اخبار داغ

در اجتماع دانشجویی-مردمی «مدافعان مسجدالاقصی» مطرح شد؛

سکوت در قبال آرمان‌های فلسطین از هیچ دولتی پذیرفته نیست

سکوت در قبال آرمان‌های فلسطین از هیچ دولتی پذیرفته نیست
اجتماع دانشجویی و مردمی مدافعان مسجدالاقصی با حضور دانشجویان و آحاد مردم در مقابل دانشگاه تهران برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، تجمع دانشجویی و مردمی مدافعان مسجدالاقصی عصر امروز با حضور جمعی از دانشجویان و آحاد مردم در مقابل دانشگاه تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم عبدالعزیز نماینده دانشجویان فلسطینی ضمن انتقاد از برخی کشورهای مسلمان در رابطه با مسئله فلسطین گفت: اسرائیل از خطوط قرمز عبور کرده و ملت‌های مسلمان نباید در مقابل این رژیم غاصب سکوت کنند.

وی افزود: ملتهای عربی امروز باید با هم متحد شده و تلاش کنند تا قدس را به ملت فلسطین بازگردانند.

عبدالعزیز از مردم و دانشجویان ایرانی که از ملت فلسطین حمایت می‌کنند، قدردانی کرد.

در ادامه، رضا شریفی نماینده تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های تهران گفت: وقایع تلخ اخیر در فلسطین ما را بر آن داشت تا یک بار دیگر مسئله فلسطین را به مسئولان گوشزد کنیم.

وی افزود: رژیم اشغالگر قدس تمام توان خود را برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان به کار بسته و مسلمانان نباید در مقابل آنها سکوت کنند.

شریفی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی پس از شکست از مسلمانان امروز دچار بحران داخلی شده و انشاالله هر روز به نابودی این رژیم غاصب نزدیک‌تر خواهیم شد.

شریفی تاکید کرد: هر مجاهدی در هر نقطه از دنیا نسبت به آرمان‌های قدس سنجیده می‌شود و بدون شک برای مردم ایران مجاهدان فلسطینی مسجد الاقصی با مجاهدان ایرانی حرم‌های متبرک در عراق و سوریه تفاوتی ندارند.

وی تاکید کرد: سکوت در قبال آرمان‌های فلسطین از هیچ دولت و گروه اسلامی پذیرفته نیست و بی‌تفاوتی نسبت به این مسئله گناه بزرگی است.

گفتنی است دانشجویان و مردم در این تجمع با سر دادن شعارهایی از جمله «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر امریکا»، «هیهات من‌الذله» نسبت به اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی خشم خود را اعلام کردند.

لازم به ذکر است تجمع کنندگان در پایان ضمن به آتش کشیدن پرچم اسرائیل طی بیانیه‌ای اعلام کردند: مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان و محل معراج پیامبر عظیم‌الشأن اسلام در خطر است و دشمن صهیونیستی به علت ضعف و تحریک پذیری برخی از حکام کشورهای اسلامی در صدد اجرای توطئه خود در انهدام مسجدالاقصی و برپایی معبد موهون صهیونیستی به جای آن است.

در قسمت دیگری از این بیانیه آمده است: جامعه به پا خواسته فلسطین تاکید دارد که هرگونه تغییر در مسجد الاقصی قابل قبول نیست و دشمن باید به وضعیت قبل برگردد. کنوانسیون‌های چهارگانه ژنو هرگونه تغییر در شرایط اماکن دینی و تاریخی را منع کرده و یونسکو به عنوان یک سازمان بین‌المللی انحصار تعلق مسجدالاقصی به مسلمانان را مورد تاکید قرار داده است.

در ادامه تاکید شد: ما تشکل‌های دانشجویی و مردمی حامی حریم مسجدالاقصی ضمن محکوم کردن تجاوزات رژیم صهیونیستی، ایجاد محدودیت در اقامه نماز در مسجدالاقصی را شدیداً محکوم و بر حمایت خود بر مبارزات از ملت فلسطین و صیانت از مسجدالاقصی تاکید کرده و اعلام می‌کنیم که فلسطین و مسجدالاقصی یک سرزمین اسلامی است و بر پایه قرآن کریم خود را مکلف به تلاش برای آزادی فلسطین و قدس عزیز از اشغال صهیونیست‌ها می‌دانیم و در این راه آماده هر اقدامی هستیم.

این دانشجویان در ادامه بیانیه تصریح کردند: از برادران فلسطینی خود مسّرانه خواستاریم با پرهیز از اختلافات و جمع شدن بر محور وحدت در مبارزه با اشغالگران صهیونیست پیروزی نهایی ملت فلسطین و جهان اسلام را نزدیک سازند و مطمئن باشند تا ملت فلسطین بر محور مقاومت حرکت می‌کند حمایت جوامع اسلامی را با خود خواهند داشت.

در پایان این بیانیه آمده است: ضرورت دارد که ملت فلسطین هوشمندانه حماسه عظیم خود را استمرار بخشند و انتفاضه بزرگ پایان اشغال را رقم بزنند. بی‌تردید امت اسلام در این قیام مقدس در کنار ملت مظلوم فلسطین قرار خواهند داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه