اخبار داغ

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی:

مسئولان دولتی در پاسخ به تحریم های آمریکا به سرعت واکنش نشان دهند

مسئولان دولتی در پاسخ به تحریم های آمریکا به سرعت واکنش نشان دهند
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آمریکایی ها درحال پیگیری برنامه های مورد نظر خودشان هستند؛ ما نیز باید در اسرع وقت واکنش و اقدام های خود را انجام دهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهروز جعفری، در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز، پیرامون تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، معروف به مادر تحریم ها و نقض برجام و وضع تحریم های جدید علیه ایران با حداکثر آرا، اظهار کرد: اقدامی که در آمریکا صورت گرفته، هرچند مربوط به مجلس نمایندگان و سنا است و در نهایت ترامپ باید آن را امضا کند، اما آن طور که پیش می رود مشخص است که مصوب شدن آن قطعی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه این قانون اگرچه اختیارات رئیس جمهور را کاهش داده اما با توجه به رأی دوسوم کنگره و سنا احتمال تصویب آن بالا است، تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی باید در اولین قدم باید یک روند تک صدایی علیه آمریکا را در پیش بگیرد و  نهادهای نظارتی و منتقدان نیز همه یک صدا علیه این اقدام عمل کنند.

,

وی ادامه داد: در طرف مقابل ما در آمریکا، تنها سه نفر رأی مخالف به این طرح دادند، که نشان دهنده وحدت نظر آن ها علیه ایران، کره شمالی و روسیه است.

,

جعفری با بیان این که اولین اقدام مورد نیاز تک صدایی است، گفت: نباید کنسرت ما علیه آمریکا، تک نوازی خلاف جریان داشته باشد.

,

وی با بیان اینکه آمریکا مدعی است که این تحریم ها نقض برجام نیست، خاطرنشان کرد: هم خود مسئولان مذاکره کننده ما معتقدند که این اقدام ها نقض روح و جسم برجام بوده و هم در مذاکره هایی که آقای عراقچی با اروپاییان داشت، آن ها نیز تا حدودی اذعان کردند که اینگونه تحریم ها نقض برجام است.

,

جعفری با بیان اینکه ما برای اینکه متهم به نقض برجام نشویم باید از خود محتوای برجام استفاده کند، عنوان کرد: اگر چه آمریکایی ها به این راهکارها پایبند نیستند اما در همین برجام راهکاری وجود دارد که اگر آمریکا اقدامی صورت دهد که نقض برجام باشد باید از چه راه هایی وارد شد.

,

نماینده سابق مردم سمیرم در مجلس هشتم، از جمله این راهکارها را اقدام مقابله به مثل و کمیته شکایت دانست و گفت: طرف مقابل درحال تسریع در اقدام و برنامه های خود است، اما ما درحال تاخیر و بی هماهنگی هستیم و این موضوع پذیرفته نیست.

,

نماینده سابق مجلس هشتم خاطرنشان کرد: طرح سه فوریتی که برای مقابله با تحریم ها در مجلس به اجرا درآمد، درحال حاضر به یک فوریت کلید خورده و با توجه به سابقه مجلس، اگر همین یک فوریت هم تقاضا برای بررسی آن نباشد، در روند نوبت ها قرار می گیرد.

,

وی با بیان اینکه ،ما نیز باید با قوّت روند خود علیه این اقدام ها را تسریع و تقویت کنیم، عنوان کرد: آمریکا درحال انجام برنامه های مورد نظر خود است و ما نیز باید در اسرع وقت اواکنش ها و اقدام خود را انجام دهیم.

,

جعفری با اشاره بندهای خوبی که در این طرح علیه اقدامات آمریکا وجود دارد، گفت: مهم ترین نکته، تقویت خودمقاومتی در داخل است؛ همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند ما باید منتظر تحریم های دیگر هم باشیم، دولت باید براساس برنامه ششم توسعه، شعارهای خود در انتخابات و قانون برنامه بودجه، بر بحث اقتصاد مقاومتی تکیه کند، چون ممکن است ما روزها و سال های سخت تری در پیش داشته باشیم.

,

نماینده سمیرم در مجلس هشتم، تاکید کرد: اگر این اقدامات و واکنش ها همزمان اتفاق بیافتند، شاهد پاسخ مناسب علیه این نقض برجام خواهیم بود.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه