اخبار داغ

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده:

زنان و دختران سرمایه‌های کشور هستند

زنان و دختران سرمایه‌های کشور هستند
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: زنان و دختران برای رشد و پیشرفت علمی خود باید بیش‌ازپیش تلاش کنند و خوشبختانه برای رشد آنان زمینه‌های اجتماعی، علمی، فرهنگی، اقتصادی و هنری خوبی فراهم‌شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهین‌دخت مولا‌وردی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با تبریک آغاز دهه کرامت، میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و روز ملی دختر در گفت‌وگو با زنان خبر؛  گفت: هم‌زمان با ولادت باسعادت حضرت معصومه (س) روز دختر نام‌گذاری شده است که در این راستا توجه ویژه به موارد تربیتی، شناخت و آگاهی نسبت به دختران که مادران آینده هستند بسیار اهمیت دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنان خبر؛ ,

وی افزود: حضرت معصومه (س) بانوی فداکار و بزرگواری بودند که کریمه اهل‌بیت نامیده شدند؛ شأن و جایگاه ایشان از دیدگاه ائمه اطهار (ع) بسیار والا بود.

,

مولا‌وردی با اشاره به نگاه پیامبر به دختران بیان کرد: تأکید پیامبر اسلام (ص) به حفظ ارزش دختران بود و نگاه تکریم آمیزی نسبت به دختران داشتند و در دوره‌ای که وجود زن و دختر ننگ شمرده می‌شد ایشان از جایگاه زنان و دختران، تمجید می‌کردند.

,

وی در خصوص الگو گرفتن دختران از حضرت معصومه (س) اظهار داشت: دختران باید در تمام مراحل زندگی خود از حضرت معصومه (س) الگو بگیرند و راه و روش ایشان را سرلوحه کار خویش قرار دهند تا آینده‌ای درخشان را برای خود رقم بزنند.

,

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده به تعلیم و تربیت دختران تأکید کرد و گفت: با توجه به توصیه‌های فراوان در خصوص تربیت دختران، والدین برای تعلیم و تربیت آنان به‌عنوان همسران و مادران آینده باید حساسیت و دقت بالایی داشته باشند زیرا مهم‌ترین وظیفه والدین، وظیفه تربیتی و اندیشه در دختران است.

,

وی خاطرنشان کرد: زنان و دختران برای رشد و پیشرفت علمی خود باید بیش‌ازپیش تلاش کنند و خوشبختانه برای رشد آنان زمینه‌های اجتماعی، علمی، فرهنگی، اقتصادی و هنری خوبی فراهم‌شده است.

,

مولا‌وردی زنان و دختران را سرمایه‌های کشور دانست و اظهار داشت: بخش بزرگی از سرمایه انسانی کشورمان را زنان تشکیل می‌دهند و آنان باید سطح آگاهی خود را بالا ببرند و فعالیت‌هایی همچون: مطالعه، تحقیق و پژوهش، درس، آگاهی از مسائل روز کشور و جهان، اهتمام به کارهای دینی و قرآنی را به شکل تاثیرگزار انجام دهند.

,

وی ادامه داد: سطح آگاهی زنان هر چه بالاتر باشد در آگاهی افراد وابسته به آن‌ها مؤثر است و هرچه سطح معرفت زنان و دختران بالاتر رود، نسل آینده رشد بیشتری خواهد داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه