌ها برداریم.

,

دبیرکل حزب سبز اظهار کرد: باید تمام مسائل به خصوص مسئله هسته‌ای را بر اساس مکانیزم برجام پیش ببریم یعنی اینکه باید تمام اعضای ۵+۱ به نقض برجام از سوی آمریکا رای بدهند و آن‌ها این مجوز بازگشت ایران به مافع خود را صادر کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه