اخبار داغ

گرانی پیاز اشک مردم بوشهر را در آورد/ مسئولین اگر نمی توانند مواد مصرفی را ارزان کنند حداقل گرانش نکنند

گرانی پیاز اشک مردم بوشهر را در آورد/ مسئولین اگر نمی توانند مواد مصرفی را ارزان کنند حداقل گرانش نکنند
علاوه بر گرانی اجناس بی ثباتی قیمت ها در بازار بوشهر بی داد می کند و پیاز در بازار بوشهر بین قیمت کیلویی ۴۲۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان به فروش می رسد و این مسئله در گرمای شدید بوشهر، خرید کردن را برای شهروندان دشوار ساخته و اشک مردم را درآورده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ پیاز یکی از اصلی ترین مواد مورد نیاز در تهیه همه غذاها است از این رو همه روزه مردم آن را خریداری می کنند چرا که می توان گفت پیاز در همه غذاها نقش اساسی دارد و طعم دهنده غذا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس؛ ,

چندی است که قیمت پیاز از سیفی جات و حتی بسیاری از میوه ها مانند موز پیشی گرفته و گرانی این محصول زراعی نقل محافل شده است، گفته می شود به طوری شده است که خرید پیاز در بین مردم کاهش پیدا کرده است به گونه ای که اگر قبلا 2 کیلو پیاز خریداری می شد با گران شدن آن، به یک یا نیم کیلو بسنده می کنند.

,

قیمت پیاز در سراسر کشور سیر صعودی داشته و استان بوشهر که میوه و تره بار خود را از استان فارس تهیه می کند از این مهم مستثنا نیست و می توان گفت گرانی این محصول در بوشهر بیش از شهر و استان های دیگر است.

,

در بازار امروز بوشهر، پیاز با قیمت هر کیلو 4200 تا 5000 تومان به فروش می رسد

,

بر همین اساس به سراغ شهروندان بوشهری رفتیم تا در مورد گرانی پیاز در بازار بوشهر با آن ها گفتگویی داشته باشیم که در ادامه می خوانیم.

,

بابایی یکی از شهروندان بوشهری در گفتگو با سپاس اظهار کرد: با گران شدن پیاز، به اندازه گذشته قادر به خریداری و استفاده از آن نمی باشیم به گونه ای که مصرف پیاز در خانه نسبت به گذشته خیلی کمتر شده است، باید تا اخر ماه از این حقوقی که می گیریم استفاده کنیم ولی با  گران شدن بعضی اجناس، به طور مثال پیاز، مصرف خود را کمتر از حد معمول پایین می آوریم تا در آخر ماه فشاری به ما وارد نشود و در اول ماه فقط توانستیم خواربار را خریداری کنیم و برای تهیه مرغ و گوشت در مزیقه هستیم.

,

زنده بودی از دیگر شهروندان بوشهری گفت: مدتی است قیمت پیاز به شدت بالا رفته و پیازی که کیلویی 1500 تومان می خریدیم الان باید هر کیلو 4500 تومان خریداری کنیم و همین امر باعث شده تا قادر به خریداری پیاز به اندازه نیازمان نباشیم.

,

ماهینی یکی دیگر از شهروندان بوشهری حین خرید میوه و تره بار در گفتگو با سپاس اذعان داشت: پیازی که 1500 خریداری می شد الان با قیمت هر کیلو 5000 تومان خریداری می شود و دلیل اینکه پیاز باید به این اندازه گران شود سوالی است که اذهان عموم رو به خود درگیر کرده چرا که می بینیم میوه های مثل موز از پیاز ارزان تر هستند ولی پیازی که در تهیه غذا نقش اساسی دارد 3 برابر قیمت آن افزایش یافته است.

,

وی افزود: متاسفانه مسئولین صدای ما را نمی شنوند و هر چقدر که مشکلاتمان را اعلام کنیم باز هم شاهد عدم توجه مسئولینی هستیم که به این مسئله کاملا واقف هستند که چه اجناسی گران شده است، کسانی هستند که حتی قادر به خرید پیاز کیلویی 2 هزار تومان هم نیستند اما اگر ارزان نمی شود حداقل گران نشود.

,

بر اساس این گزارش، قیمت پیاز در بوشهر همانند شهرهای دیگر سیر صعودی داشته به طوری که می توان گفت 3 برابر شده است.

,

متاسفانه در شهر بوشهر علاوه بر گرانی، بی ثباتی در قیمت ها بی داد می کند به این صورت که مغازه ها با فاصله 20 متری از یکدیگر با هم اختلاف قیمت دارند و پیاز در بازار بوشهر بین قیمت کیلویی 4200 تا 5000 تومان به فروش می رسد و این مسئله در گرمای شدید بوشهر، خرید کردن را برای شهروندان دشوار ساخته و اشک مردم را درآورده است چرا که باید در این هوای گرم به دلیل عدم ثبات قیمت باید به دنبال ارزان ترین قیمت در بازار باشند.

,

مسئولین به جای آن که مرهمی باشند بر درد مردم و برای رفع مشکلات مردم قدم بر دارند، به مشکلات آن ها نیز می افزایند و تلاش چندانی برای حل مشکل گرانی، حتی اجناس و محصولات داخلی کشور هم نمی کنند و این مهم به شدت مردم را نگران کرده و از مسئولین توقع دارند که به مشکلات مردم رسیدگی کنند و گران و تورم را کنترل و کاهش دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه