اخبار داغ

در گفتگو با فعالان بخش مسکن نطنز مطرح شد؛

ضابطه ای برای افزایش اجاره در نطنز وجود ندارد/ نرخ اجاره بها نسبت به سایر شهرهای همجوار بیشتر است

ضابطه ای برای افزایش اجاره در نطنز وجود ندارد/ نرخ اجاره بها نسبت به سایر شهرهای همجوار بیشتر است
به دلایل مختلف نرخ زمین و مسکن و اجاره بهای خانه و غیره در شهرستان نطنز نسبت به خیلی از شهرهای اطراف مثل بادرود و اردستان بیشتر است اما هر ساله و به خصوص در سال های اخیر با روند رو به رشد بیشتری روبرو شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آوای نطنز؛ هنوز بسیاری از زوج های جوان و حتی خانواده های قدیمی با چندین فرزند در جامعه ما با مسئله مسکن، اجاره نشینی و رهن منزل مسکونی دست به گریبان هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای نطنز,

هر ساله در این بین موضوع افزایش تورم، بر بحث مسکن تاثیر می گذارد و نرخ اجاره بها، پول پیش، بالا رفتن قیمت زمین و غیره بر مشکلات قشر ضعیف جامعه تاثیر منفی گذاشته و فشار جدیدی را بر گُرده مستاجران تحمیل می کند.

,

به دلایل مختلف نرخ زمین و مسکن و اجاره بهای خانه و غیره در شهرستان نطنز نسبت به خیلی از شهرهای اطراف مثل بادرود و اردستان بیشتر است اما هر ساله و به خصوص در سال های اخیر با روند رو به رشد بیشتری روبرو شده است.

,

این افزایش در اواخر بهار تا اواخر تابستان به دلیل تعطیلی مدارس و زمان مهاجرت ها تا حدی طبیعی است اما این افزایش در مقایسه با زمان مشابه سال قبل نگران کننده تر است.

,

ضابطه ای برای افزایش اجاره ها وجود ندارد تعیین نرخ با موجران است

, ضابطه ای برای افزایش اجاره ها وجود ندارد تعیین نرخ با موجران است, ضابطه ای برای افزایش اجاره ها وجود ندارد تعیین نرخ با موجران است,

یکی از بنگاه داران املاک شهر نطنز در منطقه سرابان این شهر، با اشاره به افزایش بی ضابطه نرخ اجاره بها از عید نوروز به بعد در گفتگویی می گوید: نیمه اول سال با افزایش اجاره بهای خانه ها روبرو بودیم که این روند در اوایل تابستان نیز ادامه داشته است.

,

رضا عامری افزود: البته این افزایش نرخ ها دست خود صاحب خانه ها است و به همین دلیل هر صاحب خانه ای بنا به نیاز و یا توجه به انصاف خود اجاره بهایی را تعیین می کند و در این مورد ضابطه ای وجود ندارد.

,

وی به رکود در خرید و فروش در بازار مسکن اشاره می کند و می گوید: درکنار افزایش اجاره ها بازار خرید و فروش به طور کلی راکد شده است.

,

نرخ اجاره بها در نطنز نسبت به سایر شهرهای همجوار بیشتر است

, نرخ اجاره بها در نطنز نسبت به سایر شهرهای همجوار بیشتر است, نرخ اجاره بها در نطنز نسبت به سایر شهرهای همجوار بیشتر است,

مجید اخلاقی فعال بخش مسکن منطقه بلوار شهید مصطفی خمینی (ره) نطنز، با تایید افزایش زیاد نرخ اجاره بها در نطنز گفت: در چند ماهه نخست سال ۹۶ با افرایش شدید نرخ اجاره بها در نطنز روبرو شدیم که به عنوان مثال خانه ۸۰ متری در نطنز ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون ریال رهن می شود که میزان رهن همین خانه در سال گذشته ۱۵۰ تا ۱۶۰ میلیون ریال بوده است و با این حساب این مبلغ به طور تقریبی دو برابر شده است.

,

وی می گوید: اجاره بهای سه میلیون تومانی خانه در حال حاضر تا پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تومان هم رسیده است.

,

اخلاقی از دلایل این افزایش را در نطنز علاوه بر سایر موارد، کاهش ساخت و ساز، افزایش مهاجرت ها و کم شدن میزان درخواست خانه های اجاره ای عنوان کرد.

,

وی خاطر نشان کرد: برای مثال، سال گذشته و در چنین زمانی حدود ۱۰ مورد تقاضای اجاره خانه داشتیم اما امسال با درخواست حدود سه و نهایت چهار مورد مواجه بودیم.

,

افزایش ۲۰ درصدی اجاره خانه در نطنز

, افزایش ۲۰ درصدی اجاره خانه در نطنز, افزایش ۲۰ درصدی اجاره خانه در نطنز,

کبیری فعال بخش ملک و مسکن، در منطقه طالقانی نطنز نیز با اشاره به افزایش حدود ۲۰ درصدی اجاره خانه گفت: این افزایش بسیار زیاد است و متاسفانه صاحبخانه ها بعد از عید به دلایل مختلف اجاره ها را افزایش داده اند.

,

وی افزود: البته سال گذشته با توجه به سال ۹۴ اوضاع اجاره و خرید و فروش مسکن بهتر بود و ما در سال ۹۴ بدترین دوران را از نظر بازار ملک داشتیم اما امسال بعد از عید نرخ ها افزایش داشته است.

,

کبیری با اذعان به اینکه مستاجران در شهر نطنز این روزها با فشار زیادی مواجه هستند، گفت: مردم مستاجر چاره ای جز اجاره همین خانه ها با هر نرخی که صاحب خانه می گوید را ندارند و البته ناگفته نماند که با این رویه فشار زیادی بر مستاجر ها تحمیل می شود.

,

به نظر می رسد سروسامان دادن به این موضوع نیاز به یک همت جدی مسئولان و فعالان حوزه مسکن دارد تا در این اوضاع اقتصادی و همچنین وضعیت اشتغال، موضوع مسکن و قیمت آن بار اضافه ای را بر دوش مردم در زندگی اجتماعی تحمیل نکند.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه