اخبار داغ

در پی انتشار مطلبی در خصوص فوت کودک خردسال در فضای مجازی:

مرکز درمانی نیمروز هیچ گونه کوتاهی نداشته/ سگ متعلق به عموی متوفی بوده/ بیمار ختنه غیربهداشتی شده بود

مرکز درمانی نیمروز هیچ گونه کوتاهی نداشته/ سگ متعلق به عموی متوفی بوده/ بیمار ختنه غیربهداشتی شده بود
در پی انتشار مطلبی در خصوص فوت کودک خردسال در فضای مجازیبر اثر گزیدگی سگ های ولگرد رییس شبکه بهداشت ودرمان نیمروز عنوان کرد: مرکز درمانی هیچ گونه کوتاهی نداشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالعزیز میرخزیمه درگفت و گو با خبرنگار اوشیدا ابراز کرد: مطالب مطرح شده در فضای مجازی خلاف واقع است و در این راستا مرکز درمانی تمامی امور مورد نیاز را انجام داده است.

وی افزود: بیمار کودکی بوده که به دلیل حیوان گزیدگی در تاریخ ٢٧ خرداد توسط والدین به مرکز خدمات جامع سلامت شهری ادیمی مراجعه داشته بنابراین بلافاصله بر اساس دستور العمل کشوری بیماری هاری اقدامات لازم برای وی انجام شده است.

میرخزیمه ادامه داد: پس از مراجعه بیمار به مرکز درمانی شستشوی محل جراحت با آب و صابون، ضدعفونی محل جراحت، توصیه به اینکه این زخمها نباید پوشانده شود و یا بخیه شود، تزریق سرم و واکسن مورد نیاز هاری برابر دستورالعمل، پیگیری ادامه درمان پیشگیری بیمار و آموزش اطرافیان انجام شده است.

 رییس شبکه بهداشت درمان شهرستان نیمروزتصریح کرد: برای تحت نظر قرار دادن حیوان مهاجم (سگ) به مدت ۱۰ روز تاکید فراوان شد چون برابر دستورالعمل کشوری چنانچه حیوان مهاجم (سگ و گربه ) صاحبدار باشد و پس از ۱۰روز زنده باشد ادامه واکسیناسیون نیاز نمی باشد و هاری در حیوان و فرد حیوان گزیده رد می شود.

میرخزیمه بیان کرد: برابر بررسی های میدانی انجام شده سگ صاحبدار و متعلق به عموی فرد حیوان گزیده بوده و پس از ۱۰روز زنده بوده است همچنین در این بررسی ها مشخص شد که نامبرده ختنه غیر بهداشتی (محلی ) نیز انجام داده است.

وی اضافه کرد: در پاسخ به سوال مطرح شده در راستای جمع آوری و اتلاف و دفن بهداشتی سگهای ولگرد به اطلاع می رساند که شهرداری ها و دهیاریها متولی اصلی این برنامه می باشند و سایر ارگانها چون نیروی انتطامی ، بهداشت و ....به عنوان همیار شهرداری در این برنامه می باشند.

انتهای پیام

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اوشیدا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه