اخبار داغ

رییس مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی استان مرکزی خبر داد؛

پوشش ۸۵ درصدی واکسیناسیون تب برفکی در دام‌های سنگین

پوشش ۸۵ درصدی واکسیناسیون تب برفکی در دام‌های سنگین
رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی پایان فاز اول طرح مایه‌کوبی و واکسیناسیون دام‌های استان مرکزی علیه بیماری تب برفکی خبر داد و گفت: در اجرای این طرح در دام‌های سنگین ۸۵ درصد پوشش انجام شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس گنجی رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی اراک امروز؛ اظهار کرد: این اداره کل با وجود مشکلات فراوان پیش رو از جمله کمبود نیروی انسانی و اعتبار لازم در استان موفق به اتمام طرح واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی در دام‌های این استان شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,

گنجی اظهار کرد: تب برفکی یکی از بیماری‌های ویروسی واگیردار دامی است که به علت ماهیت خاص ژنومی و وجود سویه‌های متفاوت و بافت سنتی دامداری‌های کشور، مسیر دشواری برای جلوگیری و کنترل بیماری را پیش روی سازمان دامپزشکی قرار داده است.

,

وی ادامه داد: تعداد ۳۰۰ هزار رأس گوسفند و بز در این طرح علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

,

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی همچنین از پوشش ۸۵ درصدی این طرح در دام‌های سنگین خبر داد و افزود: با توجه به رایگان بودن واکسیناسیون، دامداران از طرح استقبال کرده و پوشش مناسبی علیه بیماری تب برفکی ایجاد شده است، در این طرح ۱۲۰ هزار رأس گاو و گوساله واکسینه شدند.

,

وی خاطرنشان کرد: کنترل این بیماری در بافت سنتی دامداری کشور به ویژه در واحدهای پرواربندی که نقل و انتقال دام بی‌رویه باشد با امکانات و بودجه سازمان دامپزشکی امری بسیار دشوار و نیازمند کمک‌های برون‌بخشی سایر ادارات مرتبط و ارتقای سطح بودجه‌ای سازمان خواهد بود و دامداران نیز با رعایت مسائل بهداشتی – قرنطینه‌ای و امنیت زیستی می‌توانند در کنترل و مهار بیماری در مواقع همه‌گیری، هم به خود و هم به سازمان دامپزشکی کشور کمک کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه