اخبار داغ

تحلیل گر مسائل سیاسی:

هدف از تحریم های جدید به زانودرآوردن ملت است/ باید به ظرفیت های داخلی متکی باشیم

هدف از تحریم های جدید به زانودرآوردن ملت است/ باید به ظرفیت های داخلی متکی باشیم
یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: هدف از تحریم های جدید به زانودرآوردن ملت است و تنها متکی به ظرفیت داخلی باشیم و باید به ظرفیت های داخلی متکی باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک "همایون رهبران" استاد دانشگاه و کارشناس علوم سیاسی با اشاره به تحریم های جدید گفت: در سند برجام گریز گاه هایی وجود داشت که مسئله ساز شده و طرف مقابل از این گریزگاه ها سوء استفاده می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

وی اضافه کرد: برای اجرای برجام از سوی مجلس و رهبری شرایطی تعریف شد و قرار شد با این شروط برجام اجرا شود به طوری یکی از شروط این بود که هر گونه تحریم جدید به معنای نقض برجام است اما در طول این مدت بارها آمریکا تحریم های جدیدی را وضع کرده است.

,

 

,

 رهبران اظهار داشت: شب گذشته تحریم های جدید با اکثریت آراء تصویب شد و به این دلیل به آنها تحریم های مادر گفته می شود که تحریم های جامعی بوده و شامل مجموعه ای از تحریم هاست به طوری که تحریم های قبلی تخصصی و در بخش هایی وضع می شد اما تحریم های این دوره مجموعه ای از تحریم ها است که در چند بخش تعریف می شود.

,

 

,

 به گفته وی مشکل اصلی ما با آمریکا این است که آمریکا دشمن ما بوده و هست و تقابل بین استکبارگری و استکبار ستیزی است و در واقع آنها با ماهیت ما مشکل دارند.

,

 

,

 این استاد دانشگاه هدف اصلی آمریکا را از تحریم های جدید فشار به مردم برشمرد و افزود: هدف آنها این است که با فشار آوردن به ملت به خصوص در اقتصاد و معیشت بتوانند ملت را به زانو دربیاورند اما مهمترین پشتوانه ما حمایت و پشتوانه ملت است و برای رهایی از این مشکل تنها می توان با اتکا به ظرفیت های داخل کشور در برابر همه تحریم ها ایستاد و توطئه های آنها را نقش بر آب کرد.

,

 

,

 وی بیان کرد: در اجرای برجام ما به همه تعهدات عمل کردیم و در این راستا هزینه های زیادی پرداخت کردیم و به نظر می رسد برای رسیدن به وضعیت قبل از مذاکرات زمان زیادی نیاز است چرا که قلب راکتور اراک را نمی توان کاری کرد و باید دوباره باید بازسازی شود.

,

 

,

 رهبران تصریح کرد: در مذاکرات به گونه ای رفتار شد که نشان دادند تحریم ها اثر گذار است و طرف مقابل از این فرصت استفاده کرد و مدام در طول این مدت تحریم های جدید را وضع می کند.

,

 

,

 به گفته وی در این راستا تجربه گرانبهایی کسب شد که نباید به آمریکا اعتماد کرد و تنها متکی به ظرفیت داخلی باشیم و مسائل اقتصاد را به تحریم ها گره نزنیم.  

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه