اخبار داغ

نماینده نجف آباد در مجلس دهم:

مواد ۲۶، ۲۷ و ۲۹ برجام نقض شد/ اقدام مناسب ایران علیه تحریم های آمریکا با غنی سازی و پرتاب ماهواره به فضا

مواد ۲۶، ۲۷ و ۲۹ برجام نقض شد/ اقدام مناسب ایران علیه تحریم های آمریکا با غنی سازی و پرتاب ماهواره به فضا
عضو سابق کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با بیان اینکه ماده ۲۶، ۲۷ و ۲۹ برجام با تحریم های جدید آمریکا نقض شده است، گفت: این تحریم ها با ماده ۲۹ برجام نیز مغایرت دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالفضل ابوترابی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز،  پیرامون تصویب تحریم های جدید از جانب آمریکا و نقض برجام، درباره اقدام مناسب علیه این تصمیم آمریکا، اظهار کرد: 9 شرط طلایی در برجام داشتیم که مقام معظم رهبری با درایت ابلاغ کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

نماینده مردم شهرستان های تیران و کرون و نجف آباد در مجلس دهم، با بیان اینکه خود برجام در مجلس مصوب نشده است، اظهار کرد: در قانون که در مورد برجام در مجلس تصویب شده است، یکی از بحث های اساسی این بود که هیئت عالی نظارت بر برجام مکلف است، هرکجا که نقض و بدعهدی از جانب آمریکا یا هر یک از طرفین انجام شد، ایران نیز در یک اقدام متقابل اقدام کند.

,

وی با بیان اینکه مواد 26، 27 و 29 برجام با تحریم های جدید آمریکا که مادر تحریم ها نام داشته و بسیار پیچیده تر و سخت تر از تحریم های قبلی است، نقض شده است، گقت: این تحریم ها با ماده 29 برجام که به روح برجام معروف بوده نیز مغایرت دارد.

,

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، خاطرنشان کرد: باید عمل متقابلی نسبت به این تحریم ها داشته باشیم چرا که همه چیز خود را در برجام از دست دادیم و در حال حاضر باید به خاکریز اول خود یعنی بحث غنی سازی برگردیم.

,

وی با بیان اینکه دست پُر ما در برجام، یعنی اورانیوم های غنی شده قوی داخلی از دست رفت، خاطرنشان کرد: فرآیند تحقیق و توسعه ما در انرژی هسته ای و نیروگاه اراک که درحال حاضر تخریب شده و در آن بتن ریخته شده، در برجام از دست رفت، اما با توجه به اینکه ما دانش مورد نیاز در این زمینه را دارا هستیم، می توانیم از ابتدا شروع کنیم.

,

ابوترابی ادامه داد: علاوه بر پیگیری مجدد غنی سازی، بحث هایی که در چهار سال گذشته در دولت یازدهم متوقف شده، از جمله عدم پرتاب ماهواره ای به فضا با  وجود ماهواره و ماهواره بر، باید بار دیگر پرتوان شروع شده و با قوت و قدرت پیگیری شوند.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه