اخبار داغ

در دیدار سرکنسول ترکیه در تبریز با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی مطرح شد؛

تاکید حجت الاسلام آل هاشم و چاغلار بر مواظبت از روابط دو کشور از گزند توطئه های آمریکا

تاکید حجت الاسلام آل هاشم و چاغلار بر مواظبت از روابط دو کشور از گزند توطئه های آمریکا
صبح امروز فاهری چاغلار، سرکنسول ترکیه در تبریز با حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی دیدار و گفتگو کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  ائل ،صبح امروز فاهری چاغلار، سرکنسول ترکیه در تبریز با حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز دیدار و گفتگو کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  ائل ،,

امام جمعه تبریز: صداقت خودمان را در روزهای سخت نشان داده ایم

,

امام جمعه تبریز ضمن قدردانی از حضور مداوم چاغلار در نمازهای جمعه تبریز، گفت: من در نمازهای همه مسلمانان از جمله مسلمانان ترکیه را دعا می کنم.

,

وی ضمن تاکید بر روابط مثبت ایران با همسایگان خود، افزود:جمهوری اسلامی ایران نشان داده که با کشورهای همسایه خوب رفتار می کند.

,

وی ادامه داد: ایران اولین کشوری بود که در زمان کودتا علیه اردوغان، آن را محکوم کرد و ما صداقت خودمان را در روزهای سخت نشان دادیم.

,

امام جمعه تبریز با بیان اینکه سیاست ما کاملا شفاف و روشن است؛ تصریح کرد: آمریکا و در کنار آن رژیم صهیونیستی می خواهند بین ما اختلاف بیندازد و باید خیلی مواظب باشیم.

,

وی افزود: در این چند ماه اخیر که ایران و ترکیه روابط خوبی داشتند؛ دشمنان و آمریکا سعی در به هم زدن این روابط داشتند.

,

سرکنسول ترکیه: محکوم نمودن کودتا از سوی ایران برای ترکیه خیلی ارزش داشت

,

در این دیدار هممچنین چاغلار دیدار ضمن ابراز علاقه خود به تبریز، گفت: تبریز و ایران را دوست دارم و البته تبریز را جور دیگری دوست دارم و مردم تبریز با ما رفتار خوبی دارند و هیچ گاه احساس غربت نکردیم.

,

وی ضمن ابراز خرسندی از روابط ایران و ترکیه، افزود: خوشحالیم که کشور همسایه قدرتمندی مثل ایران داریم و سعی داریم این روابط خوبمان را تقویت کنیم.

,

سرکنسول ترکیه در تبریز ضمن قدردانی از موضع خوب ایران در کودتای ترکیه، بیان داشت: دولت ایران از همان لحظات اول، این کودتا را محکوم کرد و اینکه اعلام کرد در کنار ترکیه هستیم برای ما ارزش زیادی دارد.

,

چاغلار ضمن اشاره به حساسیت امام جمعه تبریز بر مواظبت از توطئه آمریکا در رابطه با روابط دو کشور، گفت: اجازه نمی دهیم آمریکا و هیچ کشور دیگری بین ما اختلاف بیندازد و این پایداری روابط را حفظ می کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه