اخبار داغ

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفت‌وگو با دانا:

بیانیه آقای قالیباف را باید به دید مثبت نگریست/ این نامه برای ایجاد تغییرات میمون ومبارک است

بیانیه آقای قالیباف را باید به دید مثبت نگریست/ این نامه برای ایجاد تغییرات میمون ومبارک است
اصغر سلیمی گفت: به نظر بنده بیانیه آقای قالیباف را باید به دید مثبت نگاه کنیم، تاکید بر اجرای تغییرات در اصولگرایی توسط یکی از چهره های ارشد اصولگرایی میمون و مبارک است.
[

اصغر سلیمی نماینده مجلس دهم در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با بیان اینکه ناکامی هایی که اصولگرایان در چند انتخابات اخیر داشتند، نیاز به آسیب شناسی را ضروری ساخته، گفت: این ناکامی ها باعث شد تا این جریان به اهداف خود نائل نیایند و با یک آسیب شناسی دقیق و جدی و مبتنی بر برنامه ریزی با رویکردی جدید می توان برای آینده نقشه راه ترسیم کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: متاسفانه در سال های اخیر با وجود شکست ها، تغییراتی اساسی رخ نداده و در همین انتخابات اخیر نیز در حالیکه تشکیلاتی مانند جمنا شکل گرفت افرادی مانند باهنر و ولایتی در آن حضور نداشته یا فعال نبودند.

,

سلیمی خاطرنشان کرد: اصولگرایان باید با برنامه ریزی و آسیب شناسی همراه با گفتمانی موشکافانه بر آینده برنامه ریزی کنند. به هر حال جوانان خواسته هایی دارند که باید مورد توجه قرار گیرد اما متاسفانه اصولگرایان با تفکرات سنتی در این جهت طی مسیر می کنند و قدرت اقناعی برای توجیه جوانان و پاسخ به نیازهای آنها ندارند. از این رو لازم است این جریان در فضای جدید جهان و فناوری های نو رسانه ای و علمی خود را تطبیق داده تا قادر باشد با بدنه جوان جامعه ارتباط گیری کند.

,

وی یادآور شد: اهداف و نظرات جریان اصولگرا باید برای قشر جوان ملموس و قابل قبول باشد. بنابراین باید از جوانان درکادرسازی ها استفاده کرد تا این نیروها با زبان ارتباطی خوبی که دارند با بدنه جوان رابطه مناسب برقرار کنند. همچنین برای کارهای تشکیلاتی باید قانون احزاب هدفمند و اجرا شوند.

,

سلیمی با بیان اینکه اگر نتوانیم از جوانان استفاده و جذب کنیم، چه اصولگرایان چه اصلاح طلبان، این قشر جذب افرادی می شوند که با اهداف نظام همخوانی ندارد، گفت: از ظرفیت های جوانان در عرصه سیاسی باید به درستی استفاده شود. نباید با تعریف خط قرمزهای واهی آنها را فراری داد. هیچ تناقضی میان ارزش ها و اصول و تکنولوژی و نیازهای طبقه متوسط وجود ندارد، فقط باید با برنامه و هدفمند به این نیازها پاسخ داد.

,

وی همچنین با اشاره به بیانیه آقای قالیباف درباره لزوم تغییرات ساختاری و روندی در اصولگرایی، افزود: به نظر بنده بیانیه آقای قالیباف را باید به دید مثبت نگاه کنیم، تاکید بر اجرای تغییرات در اصولگرایی توسط یکی از چهره های ارشد اصولگرایی میمون و مبارک است. در پساانتخابات باید به این سمت حرکت کرد. حال آقای قالیباف به این نتیجه رسیده است و ما نیز این درخواست وی را قبول داریم و باید از یک نقطه ای حتما چنین برنامه هایی اجرایی شود.

,

سلیمی در پایان خاطرنشان کرد: این تغییرات باید انجام شود و این تغییرات باید در نگرش و رفتار اصولگرایان ایجاد شود تا به اهداف خود با زبان ساده تر و با یک رویه جدید منطبق  با نیازهای نسل جوان برسند. باید راه های گفتگو باز شود و آنهایی که همچنان اصرار به تفکر سنتی دارند با فضای جامعه را در اختیار جوانان فرهیخته و انقلابی قرار دهند، موضوعی که آقای قالیباف نیز در نامه خود به آن اشاره کرده که بسیار درست است. اصولگرایان باید ساختارشکنی کنند و هرچه زودتر تشکیلات را ایجاد و با برنامه ریزی اهداف خود را پیگیری کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه